نماد آخرین خبر

قهرمان تکراری لیگ اروپا مشخص شد

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
قهرمان تکراری لیگ اروپا مشخص شد

آخرين خبر/ بالاخره تکليف قهرمان اولين جام اروپايي مشخص شد. پس از يک فصل فرسايشي و طولاني، قهرمان يکي از 2 تورنمنت برگزارشده براي باشگاه‌ها در قاره اروپا مشخص شد و اين بار هم شاهد يک داستان تکراري بوديم؛ قهرماني سويا. بايد گفت ليگ اروپا همان ليگ سوياست چراکه به قول گري لينه‌کر، مجري معروف انگليسي تعدادي تيم در ليگ اروپا بازي مي‌کنند و در آخر اين سوياست که جام را به خانه مي‌برد.

 قهرمان شايسته
برخلاف ديدار نيمه‌نهايي و تقابل با منچستريونايتد؛ سويا مقابل نايب‌قهرمان سري‌آ اصلا حريف دست و پا بسته‌اي نبود و با شايستگي هرچه تمام‌تر پيروز شد. در واقع به جز مرحله گروهي، بايد اعتراف کرد که سخت‌ترين قرعه ممکن براي قهرماني نصيب شاگردان لوپتگي شد؛ جايي که آن‌ها به ترتيب از سد رم، ولورهمپتون و منچستريونايتد گذشتند و در فينال هم توانستند با غلبه بر اينتر با شايستگي عنوان قهرماني ليگ اروپا را از آن خود کنند. لوپتگي، سرمربي فصل گذشته رئال‌مادريد که با نتايج اسفناکش از نيمکت کهکشاني‌ها اخراج شده بود نشان داد مربي چندان بدي هم نيست. بايد قبول کرد کسب مقام چهارم در لاليگا و قهرماني در ليگ اروپا آن‌هم با تيمي نه چندان قدرتمند واقعا کار آساني نيست اما سرمربي اسبق تيم ملي اسپانيا نشان داد هنوز چيزهايي در چنته دارد.
 هميشه برنده در فينال
نکته جالب و زيباي آخرين قهرماني سويا در ليگ اروپا پيراهن بازيکنان اين تيم بود. روي پيراهني که بازيکنان و اعضاي اين تيم در جشن قهرماني بر تن داشتند، عکس خوزه آنتونيو ريس و آنتونيو پوئرتا، 2 بازيکن فقيد باشگاه سويا نقش بسته بود. آنتونيو پوئرتا، مدافع چپ سويا 3 روز پس از حمله قلبي در ديدار سويا و ختافه در چارچوب هفته نخست رقابت‌هاي لاليگا در فصل 08-2007 از دنيا رفت و خوزه آنتونيو ريس نيز در سال 2019 در اثر سانحه رانندگي درگذشت. حالا سويا با 6 عنوان قهرماني در جام يوفا سابق و ليگ اروپاي فعلي، رکورددار کسب عنوان قهرماني در اين تورنمنت است و مي‌توان گفت همانند رئال‌مادريد، ديگر تيم اسپانيايي در ليگ قهرمانان، آن‌ها هم به عنوان غول اين تورنمنت درجه 2 محسوب مي‌شوند. آن‌ها با احتساب قهرماني در فصل جاري، در 6 فينال اين رقابت‌ها حاضر بوده و رکورد خيره‌کننده 6 پيروزي را به ثبت رسانده‌اند. بنابراين بي‌خود نيست که بگوييم ليگ اروپا جام سوياست. آن‌ها در هر حالتي در اين تورنمنت قهرمان مي‌شوند حتي کرونا و رقباي قدر هم نمي‌‌توانند آن‌ها در اين مسابقات متوقف کنند. پس هر تيمي که در ليگ اروپا با سويا روبه‌رو شود نبايد اميد چنداني به کنار زدن اين تيم داشته باشد چراکه حضور سويا در اين جام مساوي است با قهرماني.
 چهره مغموم
اول فصل گذشته وقتي که اينتر به سراغ آنتونيو کونته رفت بسياري گفتند دوره سلطنت يوونتوس در ايتاليا به پايان رسيد. بانوي پير با کونته، کاپيتان سابق خود پس از چند سال ناکامي بر بام ايتاليا ايستاد و با وجود جدايي اين مربي از جمع بينکونري، آن‌ها همچنان به يکه‌تازي خود در سرزمين چکمه ادامه مي‌دادند. بنابراين بسياري از هواداران و کارشناسان فوتبال معتقد بودند کونته همان کسي است که مي‌تواند يک تيم ديگر را به قهرمان جديد ايتاليا تبديل کند. با وجود ترميم چهره تيم با خريدهاي متعدد و شروع طوفاني نراتزوري، شاگردان کونته هر چقدر به انتهاي فصل نزديکتر مي‌شديم به قدري منفعلانه مقابل رقبا عمل مي‌کردند که به نظر مي‌رسيد مي‌خواهند هر طور شده باز هم يوونتوس قهرمان شود! در يکي از بدترين فصول يووه، اينترِ کونته با نتايج سينوسي خود نتوانست عنواني بهتر از دومي کسب کند تا تنها جام در دسترس، ليگ اروپايي باشد که به خاطر حذف در مرحله گروهي ليگ قهرمانان در آن حضور پيدا کردند. روند نتيجه‌گيري اينتر در اروپا برخلاف ايتاليا با ثبات بيشتري همراه بود تا آن‌ها پس از بيش از ۲۰ سال اولين تيم ايتاليايي حاضر در فينال جام يوفا-ليگ اروپا باشند. هرچند نتيجه کار چندان قابل تامل نبود و شکست در فينال باعث شد دستاورد کونته در اولين فصل با تيم ميلاني 2 عنوان نايب‌قهرماني باشد. هرچند نتايج سرمربي اسبق چلسي چندان هم بد نبوده اما با توجه به هزينه اينتري‌ها و سر و صداي فراوان آن‌ها اميد داشتند که در اين فصل حداقل يک جام کسب کنند؛ اتفاقي که در آخر رخ نداد و با توجه به عدم کسب جام و درگيري‌هاي اخير آنتونيو کونته با مديريت باشگاه، ممکن است با يک خبر غافلگيرانه روبه‌رو شويم؛ مثل جدايي کونته از اينتر آن هم پس از فقط يک سال؛ اتفاقي که در اين روزهاي پرتنش و هواي ابري شهر ميلان وقوع آن اصلا غيرممکن نيست.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره