نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

پر درآمدترین بازیکنان سال را بشناسید

منبع
اعتماد
بروزرسانی
پر درآمدترین بازیکنان سال را بشناسید

اعتماد/ کوويد 19 تاثير زيادي بر عملکرد بخش اقتصادي فوتبال گذاشته است. بسياري از بازيکنان دستمزدهاي خود را کاهش داده‌اند و برخي تيم‌ها در پرداخت حقوق اعضاي تيم به مشکل خورده‌اند. با اين وجود فوتبال يکي از بخش‌هايي است که در مقايسه با ساير تجارت‌ها آسيب کمتري ديده است. تصميم به ادامه مسابقات در شرايط پاندمي يکي از دلايل حفظ ثبات اين ورزش بوده است. قراردادهاي هر بازيکن معمولا شامل دستمزد، جوايز و پاداش‌هايي است که يک بازيکن در طول فصل دريافت مي‌کند. امشب و بعد از فينال ليگ قهرمانان اروپا مسابقات فصل 20-2019 رسما به اتمام مي‌رسد بنابراين شايد بد نباشد درآمد بازيکنان در فصل قبل را با هم مرور کنيم.بر همين اساس ليست 14بازيکنان براساس بيشترين دستمزد در طول فصل گذشته به شکل زير است:
14- سرخيو راموس/ 21.8 ميليون دلار
کاپيتان کهکشاني‌ها فصل گذشته 21.8 ميليون دلار معادل 16.5 ميليون پوند از رئال‌مادريد دريافت کرده است. راموس 14 ميليون پوند بابت حقوق دريافت کرده است و 2.2 ميليون پوند هم پاداش عملکردش بوده است. اين 34 ساله همچنين قراردادهاي اسپانسري با نايک و شرکت نوشيدني بلژيکي- برزيلي AB InBev دارد.
13- گرت بيل/ 25.2 ميليون دلار
هيچ‌کس از اينکه گلف‌باز ولزي بخواهد تحت هر شرايطي در برنابئو بماند، متعجب نيست. همين‌طور هيچ‌کس از اينکه رئال مي‌خواهد هرطور شده از شر بيل خلاص شود هم تعجب نمي‌کند. بيل تا انتهاي فصل 2022 با رئال‌مادريد قرارداد دارد و هر سال 14.6 ميليون پوند بابت حقوق و 4.1 ميليون بابت آپشن‌هاي قراردادش از پرز مي‌گيرد.
12- الکسيس سانچز/ 25.6 ميليون دلار

سانچز که بازيکن منچستريونايتد است، فصل 20-2019 را به صورت قرضي در اينتر گذراند و منچستريونايتد موافقت کرد که او به صورت بازيکن آزاد از اين تيم جدا شود. مهاجم شيليايي با وجود اينکه در اينتر بازي مي‌کرد بيشتر دستمزدش را از يونايتد گرفت که شامل
18.6 ميليون پوند بابت حقوق و 0.7 ميليون پوند بابت آپشن‌هاي قرارداد بوده است.
11- داويد دخه‌آ/ 25.7 ميليون دلار
وقتي دروازه‌بان اسپانيايي فصل گذشته قراردادش را با يونايتد تمديد کرد، تبديل به پردرآمدترين گلر تاريخ شد. براساس قرارداد جديد دخه‌آ سالي 17.2 ميليون پوند دريافت مي‌کند. قرارداد اسپانسري اين دروازه‌بان با آديداس نيز سالي
2.2 ميليون پوند براي او به ارمغان مي‌آورد.
10- آنتوان گريزمان/ 26.7 ميليون دلار
فوروارد فرانسوي فصل گذشته اتلتيکومادريد را در تابستان ترک کرد و با قراردادي 5 ساله به بارسلونا پيوست. دستمزد او در کاتالونيا سالي
16 ميليون پوند درنظر گرفته شد. گريزمان همچنين 4.2 ميليون پوند از طريق آپشن‌هاي قرارداد دريافت مي‌کند و قراردادي اسپانسري با پوما و هوآوي دارد.
9- اسکار/ 27.5 ميليون دلار
اسکار در سال 2017 و از ليگ برتر انگليس راهي شانگهاي اس‌آي‌پي‌جي شد. اين انتقال براي هافبک خلاق چلسي که دو عنوان قهرماني ليگ برتر در کارنامه‌اش ديده مي‌شد عجيب به نظر مي‌رسيد. با اين حال و طبق گفته فوربس 4برابر شدن دستمزد او در چين دليل خوبي بود که او راهي شرق دور شود. البته قوانين مالي جديد وضع شده در چين اجازه نمي‌دهد او قرارداد خود را با قيمت سابق تمديد کند. با اين حال او سال گذشته بيشتر از 19.5 ميليون پوند دريافت کرده است.
8- پل پوگبا/ 28.5 ميليون دلار
زندگي براي پوگبا در تمام طول دوراني که در منچستر حضور داشته، راحت نبوده است. او که از سال 2016 به اولدترافورد آمد، مشکلات زيادي در اين تيم داشته است. با اين حال رقم دريافتي مرد فرانسوي که شامل 17.4 ميليون پوند حقوق و 4.1 ميليون پوند آپشن مي‌شود، تحمل اين شرايط سخت را براي او آسان کرده است.

7- مسووت اوزيل/ 28.7 ميليون دلار
هواداران آرسنال حالا به ستاره‌اي نگاه مي‌کنند که به نيمکت ميخ شده است. اوزيل در فصل جاري و در 18 حضورش در بازي‌هاي آرسنال يک گل به ثمر رسانده است و اين عملکرد در قبال پولي که دريافت مي‌کند هيچ چيز به حساب نمي‌آيد. حضور او در شمال لندن سال آينده به پايان مي‌رسد اما او فصل پيش و فصل جديد هر سال 17.5 ميليون پوند بابت حقوق و 4.2 ميليون پوند بابت آپشن‌هاي قراردادش دريافت مي‌کند.
6- آندرس اينيستا/ 29.6 ميليون دلار
ستاره اسپانيايي بعد از 22 سال حضور در بارسلونا به ليگ ژاپن رفت و لباس ويتسل کوبه را بر تن کرد. آن هم با قراردادي 3 ساله که در آن دستمزدش سالي 20.1 ميليون پوند است. اينيستا همچنين 2.3 ميليون پوند از طريق آپشن‌هاي قراردادش دريافت مي‌کند و قراردادي اسپانسري با کمپاني توليد کفش ورزشي ژاپني ASiCS دارد.
5- کيليان امباپه/ 33.8 ميليون دلار
برنده جام جهاني 2018 که در تيم پي‌اس‌جي بازي مي‌کند 15.7 ميليون پوند حقوق و
9.8 ميليون پوند از طريق آپشن‌هاي قراردادش در فصل 20-2019 دريافت کرده است. او تازه
21 ساله است و دو سال ديگر با تيم فرانسوي قرارداد دارد.
4- محمد صلاح/ 35.1 ميليون دلار

صلاح قرارداد جديد 5 ساله‌اي با ليورپول در تابستان 2018 منعقد کرد. در آن قرارداد حقوق مهاجم مصري سالي 17.5 ميليون پوند درنظر گرفته شد. چهره محبوب ليورپول همچنين قراردادي با Adidas Adicolor دارد و براساس آن سالي 9 ميليون پوند دريافت مي‌کند. او همکاري‌هاي اسپانسري با Vodafone-USD Electronic Arts و DHL هم دارد.
3- نيمار/ 95.5 ميليون دلار
از قرارداد سودآور ستاره برزيلي با پاري‌سن‌ژرمن دو سال ديگر باقي مانده است. نيمار در 3 سال گذشته سالي 53.3 ميليون پوند از باشگاه حقوق دريافت کرده است. او که گران‌ترين بازيکن جهان است، سالي 18.9 ميليون پوند از طريق طيف گسترده‌اي از همکاري‌هاي تبليغاتي با ردبول و بيتز و ژيلت به دست مي‌آورد.
2- ليونل مسي/ 104 ميليون دلار
مسي ممکن است از شرايط فعلي فني بارسلونا ناراحت باشد اما قطعا دستمزد و درآمدي که در کاتالونيا دارد اين ناراحتي را تا حد زيادي برطرف مي‌کند. او هميشه به خاطر تلاش‌هاي فردي‌اش، دستمزدهاي حيرت‌انگيزي دريافت مي‌کند. درآمد اين فوق ستاره 33 ساله از بارسلونا در سال به عدد 54.4 ميليون پوند مي‌رسد در حالي که حاميان مالي او نظير آديداس، مسترکارت، پپسي و هوآوري روي هم سالي 24.4 ميليون پوند ديگر به او پرداخت مي‌کنند.
1- رونالدو/ 105 ميليون دلار
فوق ستاره پرتغالي يک چهره نمادين در ورزش است و در رسانه‌هاي اجتماعي نظير اينستاگرام بيش از 200 ميليون دنبال کننده دارد. او براي رفتن به ايتاليا بخشي از دستمزد فوتبالي‌اش را کاهش داد اما اصلا براي او ناراحت نباشد چراکه رونالدو در طيف وسيعي از فعاليت‌هاي تجاري و تبليغاتي حاضر است و از اين راه درآمد فوق‌العاده‌اي دارد. او از باشگاه 45.4 ميليون پوند مي‌گيرد و 34 ميليون پوند از طريق همکاري با نايک و Unilever and Herbalife به دست مي‌آورد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره