نماد آخرین خبر

پـایـان شیـرین برای فرهاد و نکو

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
پـایـان شیـرین برای فرهاد و نکو

آخرين خبر/ هفته سي‌ام رقابت‌هاي ليگ‌برتر چهارشنبه با برگزاري 8 بازي به اتمام رسيد تا عجيب و غريب‌ترين ليگ تاريخ فوتبال ايران سرانجام به ايستگاه پاياني برسد؛ فصلي که با تاخير براي تجهيز کردن استاديوم‌ها آغاز شد، در آبان ماه يک هفته وقفه را تجربه کرد، به خاطر آلودگي هوا تعطيل شد و پس از آن هم با معضل کرونا دست و پنجه نرم کرد و درنهايت بعد از 364 روز و به عبارت ديگر 11 ماه و 29 روز پرونده ليگ پرماجراي نوزدهم بسته شد. به اين ترتيب ليگ نوزدهم به عنوان طولاني‌ترين ليگ در کتاب تاريخ فوتبال ايران ثبت خواهد شد. در پايان اين ليگ پر‌فراز‌و نشيب پرسپوليس توانست چهارمين قهرماني متوالي خود را جشن بگيرد و استقلال نيز در پايان در جايگاه دوم جدول به کار خود پايان داد. فولاد نيز با پيروزي مقابل تراکتور توانست در رتبه سوم قرار بگيرد و سهميه آسيايي خود را قطعي کند. تراکتور هم با‌۵۰ امتياز در رده چهارم قرار گرفت. تراکتوري‌ها از رسيدن به سهميه آسيا در اين مقطع ناکام ماندند اما اين شانس را دارند که يا با قهرماني خودشان در جام حذفي و يا قهرماني استقلال و پرسپوليس در اين جام، صاحب سهميه شوند. در هفته پاياني رقابت براي سقوط نکردن در پايين جدول هم بسيار حساس بود. پارس جنوبي که در رده يکي مانده به آخر جدول قرار داشت، مقابل نفت مسجد‌سليمان شکست خورد تا بعد از شاهين‌بوشهر، دومين تيم سقوط‌کننده به ليگ دسته اول باشد.

ترين‌هاي ليگ نوزدهم در يک نگاه
 بيشترين برد
پرسپوليس که فصل را با هدايت گابريل کالدرون آغاز و در نيم‌فصل دوم با يحيي گل‌محمدي ادامه داد، توانست از ۳۰ بازي انجام شده به ۲۱ برد برسد. به اين‌ترتيب پرسپوليس با ثبت رکورد بيشترين برد در يک فصل توانست خيلي زود به قهرماني برسد و جام را براي چهارمين فصل بالاي سر ببرد تا واژه «پوکر» را وارد ادبيات قهرماني فوتبال ايران کند.
 بيشترين باخت
تيم شاهين شهرداري بوشهر نخستين تيمي بود که پيش از اتمام ليگ برتر، به ليگ دسته يک سقوط کرد. اين تيم نتايج ضعيفي کسب کرد و ۱۶ باخت در کارنامه‌اش ثبت شد تا بيش از نيمي از مسابقات فصل را باخته باشد. شاهين از همان شروع رقابت‌هاي ليگ برتر نشان داد که براي ادامه حضور در ليگ برتر خوب بسته نشده است. تيم ماشين‌سازي تبريز هم با 15 شکست دومين تيم پرشکست ليگ نوزدهم بود.
 بدترين خط حمله
جمي‌ها که مانند ديگر تيم نفتي با مشکلات مالي دست و پنجه نرم مي‌کردند، با فراز کمالوند، هومن افاضلي و سيداکبر پورموسوي نتايج مطلوبي نگرفتند و از اواسط نيم‌فصل دوم در جدول نزول کردند. يکي از عوامل سقوط پارس، خط حمله ضعيف اين تيم بود؛ خط حمله‌اي که با 20 گل عنوان بدترين خط حمله ليگ را به خود اختصاص داد.
 بهترين مربي
مدافع سال‌هاي گذشته تيم ملي فوتبال ايران، سال گذشته عملکرد بسيار خوبي در شهر‌خودرو داشت و با اين تيم مشهدي موفق شد سهميه ليگ قهرمانان آسيا را به دست بياورد. گل‌محمدي در 16 ديدار ابتدايي ليگ نوزدهم روي نيمکت شهر خودرو، 28 امتياز کسب کرد و در ادامه نيز با کسب 33 امتياز در پرسپوليس فصل رويايي خود را به اتمام رساند.
 بيشترين تساوي
نفت مسجد‌سليمان که معمولا حضوري آسانسوري در ليگ برتر فوتبال ايران داشت، براي اين‌که حضورش را در ليگ تثبيت کند، سراغ کسب حداقل امتياز در بيشتر بازي‌هاي خود رفت. مسجدسليماني‌ها با هدايت مهدي تارتار ۱۷ تساوي در اين فصل کسب کردند که عدد عجيبي براي تيمي محسوب مي‌شود که با همين فرمول توانست در ليگ برتر باقي بماند.
 بيشترين گل زده
استقلال تهران با عملکرد فوق‌العاده مهدي قايدي و شيخ دياباته موفق شدند بيشترين گل زده را داشته باشند. استقلالي‌ها در حالي ۵۵ گل به رقيبان خود در ليگ برتر زدند که شيخ دياباته با ۱۵ گل و مهدي قائدي با‌۱۰ گل بيشترين سهم را داشتند. درنهايت نيز صدر جدول گلزنان و پاسورهاي ليگ نوزدهم آبي رنگ شد.
 بيشترين گل خورده
۵۷ گل خورده از‌۳۰ بازي مي‌تواند مهر محکمي روي سند سقوط شاهين شهردار‌ي بوشهر به ليگ يک باشد. شاهين بار ديگر حضوري کوتاه مدت در ليگ برتر ايران داشت تا تنها ۲۲ امتياز را از آن خود کند. تيمي که بار ديگر به ليگ يک سقوط کرد تا حسرت را بر دل هواداران خود براي ماندن در ليگ برتر بگذارد.
 کمترين گل خورده
پرسپوليس خيلي اميدوار بود که بعد از کسب عنوان قهرماني در رقابت‌هاي ليگ برتر با بسته نگه داشتن دروازه‌خود، رکورد کم‌ترين گل خورده در تاريخ رقابت‌هاي ليگ برتر را از استقلال بگيرد. اما در نهايت اين اتفاق نيفتاد و پرسپوليس با 17 گل خورده، فصل را به اتمام رساند. هر چند سرخ‌هاي پايتخت موفق به رکوردشکني نشدند، اما با همين تعداد گل عنوان بهترين خط دفاع ليگ نوزدهم را ازآن خود کردند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره