نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

ماسک‌های ایرانی برای نجات تکواندو

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
ماسک‌های ایرانی برای نجات تکواندو

خبرآنلاين/ سرمربي تيم ملي تکواندو گفت: متأسفانه تعطيلي اردوها ملي‌پوشان را عصبي و کلافه کرده و شرايط تمريني فعلي کمکي به آن‌ها نمي‌کند.

امان از چشم‌انتظاري. انتظاري که معلوم نيست کي تمام مي‌شود. آن‌هم در روزهايي که کرونا روي ايران چمبره زده و حتي اجازه شروع اردو را به ورزشکاران نمي‌دهد. بلاتکليفي و چشم‌انتظاري بدجوري روحيه ملي‌پوشان تکواندو را به‌هم ريخته است. در حالي که رقباي‌شان به‌راحتي تمرين مي‌کنند. اين حرف‌هاي فريبرز عسکري، سرمربي تيم ملي تکواندو است که بلاتکليفي بدجور کلافه‌اش کرده. او هم مثل ملي‌پوشان منتظر چراغ سبز ستاد مقابله با کروناست تا هرچه زودتر کار را شروع کند.
ظاهراً وزارت ورزش در تلاش است با در نظر گرفتن شرايط ويژه، مجوز شروع اردوهاي تيم ملي تکواندو را بدهند؟
بله، ما هم خيلي اميدواريم هرچه زودتر مجوز شروع تمرينات را به ما بدهند. چون رقباي ملي‌پوشان ما تمرين مي‌کنند، اما آن‌ها اينترنتي و مجازي تمرين مي‌کنند و اين موضوع بچه‌هاي ما را عصبي کرده است. متأسفانه با شيوع کرونا تنها راه ارتباط ما با ملي‌پوشان اينترنت است.
حتي شرايط براي المپيکي‌ها هم مهيا نيست تا در فدراسيون تکواندو با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي تمرين کنند؟
فدراسيون تکواندو با يک‌سوم ظرفيت کار مي‌کند، خوابگاه و رستوران هم تعطيل شده است. چون عوامل اجرايي بايد براي مهيا کردن شرايط در فدراسيون باشند، ما هم اميدواريم مجوز شروع تمرين را بدهند و حداقل چهار نفر اصلي در اردوها باشند يا در نهايت با ۶ ملي‌پوش تمرين را آغاز کنيم.
اين پيشنهاد را به وزارت ورزش داده‌ايد؟
بله، ما گفتيم حداقل اجازه بدهند ۶ ملي‌پوش تمرين کنند، هرچند مسابقه‌اي در پيش نيست، اما ما نگران مسائل روحيه ملي‌شان هستيم. پيش از تمرين براي المپيک روحيه و انگيزه ورزشکار مهم است، براي رسيدن به آمادگي ۶۰، ۷۰ درصد هم کافي است و با تمرين به اين شرايط مي‌رسند، اما بحث روحيه فرق مي‌کند. متأسفانه تعطيلي اردوها ملي‌پوشان را عصبي و کلافه کرده و شرايط تمريني فعلي کمکي به آن‌ها نمي‌کند. ملي‌پوشان کنار هم انگيزه پيدا مي‌کنند، تمرينات انفرادي و گروهي زمين تا آسمان با هم فرق دارد.
درست است ماسکي طراحي شده که ملي‌پوشان با آن مي‌توانند تمرين کنند؟
دو توليدکننده تکواندو، ماسک‌هايي را طراحي کرده‌اند که با آن مي‌توان تمرين کرد. کره‌اي‌ها با ماسک مسابقه‌اي را برگزار کردند که سه هزار نفر در آن مسابقه حضور داشتند. اين ماسک‌ها ايرادات جزئي دارد که آن هم رفع مي‌شود و بعد از آن اجرايي مي‌شود. يکي از طراحان اين ماسک برادر محمد خضرايي از ملي‌پوشان سابق است.
با نبود مسابقه، عدم تمرين گروهي خيلي نگران‌کننده نيست، اما از دست دادن آمادگي ملي‌پوشان در طولاني مدت نگران‌کننده است، آيا فدراسيون جهاني در تقويمش مسابقه‌اي دارد؟
مسابقات نوجوانان جهان قرار بود مهر برگزار شود، اما به خاطر شرايط حاکم در دنيا لغو شد. آذر ماه مکزيک ميزبان مسابقه است که تا اين لحظه فعلاً در تقويم فدراسيون جهاني هست. مسابقات انتخابي المپيک قاره آسيا ۲۵ آبان در اردن برگزار مي‌شود که تيم ملي بانوان در آن شرکت مي‌کنند. اين شرايط، واقعاً خيلي خسته‌کننده شده و با تمرين انفرادي ملي‌پوشان، آن‌ها از شرايط آمادگي دور مي‌شوند و اين موضوع نگران‌کننده است.
قسط دوم حقوق المپيکي‌ها را که کميته هفته قبل واريز کرد، به دست ملي‌پوشان رسيده؟
هنوز که چيزي نشنيده‌ايم، اما طبق وعده‌هايي که مسئولان کميته ملي المپيک داده بودند، مهر بخش دوم حقوق المپيکي پرداخت مي‌شود. قرار بود مراسم تقدير از قهرمانان سال ۹۷ و ۹۸ برگزار شود و پاداش ملي‌پوشان پرداخت شود، اما کرونا اين مراسم را لغو کرد و پاداش‌ها را فدراسيون‌ها به‌حساب مدال‌آوران واريز مي‌کنند. البته هنوز خبري از پاداش‌ها هم نيست.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره