نماد آخرین خبر

چرا لالیگا حق را به بارسلونا داد؟

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
چرا لالیگا حق را به بارسلونا داد؟

آخرين خبر/ ليونل مسي خواستار جدايي از باشگاه بارسلوناست، او با ارسال فکس به سران بارسا و همچنين عدم حضور در تست پزشکي اين تيم، تصميم خود را علنا نشان داده است. مسي معتقد بود که با بندي که در قراردادش وجود دارد مي‌تواند به طور يک طرفه قرارداد را فسخ کند و به عنوان بازيکن آزاد راهي باشگاهي ديگر شود. سران بارسا معتقد بودند که اين کار امکان پذير نيست چرا که فرصت مسي براي استفاده از اين بند به پايان رسيده است و هر تيمي که مي‌خواهد مسي را بخرد بايد مبلغ 700 ميليون يورو را بابت فسخ قرارداد مسي به بارسلونا بدهد و استفاده از بند فسخ تنها به اين شکل امکان پذير است. لاليگا در بيانيه‌اي رسمي حق را به سران بارسا داد و گفت که تنها راه استفاده از بند فسخ، پرداخت 700 ميليون يورو به بارسلوناست تا به نحوي حق را به باشگاه بارسلونا داده باشد، نه ليونل مسي! اما قوانين لاليگا در مورد بند فسخ به چه شکل عمل مي‌کند؟
به گزارش فوتبالي، ليونل مسي در سال 2017 قراردادي 4 ساله با باشگاه بارسلونا بسته بود، بند فسخ يا همان رقم آزاد سازي که در اين قرارداد تعبيه شده، مبلغ 700 ميليون يورو بود. بدين صورت که هر تيمي که مي‌خواهد مسي را به خدمت بگيرد بايد مبلغ 700 ميليون يورو را به باشگاه بارسلونا بپردازد و اين قرارداد را فسخ کرده و او را از اين تيم جدا کند. مسي معتقد بود که مي‌تواند خودش يک طرفه قرارداد را فسخ کند و از بارسا برود اما سران بارسلونا و لاليگا در مقابل او ايستادند و گفتند که چنين چيزي امکان پذير نيست.
در حقيقت طبق قوانين لاليگا، مسي نمي‌تواند به طور يک طرفه قراردادش را فسخ کند چرا که در لاليگا از سال 1985 گنجاندن بند فسخ با رقمي مشخص در تمام قرارداد هاي بازيکنان الزامي شده است. اين مبلغ معمولا دست بالا گرفته مي‌شود تا بازيکنان را در اختيار باشگاه نگه دارد و استخوان بندي تيم ها را حفظ کند و هر تيمي که مي‌خواهد آن‌ها را به خدمت بگيرد صرفا با پرداخت اين مبلغ توانايي اين کار را داشته باشد. در صورت پرداخت اين مبلغ از سوي هر باشگاهي ديگر قرارداد اعتبار خود را از دست داده و فسخ مي‌شود و بازيکن در خدمت تيم جديد قرار مي‌گيرد اما نمي‌تواند به صورت خودسرانه اقدام به فسخ قرارداد کند.
در سال 2017 در قضيه‌ي جدايي نيمار از بارسلونا هم همين اتفاق افتاد و سران پاريسن ژرمن با پرداخت رقم فسخ قرارداد ستاره‌ي برزيلي او را از بارسلونا جدا کردند و نيمار راهي پاريس شد. در هر صورت بايد ديد که در روز‌هاي آينده چه اتفاقاتي پيرامون ليونل مسي و باشگاه بارسلونا مي‌افتد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره