نماد آخرین خبر

پیامدهای ممنوعیت خرید خارجی برای تیم‌های آسیایی

منبع
مهر
بروزرسانی
پیامدهای ممنوعیت خرید خارجی برای تیم‌های آسیایی

مهر/ با تصويب هيات رئيسه سازمان ليگ، ممنوعيت خريد بازيکن و مربي خارجي براي فصل بعد به قانوني همه گير براي فوتبال ايران تبديل شد.
در حالي که پيش از اين استقلال و پرسپوليس به دليل بدهي‌هاي انباشته ناشي از شکايت‌هاي فراوان مربيان و بازيکنان خارجي از سوي وزارت ورزش از به کارگيري مربي و بازيکن خارجي منع گرديده بود، با تصويب هيات رييسه سازمان ليگ برتر ممنوعيت خريد بازيکن و مربي خارجي تبديل به قانوني همه گير شد تا همه تيم ها از جذب مربي و بازيکن غير ايراني محروم شوند. البته اين قانون شامل آنهايي که از فصل گذشته قرارداد دارند نمي شود.
بعد از طرح غير قانوني بودن خريد بازيکن و مربي خارجي توسط وزارت ورزش براي سرخابي‌ها، صحبت از تبعيض بين تيم‌ها شد و اين که استقلال و پرسپوليس نخواهند توانست مثل ديگر مدعيان خود را تقويت کنند که حالا اين قانون باعث شد تا اين فرضيه از بين برود.
اما قانون منع خريد بازيکن و مربي خارجي که حتما در اين برهه اتفاق خوبي است، پيامدهايي را هم براي تيم‌هايي خواهد داشت که قرار است به عنوان نماينده ايران در ليگ قهرمانان آسيا حضور پيدا کنند. دو، سه يا چهار تيمي که فصل آينده در رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا حضور پيدا مي‌کنند و بايد از حيثيت فوتبال ايران دفاع کرده و به دنبال کسب افتخار و اعتبار در اين مسابقات باشند، با اين قانون ضربه خواهند خورد چرا که نمي توانند پا به پاي ديگر تيم هاي حاضر در اين مسابقات خود را تقويت نمايند.
گفته مي شود دليل منع خريد بازيکن و مربي خارجي اول به اين دليل است که بسياري از تيم‌ها با خريدهاي عجيب و سئوال انگيز خود شائبه هاي فساد و دلالي در فوتبال را افزايش داده اند و مشکلات اقتصادي کشور و گراني قيمت ارز نيز مزيدي بر علت شد تا هيات رييسه سازمان ليگ با تصويب اين قانون، مانع از حيف و ميل پول در گردش در فوتبال شود. تصميمي که هم مي‌تواند خوب باشد و هم مي‌تواند براي تيم‌هاي آسيايي پيامدهايي داشته باشد. 

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره