نماد آخرین خبر

تعقیب و گریز استقلال و پاپاراتزی‌ها در اوین!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
تعقیب و گریز استقلال و پاپاراتزی‌ها در اوین!

ورزش 3/ مديران استقلال به مدت چند روز دفتر باشگاه را به يکي از هتل‌هاي پنج ستاره منتقل کردند تا بتوانند تا حد زيادي به خواسته‌هاي نقل و انتقالاتي‌شان جامه عمل بپوشانند.
شايد در نگاه اول انتخاب يک هتل لاکچري براي به سرانجام رساندن اهداف باشگاه استقلال در فصل نقل و انتقالات چندان تصميم درستي به نظر نمي‌رسيد اما گذشت زمان ثابت کرد که مديران وقت اين باشگاه با اين انتخاب، تصميم مناسبي براي نيل به خواسته‌هايشان در اين فصل اتخاذ کردند که فوايدش بيشتر از معايب آن بود.
در درجه اول ازلحاظ بَصري و در مقايسه با آن صحنه‌هايي که در باشگاه رقيب اتفاق مي‌افتاد مي‌توان گفت که ديگر شاهد آن‌همه ازدحام هواداران در جلوي درب همسايه‌ها و حتي خيابان‌هاي اطراف نبوديم که بعضا ديده مي‌شد اين شلوغي‌ها اعتراضات شديد تعدادي از خانه‌هاي مجاور باشگاه را به همراه مي‌آورد که در پاره‌اي از اوقات کار به دخالت نيروي انتظامي هم کشيده مي‌شد که انصافاً در شان وجهه باشگاه و هوادارانشان نبود.
در وهله بعدي مديران باشگاه استقلال با انتقال دفترشان به هتل آزادي، هرگونه برخورد و اصطکاک احتمالي طرفداران با بازيکنان را به حداقل رساندند که اين جابجايي با توجه به اتفاقات تلخي که اخيراً در فرودگاه مهرآباد به وجود آمد تا حدي زيادي در کاهش هرگونه تنش احتمالي بين تماشاگران و بازيکنان نقش بسيار بارزي داشت. در نظر بگيريد اگر يکي از اين طرفداران در لحظه ورود بازيکنان به باشگاه جمله يا کلمه ناخوشايندي را به زبان مي‌آورد باعث مي‌شد بازيکن موردنظر با ناراحتي پا به مذاکره بگذارد و طبيعتاً اين مسئله کار را براي تمديد و يا جذب بازيکن موردنظر سخت‌تر مي‌کرد.
از ديگر فوايد اين تصميم مي‌توان به اين امر اشاره کرد که ميزان پذيرش بازيکنان با ديدن زرق‌وبرق محيط و ميزان احترامي که توسط کارمندان هتل به آن‌ها گذاشته مي‌شود، از بدو ورودشان گرفته تا نوع رفتار و پذيرايي حرفه‌اي اين افراد آموزش‌ديده، خواه‌وناخواه افزايش مي‌يافت.
همچنين با توجه به اين موضوع که ميزان ساعات کاري در اين چند شب با روزهاي ديگر قابل‌مقايسه نيست حضور در چنين اماکني باعث مي‌شود که خستگي ناشي از کار بي‌وقفه کمتر به چشم بيايد که در غير اين صورت تعدد جلسات چندساعته براي تمديد و انعقاد قرارداد و خستگي ناشي از آن مي‌توانست در نوع برخورد و جلب رضايت بازيکنان بسيار مؤثر باشد، کما اينکه مجموع ساعات جلسات تمديد فرشيد اسماعيلي و محمد دانشگر از مرز 8 ساعت نيز گذشت که قطعاً برگزاري اين‌گونه جلسات طولاني‌مدت و خسته‌کننده در محيط خشک باشگاه امکان‌پذير نبود. يا درخصوص جذب احمد موسوي مدافع فصل گذشته گل گهر نيز بايد گفت که طولاني شدن اين مذاکره حتي باعث شد تا کار به راند دوم بکشد و يا در ارتباط با محمدحسين مرادمند همان‌طور که شاهد بوديم نزديک بود کار به‌جاهاي باريکي کشيده شود که در مورد اين‌يکي بايد گفت به دليل اينکه اردوي تيم شهر خودرو در فاصله 100 متري هتل پارسيان آزادي قرار داشت، کار را براي اين انتقال او و رفت‌وآمد مدير برنامه‌هايش بسيار راحت شده بود که همه اين‌ها بازهم برمي‌گردد به انتخاب درست مسئولان باشگاه استقلال در انتقال موقت دفترشان به طبقه 23 هتل پارسيان آزادي.

به تمام اين دلايل ذکرشده اعتراضات و تجمعات گاه‌وبيگاه طرفداران باشگاه را هم اضافه کنيد تا مسلم شود که اين تصميم با دلايل درستي گرفته شد و درنتيجه اتفاقات مثبتي را هم رقم زد. 
با تمامي اين تفاصيل درخصوص کارنامه احمد سعادتمند در فصل نقل و انتقالات مي‌توان ادعا کرد که او تا حد بسيار زيادي به اهداف از پيش تعيين‌شده‌اش درخصوص حفظ اسکلت تيمي فصل گذشته دست پيدا کرد، امري که استقلال در سال‌هاي قبل همواره از آن ضربه خورده و او در جذب بازيکنان جديد بر اساس رفع نقاط ضعف تيم نمره قبولي گرفت.
خريد رشيد مظاهري، محمدحسين مرادمند، احمد موسوي، بابک مرادي، متين کريم زاده، و تمديد قرارداد با وريا غفوري، فرشيد اسماعيلي، روزبه چشمي، محمد دانشگر، عارف غلامي، جلب رضايت مهدي قايدي و همچنين متقاعد کردن سيد حسين حسيني براي ماندن و رقابت با رشيد مظاهري و منصرف نمودن عارف غلامي از فسخ يک‌طرفه قراردادش تمام‌کارهايي بود که تيم نقل و انتقالاتي اين فصل استقلال در اين‌يک هفته حضورشان در اين هتل لاکچري به سرانجام رساندند که به همه اين موارد بيد حضور سعيد واسعي را هم بايد اضافه کرد که احتمال بسيار زياد به جمع بازيکنان اين تيم پس از بازگشت از ليگ قهرمانان اضافه خواهد شد.
از اين شب بود که با ورود رشيد مظاهري به هتل پارسيان آزادي  همه چيز اغازشد .
بعد از ورود رشيد نوبت به وريا رسيد و در ادامه خريد و تمديد هاي استقلالي ها تا روز گذشته ادامه يافت.
تنها نکته منفي در کارنامه نقل و انتقالاتي استقلال هم عدم تمديد با علي کريمي هافبک بسيار آماده فصل قبل استقلال بود که البته بحث مالي و توقع او عملاً دست مسئولان اين تيم را براي متقاعد کردن او کاملاً بسته بود.
اين در حالي است که تمامي اين زحمات و تلاش‌هاي شبانه‌روزي استقلالي‌ها درصورتي‌که سعادتمند نتواند مقدمات ورود آندره استراماچوني سرمربي بسيار محبوب هواداران استقلال را فراهم کند ارزش چنداني نداشته باشد و مسلماً خود احمد سعادتمند و تک‌تک اعضاي تيمش اين مسئله را بهتر از هرکسي مي‌دانند،موضوعي که حتي ممکن است منجر به برکناري سعادتمند شود.
به‌هرحال روز گذشته (شنبه) با تمديد قرارداد محمد دانشگر پرونده نقل و انتقالاتي باشگاه استقلال براي ليگ بيستم پيش از آغاز رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا بسته شد، و اين در شرايطي است که اعضاي تيم نقل و انتقالاتي استقلال بيش از هرزماني نسبت به حضور سرمربي ايتاليايي (خواسته اصلي طرفداران استقلال) نااميد و خسته به نظر مي‌رسيدند و اين را مي‌شد در صحبت با تک‌تک اين اعضا کاملاً برداشت کرد.
به‌هرحال روز گذشته (شنبه) با تمديد قرارداد محمد دانشگر پرونده نقل و انتقالاتي باشگاه استقلال براي ليگ بيستم پيش از آغاز رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا بسته شد، و اين در شرايطي است که اعضاي تيم نقل و انتقالاتي استقلال بيش از هرزماني نسبت به حضور سرمربي ايتاليايي (خواسته اصلي طرفداران استقلال) نااميد و خسته به نظر مي‌رسيدند و اين را مي‌شد در صحبت با تک‌تک اين اعضا کاملاً برداشت کرد.
فراموش نکنيم جلو بردن هم‌زمان تمديد و جذب بازيکنان و مقابله با موانع ورود استراماچوني و نشاندن او روي نيمکت استقلال و محقق کردن تمام انتظارات طرفداراني که تشنه قهرماني هستند و پنهان کردن مشکلات داخلي، کار چندان ساده‌اي نبود و که آن‌ها بايد به‌طور موازي به آن مي‌پرداختند و اين ممکن است هر تيمي را از پا بيندازد.
 در آينده بايد ديد آيا سعادتمند با توجه به بندي که در قرارداد با استراماچوني مبني بر پرداخت حدوداً 100 ميليارد تومان غرامت وجود دارد، مي‌تواند حساب او را از ساير بازيکنان و مربيان خارجي جدا سازد و پاي او را به تهران بکشد؟ اين سؤالي که در حال حاضر نمي‌توان جواب درست و دقيقي براي آن قائل بود.

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره