نماد آخرین خبر

آقا یحیای گل در دادگاه هواداری!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
آقا یحیای گل در دادگاه هواداری!

ورزش 3/ پرسپوليسي ها روي حفظ گل‌محمدي اشتراک نظر دارند اما اختلاف آن ها درباره تصميمات او، صحبت هايش و پست اينستاگرامي‌ بالا گرفته است.
شکست در دربي، يک اتفاق تلخ براي هواداران پرسپوليس است، مثل بسياري از شکست هاي ديگر که تاريخ اين باشگاه ثبت شده و هواداران اين تيم را ناراحت کرده. اما مدل باخت، موضع کادرفني و واکنش هواداران، اين ناکامي را در کنار از دست رفتن قهرماني ليگ پانزدهم قرار مي‌دهد.
شباهت شب تلخ پرسپوليسي ها در ليگ پانزدهم با شکست مقابل استقلال، در واکنش غيرمنتظره هواداران است. ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ شايد بسياري انتظار داشتند که ده ها هزار پرسپوليسي در درون ورزشگاه به برانکو و شاگردانش اعتراض کنند که چرا از پس راه آهن بر نيامديد اما آن ها با حمايتي عجيب و باورنکردني، به تمجيد و تشويق از قرمزها پرداختند و همان اتفاق، مقدمه اي شد بر موفقيت سه سال آينده با برانکو ايوانکوويچ.
بعد از باخت شب گذشته و صحبت هاي يحيي گل‌محمدي نيز، بسياري انتظار داشتند که اکثريت هواداران پرسپوليس، همگام با سرمربي خود، مواضع او را تکرار کنند اما نگاهي به صفحات اينستاگرامي، کانال هاي تلگرامي، اکانت هاي توييتري و گروه هاي مجازي چيزي خلاف اين را نشان مي‌دهد.
تنها چيزي که هواداران پرسپوليس به صورت يکدست و يکپارچه بر آن تاکيد دارند، حفظ يحيي گل‌محمدي به عنوان سرمربي تيم در فصل آينده است. اما با اين اختلافات زيادي هم بين آن ها ديده مي‌شود و آن چه سبب شده تا واکنش ها غيرمنتظره جلوه کنند، دوري بخش بزرگي از هواداران پرسپوليس از «توهم توطئه» و قبول شکست در مقابل رقيب سنتي است؛ چيزي که آن ها انتظار داشتند هواداران ديگر تيم ها در چهار سال اخير از خود نشان دهند و اين بار نيز چنين انتظاري را از سرمربي خود مي‌کشيدند.
يکي از آن ها در توييتر نوشته است: «باخت مقابل استقلال قابل هضم بود اما مصاحبه يحيي و يادداشتش در اينستاگرام نه». برخي ناظران بر فعاليت هاي هواداري اين واکنش‌ها را رفتاري حرفه‌اي قلمداد کرده‌اند که در فوتبال ايران مشابه آن کمتر ديده شده بود.

در ادامه بخشي از واکنش هاي توييتري هواداران پرسپوليس و خبرنگاران را مرور مي‌کنيم:
* آقا يحيي ما از تو حمايت ميکنيم حتي بزرگترين مربي هاي تاريخ ِ پرسپوليس هم سابقه باخت مقابل آبي ها رو دارند  اما اين حمايت تا وقتي ادامه داره که اشتباهات خودت رو گردن کس ديگه اي نندازي چون اين حرکت تو فوتبالِ ما خيلي تکراري شده (پرسپوليس نوستالژي)
* ‏اقاي گل محمدي ديدي باختن تو  پرسپوليس‌ چه شکليه اينجا بايد قبول کني اشتباهتو و به فکر جبرانش باشي با مصاحبه و پست  اينستا گرامي و شو اجرا کردن و فرا فکني فقط از چشم ميوفتي. ما هم برات هورا نميکشيم پس جبران کن لطفا (رضاتو)
* ‏صحبت از دست‌هاي پشت پرده و نيرويي که نمي‌خواد تيم نتيجه بگيره، هميشه بهترين بهونه براي توجيه کم‌کاري و ضعفه. چه وريا باشه چه يحيي گل‌محمدي (شروين رمضاني)
* ‏چقدر بد آقاي گل‌محمدي.اشتباه شما در چينش بازيکنان اشتباه شما است نه اينکه قرار بوده استقلالي‌ها را برنده بازي کنند.اينکه شما از گل دقيقه ۹۳ بازي با گل‌گهر درس نمي‌گيري و براي آشفتگي خط دفاعت برنامه نداري، ايراد شماست نه چيز ديگر. (سحر طلوعي)
* ‏بهانه‌هايي که يحيي گل‌محمدي براي شکست در دربي به زبون آورد، از همون دست بهانه‌هايي بود که سه چهار ساله توسط هواداراي سپاهان، استقلال و تراکتور مي‌شنويم.  آقاي ‎گل‌ محمدي پرسپوليس به انديشه‌هاي شما باخت. (احمدرضا خليلي)
* ‏بازنده خوب بودن هنري است که يحيي گل‌محمدي هم نداشت،استاد اگر دقيقه ۹۳ گل نمي‌خورد،اگر مهاجمت درست پنالتي مي‌زد کي زور اون که مي‌خواست مي‌رسيد؟ (افشين خماند)
* ‏يحيي مربي خوبيه. اگر نقدش ميکنيم به خاطر علاقه ايه که به خودش و تيممون داريم، ولي بدتر از تصميمات فني و انتخاب هاش تو اين مسابقه، مصاحبه ش بعد از بازي بود. بازي يک هيچ باخته رو دو يک بردي اونم با گل دقيقه ۸۸. چهار دقيقه بازي رو نگه ميداشتي اين حرف و حديث ها هم مطرح نميشد. (نيما)
* ‏وقتي سه دو به استقلال باختيم، عادل از برانکو علت باخت رو پرسيد گفت تو نيمه اول يه جا اشتباه کردم و به اشتباه من باختيم. اقا يحيي از استادت ياد بگير، از ديروز يه کلمه نگفتي ترکيبم اشتباه بود تعويض اوساگونا اشتباه بود (هالديني)
* اگر يک چيز برانکو به ما ياد داده باشه، قبول مسئوليت در روزهاي خوب و بد هست
از ما انتظار نداشته باشيد مثل رقيب زمين و زمان رو در باخت مقصر بدونيم تا خودمون و اشتباهاتمون ديده نشه! چون پرسپوليسي‌ها اينطوري نيستند و مسئوليت‌پذيرند. حقيقتا باخت امروز صبح بدتر از باخت ديشب بود. (فراز فاطمي مقدم)
تو رو قران تو رو خدا ظرفيتتون رو ببريد بالا، اصلا کاري ندارم به اشتباهات کادرفني و بازيکن و... ولي

به خدا هميشه اين نيست که تيم مورد علاقت برنده باشه، جون هرکي ميپرستيد ظرفيت و جنبه ي باخت داشته باشيد، فحاشي رو همه بلدن. (علي)
يحيي جان ما دوست داريم ولي ما [بقيه] نيستيم ک اگ بگي دستاي پشت پرده و وزير و فلان اشتباه خودت رو يادمون بره و برات دست و جيييغ بزنيم مقصر اول باخت امروز بدون شک خودتي (دست فروش راه راه)
* درسته بايد از يحيي انتقاد کنيم، ولي با يه اشتباه و باخت تو پنالتيا اعدامش نکنيد (حسين پوکرم)
حالا اين که سرانجام چنين واکنش هايي چه خواهد شد، مشخص نيست. اما دستکم موضعي که هواداران پرسپوليس گرفته‌اند سبب شده تا گل‌محمدي از پست اينستاگرامي‌اش عقب نشيني کرده و فعلا بيخيال فعاليت در شبکه هاي اجتماعي شود. حالا هواداران پرسپوليس انتظار دارند تا کادرفني تيمشان با ايجاد آرامش در تيم و با در پيش گرفتن روش هاي مدبرانه، پرسپوليس را دوباره برگردانند و بدون بهانه‌گيري و با حرفه اي گري، همان بازگشتي را رقم بزنند که بعد از يک نيمه نااميدکننده در دربي ۹۳ رقم زدند.

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره