نماد آخرین خبر

انقلاب هلندی کومان‌؛ ۶ بازیکن اصلی جمع می‌کنند و می‌روند!

منبع
خبر ورزشي
بروزرسانی
انقلاب هلندی کومان‌؛ ۶ بازیکن اصلی جمع می‌کنند و می‌روند!

خبر ورزشي/ بارسلونا با سرمربي جديدش حامل اخبار مهمي ‌است؛ جدايي چند ستاره که رو به افول هستند.
بالاخره شد آنچه بايد مي‌شد. کيکه ستين اخراج شد، رونالدو کومان از راه رسيد و به‌زودي هم بارتومئو صندلي رياست را ترک خواهد کرد. حالا با آمدن کومان، بارسايي‌ها بايد منتظر انقلاب هلندي او باشند. کومان به‌طور نمادين روي نيمکت بارسلونا نشست و لبخند تحويل دوربين‌ها داد، اما کيست که نداند در پس آن لبخند کلي کار وجود دارد که اولين آن نشان دادن در خروج به ۶ بازيکن است.
ساموئل اومتيتي
اين مدافع جوان اگرچه ۲۶ سال دارد و از نظر سني تا ساليان سال مي‌تواند در خط دفاعي بارسلونا قابل استفاده مفيد باشد، اما کارايي لازم را ندارد. او در فصلي که گذشت يا مصدوم بود و يا اغلب نيمکت‌نشين. چنين بازيکني به درد کومان تازه از راه رسيده نخواهد خورد.
لوئيس سوآرس
سال ۲۰۱۴ با ۷۵ ميليون پوند از ليورپول به بارسلونا آمد و تا امروز ۱۹۸ گل براي اين تيم به ثمر رسانده است. مهاجم اروگوئه‌اي در فصلي که گذشت ۲۱ گل زده ثبت کرد تا نشان دهد عملکرد خوبي از خود به‌جا گذاشته است. سن بالاي لوئيس، اما باعث شده کومان قيد او را بزند. سوآرس ۳۴ ساله حالا به پيشنهادات ديگر فکر خواهد کرد.

سرخيو بوسکتس
نزديک به ۵۰۰ بازي براي بارسلونا انجام داده و جزو کاپيتان‌هاي اصلي تيم است. با اين حال او هم دارد به سرنوشت ژاوي و اينيستا دچار مي‌شود و بايد به فکر جمع کردن ساکش از جايي باشد که کل فوتبالش را آنجا گذرانده بود. کومان اين هافبک ۳۲ ساله را در برنامه‌هايش نمي‌خواهد.
ايوان راکيتيچ
سناريو بوسکتس براي راکيتيچ هم لازم‌الاجرا خواهد بود. بازيکن ملي‌پوش کرواسي ۶ سال پيش از سويا به بارسلونا آمد و به خوبي توانست جاي خالي ژاوي را در تيم پر کند. او حالا به زودي وارد ۳۳ سالگي مي‌شود. سني که براي هافبک بودن در تيم کومان مناسب نيست. سويا يا منچستريونايتد مقاصد بعدي ايوان خواهد بود.
آرتورو ويدال
او در ۴۵ بازي از ۹۶ مسابقه‌اي که در دو فصل حضورش در بارسلونا داشت روي نيمکت بود. آماري که به خودي خود مي‌تواند براي امضا کردن حکم جدايي اش مناسب باشد. ويدال با ۳۳ سال سن خط هافبک بارسلونا را پير کرده و بايد به فکر تيم ديگري براي آينده خود باشد. تيمي که قطعاً بايرن‌مونيخ نخواهد بود.
جوردي آلبا
از سال ۲۰۱۲ والنسيا را به مقصد بارسلونا ترک کرد و در اين مدت طولاني بيش از ۲۲۰ بازي براي اين تيم انجام داد. جوردي آلبا آن‌قدر سابقه دارد که کاپيتان سوم تيم باشد، اما مربي ۵۷ ساله بارسا بازيکني را در سمت چپ خط دفاعي مي‌خواهد که جوان باشد و بتواند ساليان سال همچون آلبا بدرخشد. از نظر کومان تاريخ مصرف آلبا ديگر گذشته است.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره