نماد آخرین خبر

جدایی روح تیم برانکو از کالبد پرسپولیس

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
جدایی روح تیم برانکو از کالبد پرسپولیس

آخرين خبر/ يحيي گل محمدي روزي که پرسپوليس عازم قطر بود در گفت و گو با رسانه ها در فرودگاه اعلام کرد الگوي ما در ليگ قهرمانان آسيا، تيم برانکو است.
به گزارش فوتبالي، سرمربي قرمزها با اشاره به تلاش تيم برانکو که با مشکلات فراوان از جمله پنجره بسته و نيمکت ضعيف که با 14 بازيکن تا فينال آسيا رفت، در صحبت هايش اعلام کرد که به نوعي اجازه نخواهد داد جدايي ستاره ها به پرسپوليس در ادامه مسابقات ليگ قهرمانان ضربه اي وارد کند.
اما آنچه مشخص است شاکله پرسپوليس تغيير اساسي کرده و تغييرات در اين تيم را مي توان به وضوح در تمرينات اين تيم در دوحه قطر مشاهده کرد.
 پرسپوليس يحيي با 9 غايب نسبت به آخرين حضورش در ليگ قهرمانان خود را مهياي ادامه اين رقابت ها مي کند. بيرانوند، استوکس ،عليپور، اوساگونا و ترابي بازيکناني هستند که در پايان فصل از جمع قرمزها جدا شدند و نادري، ربيع خواه، انصاري و شيري هم به دلايل مختلف در اردوي اين در قطر حضور ندارند تا تعداد شاگردان برانکو در تيم يحيي به اندازه انگشتان يک دست برسد. تغييري اساسي که از تحولي عظيم در پرسپوليس خبر مي دهد.
برانکو ايوانکوويچ در سالهايي که سکان دار پرسپوليس بود به تغييرات زياد در تيمش اعتقاد نداشت. به طوري که بعد از پايان محروميت دو پنجره‌اي تيمش در نقل و انتقالات هم فقط 5 بازيکن به خدمت گرفت اما گل‌محمدي در اولين فرصت از هر هفت سهميه خود براي جذب بازيکن بهره برده است.
يکي از علل موفقيت برانکو و پرسپوليس در دوران حدودا چهارسال و نيمه مربيگري او در اين تيم، ثبات و حفظ ترکيب تيمش بود و به ندرت پيش مي‌آمد برخي از بازيکنانش آن هم فقط به علت اشتياق براي بازي در اروپا اين تيم را ترک کنند.

اگر چه در حال حاضر هم بخش اعظمي از بازيکنان پرسپوليس سابقه حداقل چندين قهرماني در ليگ برتر را دارند و چه بسا در ليگ بيستم شاکله اصلي تيم را بازيکنان سابق تشکيل دهند اما استمرار حضور گل‌محمدي در پرسپوليس مي‌تواند در طي چندين فصل آينده به تغييرات عديده منجر شود؟ اتفاقي که در چندين فصل براي استقلال رخ داد و آبي‌پوشان نتيجه خوبي از نقل‌و‌‌انتقالات پرشمار کسب نکردند.
با تمام اين تفاسير بايد به اين نکته اشاره کرد که به نوعي روح برانکو با جدايي بازيکنان اصلي اين تيم از کالبد پرسپوليس رفته است و جاي خود را به تفکرات يحيي گل محمدي و کادر فني اين تيم داده است.

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره