نماد آخرین خبر

آرسنال – لیورپول‌‌؛ جامی جدید برای جام‌داران

منبع
خبر ورزشي
بروزرسانی
آرسنال – لیورپول‌‌؛ جامی جدید برای جام‌داران

خبر ورزشي/ اولين جام فصل فوتبال انگليس امشب در ومبلي به برنده آرسنال و ليورپول قهرمان‌هاي جام حذفي و ليگ برتر اهدا خواهد شد.
سال‌هاي پيش با رسيدن ديدار جام خيريه بيش از امسال ذوق‌زده مي‌شديم، براي اينکه يکي از نخستين بازي‌هايي بود که به تعطيلات تابستاني فوتبال اروپا خاتمه مي‌داد اما امسال تيم‌هاي اروپايي تعطيلات زيادي نداشتند و تقريباً پايان فصل قبل و شروع فصل جديد به يکديگر چسبيد. شنبه شب از ساعت ۲۰ باز هم در ورزشگاه خالي از تماشاگر ومبلي، ليورپول قهرمان ليگ برتر به مصاف آرسنال قهرمان جام‌حذفي خواهد رفت تا براي کسب نخستين جام فصل جديد مبارزه کنند.
آرسنال‌‌؛ شروعي متفاوت براي فصلي متفاوت
هفته‌هاي پاياني فصل پيش براي آرسنالي‌ها اميدوارکننده بود. فصلي پرفراز و نشيب با قهرماني در جام‌ حذفي براي‌شان به پايان رسيد و حالا طرفداران توپچي‌ها راضي و خشنود هستند. اگرچه هنوز آرسنال براي اينکه يک مدعي باشد کار زياد دارد اما اميد به آينده اين تيم باز هم بيشتر شده. در ليگ قهرمانان اروپا حاضر نخواهند بود و اين خبر خوبي نيست، ولي توانسته‌اند ستاره‌هاي‌شان و از همه مهمتر اوباميانگ را براي ماندن راضي کنند. آرسنال در فصل جديد مي‌خواهد بين ۴ تيم بالاي جدول باشد. وقتي ليورپول و منچسترسيتي و چلسي را بردند، يعني چالش‌شان در نتيجه نگرفتن مقابل تيم‌هاي بيگ‌سيکس تمام شده. حالا آرسنال در شرايطي قرار گرفته که مي‌توانيم به آنها شانسي برابر با ليورپول براي قهرماني در جام‌خيريه بدهيم. شايد به فاصله يک ماه، آرتتا دومين جام خودش را هم کسب کند که اين رؤيايي خواهد بود.
ليورپول‌‌؛ از قلّه پايين نيا
قهرمان شدن سخت است، قهرمان ماندن سخت‌تر. اين جمله کليشه‌اي است اما واقعاً ثابت شده. ليورپول بعد از اينکه قهرماني‌اش را مسجل کرد ديگر مثل قبل راحت رقبا را از پيش‌رو برنمي‌داشت. يورگن کلوپ مي‌داند روش بازي تيم او را بيش از پيش در انگليس بلدند و شايد اين فصل مثل فصل قبل در ليگ برتر براي‌شان ساده نباشد. فصل براي ليورپول خيلي زود تمام شد، چراکه هم در ليگ کارشان به پايان رسيده بود و هم در ليگ قهرمانان حضور نداشتند. کلوپ خيلي زود شاگردانش را فراخواند و به اتريش هم رفتند تا اردو بزنند. از معدود تيم‌هايي بوده‌اند که پيش‌فصل نسبتاً مناسبي داشته‌اند و شايد اين مسئله در روزهاي کرونايي و فشردگي تقويم به سودشان باشد. حالا ليورپول آماده است فصل جديد را هم با جام گرفتن، شروع کند که اين لازمه پايين نيامدن از قلّه خواهد بود.

آخرين جدال
در روزهايي که ليورپول سخت در پي ۱۰۰ امتيازي شدن در ليگ برتر بود شکست ۲ بر يک مقابل آرسنال برنامه‌هاي‌شان را به هم ريخت. در بازي يک ماه و نيم پيش، براي آرسنال، لاکازت و نلسون و براي ليورپول، مانه گلزني کردند.
آمار بازي
۱۵) آرسنال و ليورپول پس از منچستريونايتد دومين و سومين تيم پرافتخار جام‌ خيريه هستند. اين دو تيم ۱۵ مرتبه قهرمان شده‌اند. آخرين قهرماني آرسنال به سال ۲۰۱۷ و آخرين قهرماني ليورپول به سال ۲۰۰۶ برمي‌گردد.
صفر) اين نخستين ديدار جام‌ خيريه است که تماشاگر ندارد. کم‌تماشاگرترين ديدار جام‌ خيريه بين تيم‌هاي انگليس آماتور و انگليس حرفه‌اي در سال ۱۹۲۶ تنها ۱۵۰۰ تماشاگر داشت. البته کم‌تماشاگرترين بازي بين تيم‌هاي باشگاهي هم ديدار اورتون و بلکبرن در سال ۱۹۲۸ بود که در اولدترافورد با حضور ۴ هزار تماشاگر برگزار شد.
۱۸) سال ۲۰۰۲ يعني ۱۸ سال پيش جام‌ خيريه بين آرسنال و ليورپول برگزار شد که آن بازي را توپچي‌ها با يک گل بردند و قهرمان شدند.
۳) آرسنال در ۶ فصل اخير ۳ مرتبه موفق شده جام ‌خيريه را به ويترين افتخاراتش اضافه کند.
۱۳) ليورپول تا فصل گذشته ۱۳ سال بود که در ديدار جام‌ خيريه حضور نداشت.
۱۰) آخرين نايب‌قهرمان ليگ برتر که موفق شد جام خيريه را ببرد منچستريونايتد بود که ۱۰ سال پيش در اين بازي چلسي قهرمان ليگ برتر را شکست داد.
۴) در حالي که يورگن کلوپ با ليورپول در ۴ سال ابتدايي مربيگري‌اش جام نگرفته بود، در يک سال و چند ماه اخير ۴ جام کسب کرده.
يک) ميکل آرتتا که از ابتداي سال ۲۰۲۰ روي نيمکت آرسنال نشسته خيلي زود هم به نخستين جام خودش با اين تيم رسيد و در جام‌حذفي قهرمان شد.
۹) ليورپول در بازي قبلي پس از ۹ بازي بدون شکست بودن مقابل آرسنال مغلوب شد. در ۱۰ بازي اخير ليورپول ۵ برد، ۴ تساوي و يک شکست مقابل آرسنال داشته.

۲۵) در ۶ بازي آخر ليورپول و آرسنال ۲۶ گل ردوبدل شده، يعني به طور ميانگين اين بازي ۴. ۱ گل در هر بازي داشته است.
۱۱) آرسنال از زمان حضور آرتتا در لندن (ورزشگاه‌هاي امارات و ومبلي) شکست نخورده. ۹ بازي در ليگ بوده و ۲ بازي هم در جام‌ حذفي.
ترکيب احتمالي دو تيم
آرسنال: لنو، ساليبا، لوئيس، تيرني، سوارس، توريرا، ژاکا، نيلس، نلسون، انکتيا و اوباميانگ
ليورپول: آليسون، ويليامز، گومز، فان‌دايک، رابرتسون، فابينيو، واينالدوم، کيتا، مانه، صلاح و فيرمينو


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره