نماد آخرین خبر

ونگر: نیازهای فوتبال ایران را تحلیل و آنالیز می‌کنیم

منبع
تسنيم
بروزرسانی
ونگر: نیازهای فوتبال ایران را تحلیل و آنالیز می‌کنیم

تسنيم/ آرسن ونگر، رئيس توسعه جهاني فوتبال در وبينار مربيان فوتبال ايران تاکيد کرد که در حال تحليل و آناليز نيازهاي فوتبال ايران هستند.
به نقل از سايت رسمي فدراسيون فوتبال، آرسن ونگر، رئيس توسعه جهاني فوتبال در وبينار دانش افزايي فدراسيون فوتبال عنوان کرد: ايران کشور بزرگي با استعدادهاى زياد است و همانطور که آقاي دبيرکل اشاره کردند، مربيان زياد خوبى در ايران داريد که نياز دارند در مسير آموزش و پيشرفت دائمي قرار داشته باشند. در فيفا ما مسئول اين هستيم که پتانسيل‌هاي اين کشورها را بالا ببريم و هدف ما در ياري رساندن در اين باره به فدراسيون‌هاست.
وي ادامه داد: ما در حال تدارک دوره‌هاى مربيگري براى برخى از کشورها از جمله ايران هستيم. طبعاً نيازهاى شما را تحليل و آناليز مى‌کنيم و با برنامه‌ريزى به شما ارائه خواهيم داد.
ونگر در پاسخ به پرسشي درباره فلسفه‌هاي مربيگري در رابطه با بازيکن گفت: قطعاً مربى بايد بازيکن را تحت تاثير قرار بدهد و براى پيشرفت او تلاش کند. طبعاً شناخت فرهنگ بازيکن از اهميت بالايى برخوردار است. به صورت کلي ما مي‌گوييم مربى انسانى است که با تخصص در فوتبال کار مى‌کند و براى موفقيت به سه رکن اساسى نياز دارد. رکن اول ارتقاى هميشگي دانش، رکن دوم بالا بردن مهارت‌هاى انتقالى و رکن سوم راهبردها و روش‌هايى که منجر به موفقيت تيم مى پ‌شود.
وي تاکيد کرد: هميشه مي‌گويم مربي ابتدا بايد ظرفيت گوش دادن را در خودش بالا ببرد و شنونده خوبى باشد تا در ادامه بتوانيم تعامل خوبى ايجاد کنيم. واقعيت اين است وقتي من کار خودم را از سال 1993 به صورت حرفه‌اى در فرانسه آغاز کردم، برخى اصول را براى خودم تعريف کردم. اول کيفيت تمرينات تيم بود و در ادامه استفاده از افراد متخصص در کنار خودم و البته حفظ نظم و انضباط. اينها موضوعاتي است که در تيم اهميت بالايي دارد.

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره