نماد آخرین خبر

گزارش ابتلا به کرونا در کوهستان‌ها

منبع
ايسنا
بروزرسانی
گزارش ابتلا به کرونا در کوهستان‌ها

ايسنا/ در نشست ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش، گزارشي مربوط به انتقال ويروس کوويد١٩ به دليل هجوم مردم به کوهستان ها ارائه و نسبت به تکرار اين رويه هشدار داده شد.
سي و يکمين جلسه ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش امروز(دوشنبه) به ميزباني کميته ملي المپيک برگزار شد و در آن نمايندگان وزارت ورزش و جوانان، کميته ملي المپيک، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و نيز شماري از روساي فدراسيون هاي ورزشي و اعضاي ستاد مقابله با کرونا در ورزش حضور داشتند. در همين راستا قرار است نشست سي و دوم جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش هفته آينده در فدراسيون تکواندو برگزار شود.
محمد اسد مسجدي، سرپرست فدراسيون پزشکي ورزشي در ابتدا بيان کرد: خواهان اين هستيم که هرچه سريعتر به وضعيتي برسيم که رويدادهاي ورزشي برگزار شوند و در کنار توجه به سلامت ورزشکاران ، صيانت از قهرماني آن ها نيز مدنظر قرار دارد.
مرادي دبير ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش با بيان اينکه درخواست تجديد نظر در مورد فعاليت‌هاي ورزشي و نيز اماکن ورزشي از سوي وزارت ورزش و جوانان به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي ارائه شده است، گفت: مسئله مهم ديگر استاندارد سازي اماکن ورزشي است که بايد به سوي آن گام برداريم.
سليماني رئيس فدراسيون اسکواش نيز با ارائه درخواستي مربوط به برگزاري ليگ هاي اسکواش و پدل و نيز برگزاري اردوهاي اسکواش با تعداد ورزشکاران محدود و در استان هاي واجد شرايط را مطرح کرد و گفت: مسابقات ما با حضور دو تا چهار ورزشکار برگزار مي شود و اميدوار هستيم که موافقت هاي لازم از سوي مراجع مربوطه مد نظر قرار گيرد.
در ادامه اين نشست از سوي فدراسيون کاراته اعلام شد که به منظور برگزاري مسابقات انتخابي تيم ملي درخواست برگزاري اردو و نيز ليگ ارائه شده است و قرار است اين موضوع در نشست هاي آينده مورد بررسي قرار گيرد.

همچنين غلامرضا شعباني‌بهار، رئيس فدراسيون تيراندازي با کمان با اشاره به اينکه اردوهاي ما در کيش و قشم برگزار شد، گفت: اعضاي تيم ملي پيش از شروع اردو تست کرونا دادند اما بايد در ارتباط با هزينه هاي مربوط به تست ها اشاره کنيم که رقم ها بالاست و در اين رابطه با مشکل مواجه هستيم و اميدواريم فدراسيون پزشکي ورزشي در اين رابطه ما را همراهي کند.
سرپرست فدراسيون پزشکي ورزشي نيز در ارتباط با صحبت هاي رئيس فدراسيون تيروکمان، عنوان کرد: آزمايشگاهي معرفي شده است تا نصف مبلغ را از ورزشکاران اخذ کند. وظيفه ما در اين راستا حمايت است و اميدواريم شرايط بهتر از قبل شود.
نماينده فدراسيون کوهنوردي نيز در اين نشست با اشاره به هجوم مردم به کوهستان‌ها و فضاهاي گردشگري در ايام شيوع ويروس کرونا، خاطر نشان کرد: متاسفانه در اين رابطه با هجوم مردم به کوهستان‌ها مواجه بوديم. پس از آن نيز نماينده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي با انتقاد از وضعيت کوهستان ها به دليل هجوم مردم در زمان شيوع ويروس کرونا از ارائه گزارشاتي مبني بر انتقال اين ويروس در بين افرادي که به کوه رفته بودند خبر داد.
عليپور، رئيس فدراسيون انجمن هاي ورزش نيز با اشاره به صدور مجوز فعاليت در برخي رشته هاي ورزشي زير مجموعه اين فدراسيون، بيان کرد: براي چهار تا پنج رشته ورزشي مجوزهاي مربوطه صادر شده است و بايد بدانيم که برخي ديگر از رشته هاي ورزشي ما پروازي بوده و در ارتفاع و يا با فاصله هاي دور از هم برگزار مي‌شود که در اين رابطه بايد توجه بيشتري مدنظر قرار گيرد و بتوانيم فعاليت‌ها را از سر گيريم.
در اين نشست همچنين مقوله تحت پوشش قرار دادن بيمه کرونا براي ورزشکاران مطرح شد که در اين رابطه سخنگوي فدراسيون پزشکي ورزشي با اشاره به اينکه محدوديت‌هاي مالي براي اين فدراسيون وجود دارد، گفت: در اين راستا فدراسيون پزشکي ورزشي حمايت هاي موردي را مدنظر قرار داده است و در ادامه نيز به همين منوال فعاليتها را پيش خواهد برد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره