نماد آخرین خبر

از رونالدو تا ترائوره؛ تغییر شکل باورنکردنی ستاره‌ها

منبع
ورزش 3
بروزرسانی

ورزش 3/ وقتي آداما ترائوره را در زمين فوتبال مي بينيم، به نظر مي رسد يک بدنساز در حال حرکت با توپ است در حالي که تا چند سال پيش يک فوتباليست کاملا معمولي بود.
 اين روزها نقش بدنسازي و داشتن اندامي ورزيده براي يک فوتباليست اهميت بالايي دارد و آنها سعي مي کنند با بهره بردن از بدني آماده به مصاف بازيکنان رقيب خود در زمين بروند.
اين مهم تنها در سالن بدنسازي ميسر نمي شود بلکه يک رژيم غذايي مناسب نيز در کاهش وزن و حجم گرفتن عضلات تاثير گذار است.
کاري که فوتباليست ها انجام مي دهند مثل کار يک بدنساز نيست و آنها در طي سال ها و با ممارست به بدني ورزيده و مهيا دست پيدا مي کنند.
ادن هازارد
زماني که ستاره سابق چلسي با انتقالي 130 ميليون يورويي راهي رئال مادريد شد، هواداران اين باشگاه بسيار خوشحال بودند ولي اين خوشحالي چندان طول نکشيد و با بازگشت هازارد که به وضوح از اضافه وزني در حد 7 کيلو رنج مي برد، شروع به انتقاد از او کردند. هازارد خود در مصاحبه هاي مختلف خود تاييد کرده است که در تعطيلات نمي تواند مانع اضافه وزنش شود و سعي مي کند خودش را از لذت غذاهاي پرچرب محروم نکند. هازارد مي گويد در روزهاي بدنسازي به سرعت خود را به وزن ايده آل مي رساند؛ هرچند در رئال اين قضيه کمي بيشتر به طول انجاميد. او البته در نهايت توانست زيدان و رئالي ها را از لحاظ فرم بدني خود متقاعد کند.

کريستيانو رونالدو
برنده 5 توپ طلا در شروع فوتبالش در اسپورتينگ ليسبون و زماني که به منچستريونايتد پيوست، جواني لاغر اندام و بدون عضله بود. رونالدو مي گويد در يک مقطع تصميم گرفت تا روي بدنش کار کند و از فرم سابق خود فاصله بگيرد.
رونالدو خودش را وقف بدنسازي کرد و پس از مدتي توانست با افزودن بر حجم عضلاتش به يک فوتباليست پرقدرت در زمين تبديل شود. او در 23 سالگي فرم بدني مناسبي پيدا کرده بود و تا به امروز توانسته با رژيم غذايي مناسب و حفظ شکل روتين بدنسازي خود، همچنان از خوش فرم ترين فوتباليست هاي دنياست.
مارکوس راشفورد
راشفورد محصول آکادمي فوتبال منچستريونايتد است و سال 2017 در 19 سالگي توانست به تيم اول باشگاه برسد هرچند از لحاظ بدني مشخصا ضعف هايي داشت. او که از کودکي و در کمپ کرينگتون، تمرينات کريستيانو را از نزديک ديده بود، تصميم گرفت راه و روش فوق ستاره پرتغالي را درپيش بگيرد و حالا از حيث بدني يکي از بهترين هاي تيمش و فوتبال انگليس محسوب مي شود.
روبرت لواندوفسکي
ستاره بايرن مونيخ بدن ورزيده و آمادگي جسماني خوب خود را مديون همسرش است. آنا همسر او متخصص تغديه است. ستاره لهستاني علاوه بر ساعت ها کار در سالن بدنسازي، گرفتن رژيم غذايي مناسب را هم نيز بسيار موثر مي داند.
او شير و شيريني مصرف نمي کند. خودش مي گويد شير گاو و شير سويا برايش مناسب ينست و به جاي آنها از شير بادام استفاده مي کند. لواندوفسکي عدم مصرف مشروبات الکلي را نيز در اين قضيه مهم مي داند.
آداما ترائوره
کمتر فوتباليستي با بدني شبيه به بدن بسيار عضلاني آداما ترائوره، مهاجم اهل اسپانياي ولورهمپتون پيدا مي‌شود. اين ستاره گلزن 23ساله که از تربيت‌شدگان آکادمي بارسلوناست، فصل گذشته در ليگ برتر فصل بسيار خوش درخشيد و اکنون به تيم ملي اسپانيا نيز دعوت شده است.
او در بارسلونا بازيکني کاملا متفاوت بود و مقايسه عکس ها نيز نشان مي دهد که اکنون در فرم بدني خارق العاده اي قرار دارد.
آنچه آداما ترائوره را بيشتر مورد توجه رسانه‌ها و فوتباليست‌ها قرار داده، بدن به شدت عضلاني او است که کمتر به بدن فوتباليست‌ها شباهت داشته و در نگاه اول همه را به اين فکر مي‌اندازد که يک ورزشکار بدن‌ساز در زمين فوتبال مشغول بازي است.

جالب اينکه او مي گويد اصلا وزنه نمي زند و اين حجم از عضلات کاملا ژنتيکي است و او با تمرينات معمولي بر حجم عضلاتش افزوده است.
آدبايو آکينفنوا
اين بازيکن که اکنون براي وايکمپ واندرس در دسته سوم انگليس توپ مي زند، به داشتن هيکلي عضلاني معروف است و 4 سال پيش از سوي گينس به عنوان قوي ترين فوتباليست جهان فوتبال معرفي شد. او همينطور اين آمار را در فيفا 2016 به خود دارد و از نظر قدرت بدني در اين نسخه از بازي معروف شرکت EA عدد 99 را دريافت کرد.
عسل يکي از موارد هميشگي صبحانه آکينفنواست و برخي موافع نيز مرغ در منوي صبحانه او ديده مي شود. آشپز اين فوتباليست تنومند در جريان تمرين ها براي او مرغ مهيا مي کند و خوش مي گويد اين باعث خوشحالي مضاعف او مي شود. غذاي پرچرب و کربوهيدرات ها همواره در رژيم غذايي او وجود دارند. او عاشق مرغ، سيب زميني و ذرت است.
هالک
ستاره برزيلي لقب هالک را به دليل فرم بدني عجيب و غريبش يدک مي کشد. او اکنون در سوپرليگ چين مي درخشد و مدافعان را به وحشت مي اندازد اما زماني به همين خوبي براي پورتو بازي مي کرد. در آن زمان به نظر مي رسيد او کمي هم اضافه وزن داشته باشد اما حالا در 34 سالگي از لحاظ فرم بدني حتي آماده تر از ساليان گذشته است.
سرخيو راموس
کاپيتان رئال مادريد 16 سال پيش و زماني که در سويا بازي مي کرد، يک مدافع جوان لاغر اندام بود اما او به خصوص در سال هاي اخير تبديل به يک بازيکني تنومند و قدرتمند از لحاظ بدني شده است.
راموس نه تنها در باشگاه که در خانه نيز از تمرينات بدنسازي غافل نيست و يک صبحانه کامل را نيز در آمادگي بدني مناسبس حائز اهميت مي داند. قهوه، نان سبوس دار، تخم مرغ و سينه بوقلمون مواد غذايي مصرفي راموس به عنوان صبحانه هستند.

جورج الوکوبي
بازيکن سابق وولورهتون که اکنون در دسته پنجم و براي ميداستون يونايتد بازي مي کند، يک سوپراستار در زمينه بدنسازي است. او عضله خالص است و همواره از اين حيث مورد توجه هواداران قرار دارد. الوکوبي چندان بلند قامت نيست و به وي لقب "The Body'" را داده اند.
ماريو بالوتلي
يکي از صحنه هاي به يادماندني ماريو بالوتلي به شادي گل خاص او در يورو 2012 پس از گلزني به آلمان بر مي گردد. او پيراهن خود را از تن خارج کرد و يا گرفتن يک فيگور منحصر به فرد، عضلاتش را به رخ کشيد.
بالوتلي سال 2018 که راهي نيس فرانسه شد، از فرم خوب بدني اش خارج شده بود ولي توانست بار ديگر همان بالوتلي هميشگي شود.
الکسيس سانچز
ستاره شيليايي از جمله فوتباليست هايي است که تمرينات بدنسازي را هميشه در اولويت قرار مي دهد. ستاره سابق منچستريونايتد و بارسلونا از بدنسازي در باشگاه و خانه لذت مي برد و ويديوي تمريناتش را هر از چند گاهي در صفحات اجتماعي خود به اشتراک مي گذارد.
سانچز براي افزايش قدرت و استقامت خود به تمرين در ساحل نيز مي پردازد. ستاره شيليايي چندان بلندقامت نيست و مي داند که براي درخشش در زمين و گذر از سد مدافعان، بايد از اندامي ورزيده برخوردار باشد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره