نماد آخرین خبر

نیلسون: یک روز به پرسپولیس برمی‌گردم

منبع
خبر ورزشي
بروزرسانی
نیلسون: یک روز به پرسپولیس برمی‌گردم

خبر ورزشي/ دروازه‌بان برزيلي پيشين پرسپوليس به خبرورزشي گفت: من حالا که فوتبال را کنار گذاشته‌ام، خود را هوادار پرسپوليس مي‌دانم و به همين علت اصلاً دوست نداشتم اين باشگاه بابت شکايت من و اشتباه مديرانش دچار لطمه و آسيب شود. 
مرتبه قبلي که يحيي گل‌محمدي سرمربي پرسپوليس بود، با شکست در فينال جام‌حذفي مجبور به استعفا شد. او از جمع سرخپوشان جدا شد، اما در همان روز فينال مقابل سپاهان، نيلسون کوره‌آ دروازه‌بان اين تيم بود. گلر برزيلي ملقب به «عقاب سياه» که حالا ديگر مربي شده و شرايطش با گذشته کاملاً متفاوت است. با نيلسون گپي زديم که خواندن اين مصاحبه را به شما هم توصيه مي‌کنيم.
اوضاع چطور است؟ در دوران کرونا چه کاري مي‌کنيد؟
ما هم مثل مردم دنيا با سبک جديدي از زندگي آشنا شديم و در دوران کرونا بايد به فکر سلامتي خودمان و اعضاي خانواده و دوستان باشيم. اين بيماري يک اپيدمي جهاني است که فقط با رعايت اصول بهداشت فردي مي‌توان از آن جلوگيري کرد. قرنطينه براي همه مردم دنيا بوده و در برزيل هم اين شرايط را تجربه کرديم. اميدوارم اوضاع هرچه زودتر بهتر شود و مردم بتوانند به زندگي عادي بازگردند.
شما مربيگري مي‌کنيد؟
بله. اين فصل مربي يک تيم استاني به نام اسپورتيو ديسايسائو هستم و مشغول کارم. تيم ما در سري A۱ يک ليگ مهم به نام چامپيونات پرنامبوکانو حضور دارد و مي‌خواهيم بهترين عملکردمان را نشان دهيم. من هم قرارداد دارم و مي‌خواهم يک مربي خوب و آينده‌ساز باشم.

بالاخره با باشگاه پرسپوليس تسويه حساب کرديد؟
بله. بعد از حدود شش سال توانستم باقي پولم را بگيرم. من چهار سال صبر کردم تا شايد مديران مختلف باشگاه، پول من را پرداخت کنند، اما صبرم تمام شد و کار به شکايت کشيد. اصلاً دوست نداشتم اوضاع به اين شکل پيش برود، اما چاره ديگري نداشتم. آن‌ها (مديران باشگاه پرسپوليس) انتظار داشتند بدون تسويه حساب، طلبم را ببخشم، اما اين موضوع براي من اصلاً کار آساني نبود. البته بخش زيادي از قراردادم را به خاطر پرسپوليس بخشيدم ولي نمي‌توانستم بيش از اين، تخفيف بدهم.
در فيفا چه اتفاقي افتاد؟
آن‌ها حق را به من دادند و سه دادگاه مختلف (رأي صادر شده اوليه، کميته استيناف و کميته وضعيت بازيکنان) اين رأي را تأييد کردند. باشگاه پرسپوليس بايد پول من را پرداخت مي‌کرد و بالاخره هم اين اتفاق افتاد. آن‌ها نمي‌توانستند بيش از اين، پول را نگه دارند. نکته مهمي در اين موضوع وجود داشت که نمي‌توانم آن را فراموش کنم.
چه موضوعي؟
من حالا که فوتبال را کنار گذاشته‌ام، خود را هوادار پرسپوليس مي‌دانم و به همين علت اصلاً دوست نداشتم اين باشگاه بابت شکايت من و اشتباه مديرانش دچار لطمه و آسيب شود. به من گفته بودند اگر شکايت را ادامه بدهم، ممکن است فيفا ۶ امتياز از پرسپوليس کم کند يا پنجره‌هاي نقل و انتقالاتي اين باشگاه را ببندند. اصلاً دوست نداشتم چنين اتفاقي بيفتد و در نهايت، با پول فيفا (طلب باشگاه پرسپوليس از محل درآمدهايش در فيفا) تسويه حساب کردم بدون اينکه به پرسپوليس خسارتي وارد شود.
جالب است که هنوز هم از علاقه به پرسپوليس صحبت مي‌کني!
بله همان‌طور که گفتم، يک پرسپوليسي هستم و هميشه اين تصور را در ذهنم دارم که روزي براي همکاري با پرسپوليس، به ايران برمي‌گردم. اين اتفاق بالاخره يک روزي رخ مي‌دهد.
هنوز هم نتايج و بازي‌هاي پرسپوليس را دنبال مي‌کني؟
تلاشم را مي‌کنم تا فيلم بازي‌هاي پرسپوليس را از طريق يوتيوب ببينم و اخبار را از طريق دوستانم در تهران پيگيري مي‌کنم. من از تهران فاصله جغرافيايي زيادي دارم ولي مي‌دانم که پرسپوليس ۴ فصل قهرمان شده و اين اتفاق مي‌تواند براي سال‌هاي بعد هم ادامه پيدا کند. من بازيکن پرسپوليس بودم و بزرگي و شکوه اين تيم را تجربه کرده‌ام. اميدوارم هميشه اين تيم رو به جلو برود.
سرمربي اين تيم، يحيي گل‌محمدي است که تو هم با او سابقه همکاري داري. فکر مي‌کني گل‌محمدي بتواند براي چند سال پياپي موفق باشد؟
من حرفي در مورد يحيي نمي‌زنم، اما اميدوارم موفق باشد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره