نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

برانکو: شاید به ایران برگردم

منبع
جام جم
بروزرسانی
برانکو: شاید به ایران برگردم

جام جم/ برانکو ايوانکوويچ حالا منتظر است تا اين سه هفته باقي مانده از اولتيماتوم فيفا هم بگذرد و طلب خود از باشگاه پرسپوليس را دريافت کند.

تسويه حسابي که بايد 21 ماه پيش انجام مي شد ولي هنوز بلاتکليف مانده است. ماجراي شکايت برانکو و جزئيات اين پرونده را مي دانيد و توضيح اضافي در اين خصوص وجود ندارد اما برانکو از همه چيز شاکي و عصباني است. 
بوسيچ: پرسپوليس مراقب باشد 
مسئوليت حقوقي پرونده شکايت برانکو از باشگاه پرسپوليس برعهده داريو بوسيچ وکيل کروات اوست. فردي که به سماجت و پيروزي در پرونده هاي ورزشي شهرت دارد و در اروپا، يک وکيل کارکشته و باتجربه به حساب مي آيد. بوسيچ در مورد آخرين اتفاقات در پرونده برانکو به جام جم گفت: «فيفا در نهايت حکم کميته تعيين وضعيت را پذيرفت و به باشگاه پرسپوليس يک ماه فرصت داد تا با ما تسويه حساب کند. آنها در گام اول، تنها 30 درصد به حساب برانکو واريز کردند. همچنين به حساب ساير شاکيان (مارکو، زلاتکو و پاناديچ) هم تنها 5 درصد واريز شد. اين وضعيت اصلا خوب نيست و من به عنوان يک وکيل ورزشي مي گويم پرسپوليس بايد مراقب باشد چون آنها فقط سه هفته ديگر زمان دارند و اگر پروژه تسويه حساب به اتمام نرسد، مسئوليت تمام اتفاقات به گردن مسئولان باشگاه است و موکلان من هيچ تقصيري ندارند.» 
نتوانستند برانکو را راضي کنند 
بوسيچ همچنين حرف هايش را اين طور ادامه داد: «در پرونده هايي که فيفا راي آن را صادر کرده و مورد تائيد ساير کميته هاي فدراسيون جهاني قرار گرفته، واکنش باشگاه ها اهميت زيادي دارد. ما دوست داشتيم بر سر همه اين موارد توافق کنيم ولي مديران باشگاه نتوانستند با پيشنهادات شان، برانکو را راضي به توافق کنند و کار در اين مسير دنبال مي شود. حالا هم اگر تسويه حساب کنيم، چيزي بيشتر از حکم فيفا درخواست نخواهيم کرد. برانکو از روز اول به دنبال توافق بود اما مديران باشگاه که تغييرات زيادي هم داشتند (ايرج عرب، محمدحسن انصاري فرد و مهدي رسول پناه مديريت باشگاه در زمان شکايت برانکو را برعهده گرفتند) هرگز ما را راضي نکردند.» 
برانکو: مسئول شرايط فعلي پرسپوليس مديرانش هستند 
اما در ادامه اين بحث به سراغ برانکو ايوانکوويچ رفتيم. مردي که شخصيتش تغييري پيدا نکرده و همين حالا که هدايت تيم ملي عمان را برعهده دارد هم پاسخ پيام خبرنگاران ايراني را مي دهد. با او از طريق يکي از اپليکيشن هاي فضاي مجازي به گفت و گو پرداختيم و برانکو مثل هميشه با پاسخ هاي کوتاه، جوابگو بود. از او پرسيديم آيا پس از تائيد راي اوليه فيفا توسط کميته تعيين وضعيت بازيکنان و همچنين کميته انضباطي فدراسيون جهاني، مديران باشگاه با شما تماسي داشتند يا نه که گفت: «تماس مستقيم با آنها نداشتم اما با وکيلم صحبت کردند و باز هم قول دادند که مشکل را حل کنند. به هر حال من تابع قانون هستم و حالا که راي فيفا صادر شده، نمي توانم به عقب برگردم. خوشبختانه هواداران پرسپوليس هم مرا درک مي کنند و بارها برايم در فضاي مجازي، پيام هاي محبت آميز منتشر کردند. واقعيت اينجاست که مديران باشگاه مسئول شرايط فعلي هستند چون من هيچ چيزي بيشتر از حقم را طلب نکردم و تا به حال هم صبوري زيادي نشان دادم.» 
پرسپوليسي ها واقعيت را مي دانند 
سرمربي محبوب پرسپوليسي ها که در فصل جاري اين تيم را همراهي نمي کرد اما طرفداران تيم سرخپوش پايتخت، قهرماني دوباره پرسپوليس را به پاي زحمات او نوشته اند، اضافه کرد: «من آدم خوش شانسي هستم چون همه پرسپوليسي ها، واقعيت را مي دانند و نيازي به توضيح نيست. من بارها مي خواستم وارد عمل شوم و به بستن اين پرونده خارج از فيفا کمک کنم اما متاسفانه همکاري خاصي از سوي باشگاه پرسپوليس نشد. حالا هم اميدوارم بدون اينکه آسيبي به باشگاه برسد، پرونده مختومه شود. همچنان آماده ام تا اين پرونده بدون اجرا شدن حکم هاي آن، با تسويه حساب کامل به اتمام برسد. تا به حال صبر کردم و همچنان منتظر واکنش مديران هستم. وقتي آنها صداقت بيشتري نشان بدهند، ما هم آماده بستن پرونده مي شويم.» 
از آينده خبر ندارم؛ شايد به ايران برگردم
و اما آخرين سوال مان از برانکو، بحث احتمال بازگشتش به ايران و دريافت پيشنهاد از چند باشگاه ديگر از جمله سپاهان بود. از او در اين مورد هم پرسيديم که گفت: «ما مربيان با يک چمدان وارد تيم هاي جديد مي شويم و هميشه چمدان مان آماده است چون هر احتمالي ممکن است به وقوع بپيوندد. من در حال حاضر، مسئوليت آماده سازي تيم ملي عمان را برعهده دارم و بايد کارها را پيش ببرم. اگر اسير کرونا نمي شديم، شرايط با امروز متفاوت بود ولي من هم برنامه هاي خودم را دارم با اين حال از آينده و اتفاقات بعدي باخبر نيستم؛ شايد روزي هم به ايران برگردم. فعلا تمام تمرکزم اين است که طبق قرارداد، تيم ملي عمان را مهياي مسابقات مهم خود در آينده کنم و سپس در مورد مسائل ديگر، تصميم مي گيرم.»


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر