نماد آخرین خبر

مسی، یک سال تا وفادارترین بازیکن اروپا

منبع
ورزش 3
بروزرسانی

ورزش 3/ ليونل مسي اگر بارسلونا را ترک نکرده و دست‌کم يک سال ديگر در اين تيم بازي کند مي تواند به وفادارترين فوتباليست حال حاضر اروپا تبديل شود.

اين هفته همه رسانه هاي ورزشي تحت الشعاع يک نام قرار داشتند: ليونل مسي. ماجرا از زماني آغاز شد که فاش شد لئو با ارسال يک فکس به دفتر باشگاه بارسلونا اعلام کرده قصد جدايي دارد.
اين نقطه شروع شايعات و بگو مگوهاي جنجالي درباره آينده او و بارسلونا شد. فارغ از دعواهاي حقوقي و کري خواني‌هاي هواداري، در اينکه مسي يکي از وفادارترين بازيکنان بارسلونا و حتي اروپا بوده شکي وجود ندارد. مسي فوتبال حرفه اي را با بارسلونا شروع کرده و شانزده سال است که پيراهن آبي اناري اين تيم را به تن مي‌کند.
مسي در اولين سالهاي فوتبالش در رده نوجوانان در باشگاه نيوولز اولد بويز آرژانتين بازي مي کرد. تيم شهر زادگاهش روزاريو. اما او در سال 2001 به همراه پدرش چمدانهاي خود را بست و به اسپانيا پرواز کرد تا به آکادمي لاماسيا، آکادمي جوانان مشهور و افسانه اي باشگاه بارسلونا ملحق شود.
سه سال بعد در اکتبر 2004 لئو مسي براي اولين بار با پيراهن تيم اول باشگاه بارسلونا به ميدان رفت. از آن زمان تا امروز مسي شانزده سال است که در بارسا مي درخشد و تا اين لحظه براي تيم کاتالان 730 بازي انجام داده و در اين بازيها 634 گل به ثمر رسانده.
مسي تا رسيدن به عنوان وفادارترين فوتباليست اروپا، از ميان فوتباليست‌هايي که هنوز در حال بازي هستند و بازنشسته نشده‌اند، تنها به يک سال زمان نياز دارد. در حال حاضر تنها يک نفر در اروپا فوتبال بازي مي‌کند که بيشتر از مسي به باشگاهش وفادار بوده: ايگو آکينفيف سنگربان باشگاه زسکا مسکو.
آکنفيف هم فوتبالش را در زسکا شروع کرده و حالا 17 سال و 7 ماه و 25 روز است که مدام با پيراهن اين تيم به ميدان رفته.
ليونل مسي با 16 سال و 7 ماه 25 روز بازي براي بارسلونا در رتبه دوم قرار دارد و تنها يک سال ديگر بازي در بارسا او را وفادارترين فوتباليست اروپا خواهد کرد.
مارک نوبل کاپيتان وستهام هم آماري مشابه مسي دارد. از نکات جالب ديگر اين فهرست مي توان به حضور سرخيو راموس کاپيتان رئال مادريد در رتبه نهم جدول اشاره کرد. او از زمان انتقالش به رئال از سويا تا کنون 14 سال و 11 ماه و 26 روز است که پيراهن رئال را به تن داشته. مارسلو هم تيمي او هم با 13 سال و 7 ماه و 25 روز در رتبه يازدهم قرار دارد.
از ستاره هاي بارسلونا سرخيو بوسکتس که او هم مثل مسي دست پرورده آکادمي لاماسيا است با 13 سال و 1 ماه و 26 روز در رتبه چهاردهم جدول وفادارترين بازيکنان قرار گرفته.
ايگور آکنفيف (زسکا مسکو) 17 سال و 7 ماه و 25 روز
ليونل مسي (بارسلونا) 16 سال و 7 ماه و 25 روز
مارک نوبل (وستهام) 16 سال و 7 ماه و 25 روز
سرخيو آلوارز (سلتا) 16 سال و 1 ماه و 26 روز
اوير (اوساسونا) 15 سال و 1 ماه و 26 روز
جسي مولين (سنت اتين) 15 سال و 1 ماه و 26 روز
فرانچسکو مانانلي (ساسولو) 15 سال و 1 ماه و 26 روز
جيورجيو کيه ليني (يوونتوس) 15 سال و 1 ماه و 25 روز
سرخيو راموس (رئال مادريد) 14 سال و 11 ماه و 26 روز

سامي بوسوت (زولته وارگم) 14 سال و 1 ماه و 26 روز
مارسلو (رئال مادريد) 13 سال و 7 ماه و 25 روز
آنتون شونين (دينامو مسکو) 14 سال و 7 ماه و 25 روز
 آندري پياتوف (شاختار) 13 سال و 7 ماه و 25 روز
سرخيو بوسکتس (بارسلونا) 13 سال و 1 ماه و 26 روز


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره