نماد آخرین خبر

بقای فدراسیون‌ها امکان‌پذیر نیست!

منبع
فارس
بروزرسانی
بقای فدراسیون‌ها امکان‌پذیر نیست!

فارس/ رئيس فدراسيون هندبال گفت: يک ريال به اعتبارات اضافه نشده و همين بودجه هم تخصيص کامل نخواهد داشت.
عليرضا پاکدل در حاشيه تمرين تيم هندبال جوانان در تالار هندبال شهيد سليماني، در خصوص شرايط آمادگي ملي‌پوشان اظهار داشت: کادر فني بهتر مي‌تواند درمورد ميزان آمادگي بازيکنان صحبت کند. پس از اينکه مجوز برگزاري اردوها صادر شد بازيکنان کار خود را آغاز کردند. پيش از آن هم ملي‌پوشان در تيم‌هاي خود تمرين مي‌کردند و مشکلي در بحث آمادگي جسماني ندارند.
وي افزود: تيم‌هاي چين، کره جنوبي، ژاپن و قطر زودتر از ما تمرينات خود را شروع کردند ما هم تلاش کرديم که تمرينات خيلي زودتر آغاز شود ولي مجوز برگزاري اردو هفته پيش به دست ما رسيد. حريفان اصلي ما تيم‌هاي قطر، ژاپن، بحرين، عربستان، چين‌تايپه و کره‌جنوبي هستند. اين کشورها در تيم‌هاي پايه بسيار خوب کار کردند. به نوعي مي‌توان گفت که رقابت در رده پايه با اين کشورها سخت‌تر رده بزرگسالان است.
رئيس فدراسيون هندبال خاطرنشان کرد: از هفته‌هاي گذشته نامه‌نگاري براي برگزاري اردوها را آغاز کرديم، اما واقعاً شرايط خاص بود و ستاد ملي مبارزه با کرونا اعتقاد داشت که هندبال جر رشته‌هاي برخورد است. پروتکلي را از فدراسيون جهاني دريافت کرديم که براي مسابقات قهرماني جهان در مصر بود. ما پروتکل‌ را ترجمه، تکميل و بومي‌سازي کرديم و به وزارت بهداشت و فدراسيون پزشکي- ورزشي ارائه کرديم. در نهايت مسئولان را متقاعد کرديم که مجوز تمرينات باشگاه‌ها و برگزاري اردو صادر شود.
پاکدل درمورد برگزاري بازي‌هاي تدارکاتي براي تيم جوانان، گفت: با توجه به شرايط پروازي و اينکه تنها پرواز قطر وجود دارد نمي‌توانيم در مورد اردو و بازي خارجي تصميم گيري کنيم. قطعاً اين امر را پيگيري خواهيم کرد، اما هنوز به نتيجه‌اي نرسيده‌ايم. روزهاي اخير جلسه‌اي در هيأت رئيسه مجلس داشتيم و شرايط و مشکلات را براي اعضا و رئيس فراکسيون ورزش مطرح کرديم؛ اگر شرايط اينگونه باشد واقعاً بقاي فدراسيون‌ها امکان‌پذير نيست.
وي تصريح کرد: سال قبل هيچ بدهي جديدي براي فدراسيون ايجاد نشد، اما امسال کارمان سخت است. يک ريال به اعتبارات اضافه نشده و همين بودجه هم تخصيص کامل نخواهد داشت. ما سال گذشته با دلار 11 هزار تومان و امسال با دلار 26 هزار تومان اعزام داريم؛ با اين شرايط چگونه تيم‌ها را اعزام کنيم؟ اگر شرايط اينگونه باشد ورزش نابود مي‌شود.

رئيس فدراسيون هندبال ادامه داد: همه چيز در فدراسيون‌ها بستگي به شرايط ارزي دارد؛ بليط هواپيما، اسکان در هتل‌ها و تغذيه و ورودي به مسابقات جهاني و آسيايي ارزي است. تورم و افزايش قيمت ارز را ببينيد در حالي که بودجه هندبال تغيير نداشته است. حتي بازي تدارکاتي با اين شرايط مطمئنا منوط به حمايت ارزي است. در سفر اخير به خوزستان قرار شد تورنمنتي براي دهه فجر در اهواز داشته باشيم که آن هم بستگي به شرايط کرونا و پروازها دارد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره