نماد آخرین خبر

سولسشر: اشتباه بود، نباید رونالدو به یونایتد برمی‌گشت

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
سولسشر: اشتباه بود، نباید رونالدو به یونایتد برمی‌گشت

ورزش 3/اوله گونار سولسشر، سرمربی سابق منچستریونایتد، اعلام کرد که تصمیم به خرید کریستیانو رونالدو از یوونتوس اشتباه بود.
شیاطین سرخ موفق شدند در رقابت با منچسترسیتی، کریستیانو رونالدو را که در سال 2009 با 90 میلیون یورو راهی رئال مادرید شده بود، دوباره جذب کنند.
این ستاره باتجربه فصل درخشانی را در لیگ برتر تجربه کرد و طی 18 بازی در تمامی رقابت‌ها 24 گل به ثمر رساند.
اما رونالدو از یک ستاره باتجربه در زمان هدایت اوله گونار سولسشر به یک بازیکن نیمکت نشین در زمان مربی‌گری اریک تن هاخ تبدیل شد.
برنده پنج توپ طلا به‌دلیل اعتراض به نیمکت‌نشینی مورد انتقاد قرار گرفت‌ و در میان گمانه‌زنی‌های فراوان رونالدو زودتر از انتظار از یونایتد جدا شد. او در نوامبر 2022 مصاحبه تندی علیه تن هاخ انجام داد و سپس این باشگاه را به مقصد النصر ترک کرد.
سولسشر که در انجمن تجاری اسلو صحبت می‌کرد، تأیید کرد که اگر رونالدو به منچسترسیتی می‌رفت، این نگرانی وجود داشت که «بیشتر از ارلینگ هالند گل بزند».


با این حال، مربی نروژی اعتراف کرد که بازگشت رونالدو روی رختکن یونایتد تأثیر گذاشته چون برخی از بازیکنان "احساس اهمیت کمتری می‌کردند."

سولسشر گفت: "کریستیانو رونالدو یکی از بهترین بازیکنان جهان در 15 سال اخیر است‌. من با او بازی کردم. او برای منچستریونایتد بازی کرد.
او سابقه حضور در باشگاه را دارد و تصمیم گرفته بود از یوونتوس جدا شود، ما نمی‌توانستیم او را به منچسترسیتی بدهیم، چون او احتمالاً گل‌های بیشتری نسبت به ارلینگ هالند می‌زد.
بنابراین من با کریستیانو صحبت کردم. ما او را به منچستریونایتد برگرداندیم، اما فکر می‌کنم شاید این روی کل رختکن، یعنی پویایی تیم به خصوص رختکن تأثیر گذاشت.
به نظرم نباید این کار را می‌کردیم، شاید بقیه بازیکنان پیش خودشان فکر می‌کردند که اهمیت کمتری دارند چون مطمئناً رونالدو یکی از فوق ستاره‌های جهان است. او خوب عمل کرد و در آن فصل بهترین گلزن بود، 24 گل به ثمر رساند، اما من 10 هفته بعد بیکار شدم!"


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید