نماد آخرین خبر

جای خالی علی دایی در پرسپولیس - سایپا

منبع
ورزش 3
بروزرسانی

ورزش 3/ علي دايي يکي از چهره هاي ويژه نبرد پرسپوليس و سايپاست؛ چه زماني که پيراهن تيم نارنجي پوش را برتن داشت و چه در دوران مربيگري اش براي اين تيم تهراني.
دومين سال دوري علي دايي از فوتبال در حالي آغاز شده که در دو سه دهه اخير، او جزو موردتوجه ترين افراد شاغل در فوتبال بوده است؛ از زماني که در عنفوان جواني که با پيراهن تيم ملي يکي پس از ديگري حريفان ايران را طعمه خود قرار مي‌داد و بعدتر که با درخشش خود در قاره سبز، نام ايران را در فوتبال دنيا مطرح مي‌کرد و البته در پانزده سال گذشته که يکي از مربيان بزرگ ايراني در ليگ برتر بوده است.
دايي که در ليگ ششم آخرين فصل بازي خود را به عنوان بازيکن - مربي در تيم سايپا سپري کرد، يک بازي خاطره انگيز را مقابل پرسپوليس داشت. او که به عنوان ستاره پيشين سرخ ها شناخته مي‌شد، در اين ديدار تلاش زيادي براي گلزني انجام داد و دوبار هم موفق به اين کار شد؛ يک مرتبه در نيمه نخست دروازه فرشيد کريمي را باز کرد و بار ديگر در نيمه دوم به عليرضا حقيقي گلزني کرد. اما در اين بين سيو پنالتي او توسط حقيقي نوجوان باعث شد تا هواداران پرسپوليس با حس انتقام گيري، خوشحالي کنند و به آسمان بپرند.
در دوران مربيگري هم دايي روزهاي جنجالي را مقابل پرسپوليس داشت که دو تا از آن ها فصل پيش اتفاق افتاد. در بازي رفت که آخرين ديدار سرخ ها قبل از فينال ليگ قهرمانان آسيا بود، درگيري شديد بازيکنان تيم سايپا با پرسپوليسي ها، منجر به دخالت سرمربي تيم نارنجي پوش شد و جنجالي را به وجود آورد که هفته ها در صدر اخبار حوزه تيم فوتبال پرسپوليس بود و در چند بازي بعدي سايپا نيز خبرنگاران دستکم يک سوال در اين باره از دايي مي‌پرسيدند.
در ديدار سايپايي ها که تلاش مي‌کردند پرسپوليس را از صدر جدول پايين بکشند و به روند قهرماني اين تيم پايان دهند، شکست 3-2 را مقابل اين تيم تجربه کردند و در پايان بازي دايي اعتراض خود را به تيم داوري مسابقه نشان داد.

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره