نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

استعفای فرهاد در وضعیت ممنوعیت جذب خارجی‌ها!

منبع
ايسنا
بروزرسانی

ايسنا/ بعد از برد شيرين آبي پوشان پايتخت مقابل پرسپوليس در نيمه نهايي جام حذفي، همه چيز بر وفق مراد استقلال بود اما بيانيه‌اي از سرمربي آبي‌پوشان و استعفاي او از سرمربي‌گري اين تيم، تمام معادلات خوشبختي اين تيم را تغيير داد.
۲۴ ساعت از پيروزي تيم فوتبال استقلال مقابل پرسپوليس در نيمه نهايي جام حذفي نگذشته بود که فرهاد مجيدي با انتشار بيانيه‌اي در فضاي مجازي استعفاي خود را از سرمربي‌گري آبي پوشان اعلام کرد. اين استعفا در حالي مطرح شد که به ظاهر همه چيز بر وفق مراد استقلال پيش مي‌رفت اما اين استعفاي مجازي حاکي از شرايط نامعلوم اين تيم دارد.
او براي استعفايش دليل منطقي‌اي را پيش کشيده است. سرمربي مستعفي آبي پوشان گفت: آن‌ها با وجود قرارداد يک سال و نيمه من، با اقدامي عوامفريبانه که هدفي جز تخريب جايگاه سرمربي تيم نداشت، در آستانه دربي خبري که حتي رسانه‌هاي کشور آقاي استراماچوني هم مراعات زمان انتشارش را کردند، به صورت غيررسمي به رسانه‌ها دادند و حالا من حاضر نيستم به خاطر يک برد جذاب و صعود به فينال جام حذفي اين کارشکني تاريخي را ناديده بگيرم.
همچنين يک رسانه ايتاليايي روز گذشته بر حرف مجيدي صحه گذاشته بود و مدعي شد در مدتي که احمد سعادتمند با هيات مذاکره خود در ايتاليا حضور داشته است، جلسه‌اي با فدريکو پاستورلو نماينده آندره‌آ استراماچوني و داريو کانووي واسطه ايتاليايي اين مذاکره، برگزار کرده است. آن‌ها در تلاش بودند تا استراماچوني را به ايران بازگردانند. به اين مربي قراردادي دو ساله پيشنهاد داده شده است و وزير ورزش و جوانان ايران هم براي جلو بردن اين مذاکرات قدم برداشته است. گفته شده است که استراماچوني به علت شرايط بيماري کرونا هنوز تصميم قطعي نگرفته است و مديران استقلال در تلاش هستند تا اين مربي را به اين تيم بازگردانند.
اما در ادامه باشگاه استقلال به هرطريقي که بود تلاش کرد تا اين خبر را تکذيب کند و همچنان فرهاد مجيدي را به عنوان سرمربي استقلال قلمداد کند. مهدي نوروزي معاون اقتصادي باشگاه استقلال درباره انتشار اين خبر در رسانه‌هاي ايتاليايي گفت: بازگشت استرماچوني فقط در حد گمانه زني است. در جلسه اي که ما برگزار کرديم خبرگزاري ها حضور نداشتنند. جلسه خصوصي بوده است و آقاي استراماچوني و فدريکو پاستورلو خواستند که به هيچ وجه عکسي گرفته نشود. سايت هاي ايتاليايي فکر کردند که ما مي خواهيم او را برگردانيم. در حالي که بحث ما در خصوص مسائل مالي و مطالبات آن ها بود.
همچنين اسماعيل خليل زاده قبل از استعفاي فرهاد مجييدي و هادي زبده عضو هيات مديره باشگاه استقلال بعد از استعفاي اين مربي تاکيد داشتند که فرهاد مجيدي با استقلال قرارداد دارد و همچنان گزينه اول و آخر هدايت تيم استقلال مجيدي است.

اما بيانيه‌ باشگاه استقلال پس از استعفاي مجيدي در نوع خودش جالب بود. در اين بيانيه آمده است: در دنياي حرفه‌اي مسئله مهمي مانند استعفاي يک سرمربي نه در فضاي مجازي بلکه با نامه‌اي رسمي صورت مي‌پذيرد. در حال حاضر استعفايي از سوي آقاي مجيدي به مديران باشگاه استقلال ارائه نشده است.
در ادامه باشگاه استقلال کليد واژه «سوءتفاهم» را مبناي استعفاي مجيدي قلمداد کرد. احمد مددي معاون ورزشي باشگاه استقلال در اين رابطه گفت: بهتر بود آقاي مجيدي با مديران باشگاه جهت حل سوتفاهم ايجاد شده تماس مي‌گرفتند و اگر اين سوتفاهم براي ايشان حل نمي‌شد، اقدام به استعفا مي‌کردند. آقاي سعادتمند امروز هم در اظهاراتي تلويزيوني درباره آقاي استراماچوني شفاف سازي کرده بودند و بهتر بود آقاي مجيدي به اين اظهارات توجه بيشتري مي‌کرد.
اظهاراتي که از قول باشگاه استقلال مطرح شده است، در ظاهر مي‌توان براي آن يک حالت را متصور شد که باشگاه به طور تمام قد از سرمربي تيمش دفاع کرده است اما واکنش فرهاد مجيدي به اين اتفاقات حالات ديگري را در ذهن به وجود مي‌آورد.
در ابتدا مديرعامل استقلال بايد بداند چنين ادعايي و چنين اتفاقي از سوي سرمربي آبي پوشان راه افتاده است. کادر مديريتي بايد اين توهم توطئه را کنار بگذارد که رسانه‌هاي داخلي يا خارجي شيطنتي مبني بر بازگشت استراماچوني انجام داده‌اند. پرسشي که مطرح مي‌شود، اين است که فرهاد مجيدي که سرمربي استقلال است و دلش از همه بيشتر براي اين تيم مي‌سوزد، طي چه فرايندي به اين نتيجه رسيده است که سفر اروپايي کادر مديريتي استقلال براي بازگشت استراماچوني صورت پذيرفته است؟
همانطور که مشخص است، وزارت ورزش چندي پيش در تصويب يک قانون به طور رسمي اعلام کرده است که تيم هاي فوتبال به هيچ عنوان قادر به جذب مربي و بازيکن خارجي نخواهند بود و پرسش ديگري ذهن را درگير مي کند، اين است که اگر قرار بر بازگشت استراماچوني باشد، کادر مديريتي استقلال با چه عقل سليمي به دنبال بازگشت استراماچوني است؟ مربي که با رها کردن استقلال پيش از نيم فصل، نقش مهمي در از دستن قهرماني و در ادامه بحران چند ماهه استقلال داشت.
در اين بين حالت ديگري هم مي‌توان مد نظر داشت که دور از ذهن به نظر مي‌رسد اما شايد اين جريان سازي رسانه‌اي، بهانه‌اي است تا کادر مديريتي به دنبال گزينه مد نظر خود براي فصل بعد استقلال باشد. به عبارتي ديگر مي‌توان گفت کادر مديريت مجيدي را مجبور به استعفا کرد تا گزينه مطلوب خودشان را روي کار بياورند که با وجود اظهارات مديران استقلال، چنين احتمالي بعيد به نظر مي‌رسد.
در پايان بايد ديد اين جريان سازي چه سرانجامي خواهد داشت. آيا اين اتفاق به گفته مسئولان باشگاه استقلال، سوءتفاهمي بيش نبوده است يا در پشت پرده باشگاه استقلال اتفاقات ديگري در حال رخ دادن است. بدون شک بازگرداندن استراماچوني به استقلال اگر شدني هم باشد، اقدام درستي نيست چون اين مربي نشان داده با شرايط تحريمي کشور نمي‌تواند براحتي کنار بيايد و بعيد نيست که بعد از عقد قرارداد جديد، دوباره دلش بخواهد استقلال را رها کند و اينبار به جاي ۲ ميليون يورو، طلب ۳ يا ۴ ميليون يورويي کند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد