نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

۸ متهم پرونده ویلموتس چه کسانی هستند؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
۸ متهم پرونده ویلموتس چه کسانی هستند؟

ايسنا/ سازمان بازرسي روز گذشته از ارسال پرونده هشت نفر به اتهام اهمال منجر به تضييع و ايجاد دين بر ذمه فدراسيون و خسارت به اموال دولتي و ... به دادستان عمومي و انقلاب تهران خبر داد.

پرونده مارک ويلموتس ابعاد جديدي به خود گرفته است. همزمان با پيگيري شکايت اين مربي در فيفا که طي روزهاي گذشته منجر به محکوميت ۶.۲ ميليون يورويي ايران شده و جنجال زيادي را در جامعه ايجاد کرده، سازمان بازرسي از پايان تحقيقات خود و ارسال پرونده هشت نفر به دادستان عمومي و انقلاب تهران خبر داده است.
از چندين ماه قبل که زمزمه محکوميت احتمالي فدراسيون فوتبال ايران در پرونده مارک ويلموتس خبرساز شد، ماموران سازمان بازرسي نيز با دستور رئيس اين سازمان مشغول بررسي ابعاد مختلف قرارداد همکاري با سرمربي بلژيکي شدند و چندي پيش غلامحسين اسماعيلي، سخنگوي قوه قضاييه در نشست خبري اعلام کرد که در بررسي ها مشخص شده اين قرارداد يکسري اشتباهات داشته و براي حضور ۶۳ روزه اين مربي در ايران هزينه سنگيني به کشور وارد شده است.
پس از اتفاقات اخير که خبر محکوميت ايران هم تاييد شد، در روزهاي گذشته خبري مبني بر ارائه ليست اموال اعضاي هيات رئيسه به مراجع ذي صلاح منتشر شد که علي کفاشيان، نايب رئيس فدراسيون فوتبال اين خبر را تاييد کرد.
ساعاتي بعد از اين اتفاق بود که سازمان بازرسي با اتمام بررسي ها در پرونده اقدامات دخيل در قرارداد فدراسيون فوتبال با سرمربي سابق تيم ملي، از ارسال گزارش نهايي به دادستان عمومي و انقلاب تهران  خبر داد.
در اين گزارش آمده است: پرونده هشت نفر به اتهام اهمال منجر به تضييع و ايجاد دين بر ذمه فدراسيون و خسارت به اموال دولتي و حقوق عمومي و تضييع آن ها به دادستان عمومي و انقلاب تهران ارسال شد.
اين هشت نفر اعضاي هيات رئيسه فدراسيون هستند که در هنگام عقد قرارداد همکاري با ويلموتس سند قرارداد را امضا کرده اند و در حال حاضر به علت انجام اشتباهات متعدد در نوع قرارداد متهم شناخته شده اند. مهدي تاج به عنوان رئيس و حيدر بهاروند، ليلا صوفي‌زاده، محمود اسلاميان، کاظم طالقاني، هدايت ممبيني، محمود شيعي و فريدون اصفهانيان، اين هشت نفر هستند.
با اين حال علي کفاشيان، به علت محروميت در آن مقطع زماني از حضور در فوتبال و در نتيجه امضا نکردن اين سند به همراه اين هشت نفر به دادسرا نمي رود.
البته ارسال پرونده اين هشت نفر به دادسرا در حالي است که هنوز ايران اين فرصت را دارد که با ادله خود در دادگاه حکميت ورزش (CAS) ورق را برگرداند اما وجود اشتباهات در قرارداد براي سازمان بازرسي مسجل شده است.
تاکنون فدراسيون فوتبال ۲ ميليون دلار به مارک ويلموتس بابت قسط اول و دوم قراردادش پرداخت کرده و بايد از اين پس ۶.۲ ميليون يورو نيز پرداخت کند که بيش از ۲۲۰ ميليارد تومان براي اين فدراسيون بي پول هزينه دارد و به همين دليل کارگروهي با حضور بخش هاي حقوقي دولت و مجلس تشکيل شده است.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره