نماد آخرین خبر

اولویت برگزاری اردوهای تیم ملی است، نه لیگ کشتی!

منبع
مهر
بروزرسانی
اولویت برگزاری اردوهای تیم ملی است، نه لیگ کشتی!

مهر/ دارنده چهار مدال طلاي کشتي جهان معتقد است در اين شرايط حساس، اولويت از سرگيري برنامه‌هاي کشتي با برگزاري اردوهاي تيم ملي است.
به تازگي ستاد مقابله با کرونا در ورزش، مجوز برپايي اردوهاي تيم ملي کشتي را صادر کرد تا اين رشته المپيکي پس از ماهها تعطيلي بتواند دوباره وارد فاز اجرايي برنامه هايش شود.
اما انگار اين موضوع چندان به مذاق متوليان فدراسيون کشتي خوش نيامده و آنها معتقدند به موازات مجوز اردوها، مي بايست مجوز برگزاري رقابتهاي ليگ برتر هم صادر مي شد. به هر حال فدراسيون کشتي با وجود صدور مجوز از سوي ستاد کرونا، همچنان در انتظار ابلاغ رسمي آن است تا بتواند با اطلاع از جزئيات اين مجوز، اردوهاي کشتي را طبق پروتکل هاي بهداشتي بصورت محدود برگزار کند.
ابراهيم جوادي دارنده مدال برنز کشتي آزاد المپيک ۱۹۷۲ مونيخ و چهار مدال طلاي قهرماني جهان در اين خصوص به خبرنگار مهر گفت: اولويت مسئولان فدراسيون کشتي در مقطع کنوني که همه چيز زير سايه سنگين کرونا قرار دارد، بايد حفظ سلامتي و سپس آمادگي قهرمانان ملي و کشتي گيران باشد. به همين دليل نبايد تصميماتي اتخاذ شود تا تاوان سنگيني همچون بيماري ورزشکاران را بدنبال داشته باشد.
وي تصريح کرد: گويا به تازگي مجوز صدور برگزاري اردوهاي تيم ملي از سوي ستاد مقابله با کرونا صادر شده و بچه‌ها مي توانند بطور محدود در سالن تمرين که قرنطينه خواهد شد، حضور يابند. اما اين بدان معنا نيست که چون ليگ کشتي مجوز برگزاري نگرفته، حالا بايد ناراحت و ناراضي باشيم.
پيشکسوت کشتي کشورمان ادامه داد: هر چند ليگ کشتي مي تواند در بحث معيشتي و منبع درآمد کشتي گيران موثر باشد، اما نبايد فراموش کرد اولويت ما بايد برگزاري اردوهاي تيم ملي باشد. طبيعتا مي توان اردوهاي تيم ملي را با توجه به تعداد محدود کشتي گيران از لحاظ کرونا، مديريت و کنترل کرد، اما ليگ کشتي فراتر از اين مسايل است و حجم بالاتري از تماس اهالي کشتي و دست اندرکاران ليگ را بدنبال دارد.

جوادي در پايان به يک موضوع فني در اين خصوص اشاره کرد و گفت: کشتي گيران ما مدتهاست که ار روند تمرينات منسجم و گروهي دور بوده اند و نمي توان آنها را بدون تمرين روانه رقابتهاي ليگ کرد. در نتيجه متوليان کشتي بهتر است ابتدا تمرينات گروهي کشتي گيران را بصورت ايمن و قرنطينه اي برپا کنند و سپس بدنبال برگزاري ليگ بروند.
غلامرضا محمدي سرمربي تيم ملي کشتي آزاد کشورمان نيز به تازگي در حاشيه مراسم روز ملي کشتي اظهارات مشابهي را مطرح و اعلام کرد حالا که مجوز تمرين کشتي‌گيران صادر شده، حضور در اردوهاي آماده‌سازي بر برگزاري ليگ اولويت دارد، زيرا کشتي‌گيران پس از چند ماه نمي‌توانند يک باره وارد مسابقه شوند. به نظرم اول بايد اردو را برگزار کرد و بعد سراغ مسابقات ليگ برتر رفت.

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره