نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

تنیس اپن آمریکا/ اوساکا برای دومین‌بار قهرمان شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تنیس اپن آمریکا/ اوساکا برای دومین‌بار قهرمان شد

ايسنا/ تنيسور ژاپني با يک بازگشت توانست ويکتوريا آزارنکا را در فينال اپن آمريکا شکست دهد و براي دومين بار فاتح اين رقابت ها شود.
فينال تنيس اپن آمريکا در بخش بانوان بامداد يکشنبه بين نائومي اوساکا و ويکتوريا آزارنکا برگزار شد و بانوي شماره ۹ جهان با يک کامبک ۲ بر يک حريفش را شکست داد تا براي دومين بار قهرماني در اين رقابت ها را جشن بگيرد. 
آزارنکا بازي را با قدرت شروع کرد و در همان گيم نخست توانست بريک کند و در ادامه نتيجه را ۲ بر صفر به نفع خود کند. اوساکا در گيم سوم پيروز شد. با اين حال اشتباه هاي مکررش و برتري آزارنکا موجب شد گيم ها را يکي پس از ديگري از دست بدهد و در ۳۰ دقيقه ست نخست را با نتيجه ۵ بر يک واگذار کند. 
برتري آزارنکا در ست دوم هم ادامه داشت و تنيسور اهل بلاروس در دو گيم نخست پيروز شد اما اوساکا با يک بريک شرايط را به نفع خود تغيير داد و در ادامه نتيجه را ۲ بر ۲ کرد. آزارنکا در گيم پنجم پيروز شد اما تنيسور ژاپني دوباره بازي را مساوي کرد. بانوي شماره ۹ جهان که اميدوار به بازگشت شده بود با پيروزي در گيم بعدي براي نخستين بار در اين بازي از حريف خود پيش افتاد. برتري اين تنيسور ادامه داشت و نتيجه ۵ بر ۳ شد. در گيم نهم رقابت جذاب دو تنيسور ديده شد و پس از ۱۰ دقيقه اين اوساکا بود که آزارنکا را شکست داد و در ست دوم پيروز شد. 
در ست پاياني دو تنيسور رقابت نزديکي داشتند تا اين که اوساکا بريک کرد و نتيجه ۳ بر يک به نفعش شد. در گيم پنجم آزارنکا فرصت داشت تا بريک کند و اختلاف را به حداقل برساند اما با وجود برتري ۴۰ بر صفر در نهايت اين گيم را واگذار کرد. اشتباه هاي تنيسور اهل بلاروس موجب شد بهترين فرصت را در جبران نتيجه از دست بدهد. در گيم ششم رقابت جذابي دو تنيسور به نمايش گذاشتند و در نهايت تلاش هاي آزارنکا نتيجه داد و نتيجه ۴ بر ۲ شد. او يک گيم ديگر را به خود اختصاص داد و در حالي که فرصت داشت تا نتيجه را برابر کند ۵ بر ۳ از حريفش عقب افتاد. اوساکا تنها يک گيم با قهرماني فاصله داشت و در نهايت توانست امتياز آخر و پيروزي را به سختي به دست آورد و سومين گرند اسلم خود را فتح کند. 


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره