نماد آخرین خبر

5 اقدام پپ برای خوشامدگویی به لئو مسی

منبع
ورزش 3
بروزرسانی

ورزش 3/ درحاليکه شايعات درباره انتقال احتمالي ليونل مسي به منچسترسيتي به اوج رسيده، سوال اين است که سيتيزن‌ها پيش از حضور مسي در اتحاد چه کارهايي بايد انجام دهند؟
بعد از آنکه دنياي فوتبال با انتشار خبر درخواست مسي از بارسلونا براي ترک اين باشگاه با شوکي بزرگ مواجه شد کم کم اکثر خبرها و گمانه زني‌ها حاکي از اين بود که در صورت قطعي شدن اين اتفاق‌، تيمي که بيشترين شانس را براي به خدمت گرفتن ليونل مسي دارا است منچسترسيتي است.
اما قبل از حضور مسي در اتحاد منچسترسيتي بايد اقداماتي انجام دهد تا بتواند براي خوشامدگويي به بزرگترين خريد تاريخ فوتبال انگليس آماده باشد.
تغيير ساختار تيم براي بازي کردن حول محور مسي
با توجه به اينکه گوارديولا سابقه هدايت مسي را دارد اين کار نبايد براي او چندان دشوار باشد. وقتي مسي در نقش مهاجم مرکزي سيتي ظاهر شود ستاره‌هايي مثل رحيم استرلينگ و کوين دي بروين بايد سبک بازي خود را با او هماهنگ کنند.
البته در سيستم مورد علاقه پپ يعني 4-3-3 اين احتمال وجود دارد که او از مسي در سمت راست خط حمله استفاده کند ولي سوال اينجا است که خريد بزرگترين مهاجم دنيا و بعد استفاده از او در کنار دو مهاجم ديگر نه به عنوان تکيه گاه خط حمله چه توجيهي خواهد داشت؟

آمادگي براي پرداخت دستمزد بالاي مسي
در دنياي امروز معدود باشگاه‌هايي مي‌توانند از پس پرداخت دستمزد لئو مسي برآيند. البته سيتي بدون شک يکي از اين باشگاه‌ها است. دستمزد خام مسي 100 ميليون يورو برآورد شده ولي پاداشهايي مثل پاداش 70 ميليون دلاري امضاي قرارداد و ديگر پاداشها براي اقامت در شهر و فتح جامهاي قهرماني و ديگر افتخارات رقم واقعي دستمزد او را بسيار بيشتر از اين خواهد کرد.
تقديم کردن بازوبند کاپيتاني
در حال حاضر منچسترسيتي کاپيتان بزرگي ندارد. وينسنت کمپاني پيش از آنکه در پايان فصل گذشته سيتي را ترک کند به مدت هشت سال کاپيتان اين تيم بود. گوارديولا بعد از آن کاپيتاني را به راي گذاشت و سيتيزن‌ها به داويد سيلوا راي دادند. اما ترک سيتي توسط داويد سيلوا در تابستان جاري کار گوارديولا را براي اهداي بازوبند کاپيتاني به مسي راحت کرده است.
پيراهن شماره 10
نام مسي با پيراهن شماره 10 گره خورده و او چه در بارسا و چه در تيم ملي آرژانتين هميشه اين پيراهن را به تن کرده. پيراهني که مسي اولين بار در سال 2008 و در دوران حضور گوارديولا در بارسا به تن کرده بود.
اما شماره 10 در سيتي در حال حاضر در اختيار هموطن و دوست صميمي مسي سرخيو آگوئرو است. شکي نيست که آگوئرو با کمال ميل اين شماره را در اختيار دوستش قرار خواهد داد و در روزهاي اخير خبرهايي در اين باره منتشر شده بود. اين شايعه وقتي وقت گرفت که آگوئرو آيدي اينستاگرام خود را تغيير داده و شماره 10 را از کنار اسم خود برداشت.
خلوت کردن تيم براي حضور ليونل مسي
با حضور لئو مسي چند نفر از بازيکنان فيکس سيتي امتياز فيکس بودن در اين تيم را از دست خواهند داد. تا زماني که مسي در اختيار گوارديولا باشد ستاره‌هايي مثل برناردو سيلوا، گابريل ژسوس و رياض محرز مي دانند که دقايق حضورشان در ميدان کمتر خواهد بود.
برخي گزارشها حتي حاکي از اين است که سيتي ممکن است براي راضي کردن بارسلونا در معامله با باشگاه کاتالان برخي ستاره‌هاي خود مثل برناردو سيلوا و ژسوس را به کاتالانها پيشنهاد دهد. البته اين خبر توسط سيتي تکذيب شد. ولي شکي نيست که ستاره‌هاي فعلي سيتي جايگاه خود را تا حدودي در خطر خواهند ديد.

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره