نماد آخرین خبر

نمره قبولی به سعادتمند؟!

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
نمره قبولی به سعادتمند؟!

آخرين خبر/ بعد از عملکرد مديريتي پرانتقاد مديريتي دوران اميرحسين فتحي در استقلال (اخراج شفر و فراري دادن استراماچوني)، احمد سعادتمند بر کرسي مديرعاملي باشگاه نشست تا دوران سرپرست موقتي خليل زاده هم به پايان برسد. 
به گزارش فوتبالي، سعادتمند در تمامي اين دوران، روزهاي خوب و بد داشته. روزهاي خوبي مثل پرداخت بخش زيادي از بدهي هاي خارجي و روزهاي بدي مثل اتفاقات روزهاي منتهي به نوروز 99 که پولي به بازيکنان پرداخت نشد. 
در فصل نقل و انتقالات چگونه بايد عملکرد آقاي مديرعامل را تجزيه و تحليل کرد؟ سعادتمند در اين بازه زماني بايد در 3 جبهه مي جنگيد؛ حفظ بازيکنان قديمي و تمديد قراردادشان، جذب بازيکن جديد و به درد بخور براي ترميم نقاط ضعف و مهمتر از همه، انتخاب يک سرمربي باکيفيت که آقاي مديرعامل، نامش را استراماچوني اعلام کرد.
* حفظ بازيکنان
با حضور علي کريمي در قطر و مجاب شدن (يا وادار شدن) او به بازي کردن براي استقلال در ليگ قهرمانان، آبي ها برخلاف تمامي فصول قبل موفق به نگه داشتن تمامي ستاره هاي شان شدند. نگاهي به فهرست جداشده هاي استقلال در ليگ هاي قبلي از جپاروف و تيام و کاوه رضايي و نورافکن تا اميد ابراهيمي و مجيد حسيني و پاتوسي و منتظري و رابسون، ثابت مي کند سعادتمند و مديران فعلي استقلال چه عمليات غيرممکني را با موفقيت کامل سپري کرده اند. حتي با فرض جدايي علي کريمي (بازيکني که هميشه وقتي قراردادش را تمديد کرده که نياز به ويدئو چک براي تعيين اينکه قبل از مهلت فصل نقل و انتقالات بوده يا بعد) نمي توان نمره قبولي به سعادتمند در پروژه حفظ بازيکنان نداد. 
قرارداد 8 بازيکن استقلال در پايان ليگ نوزدهم تمام شد و سعادتمند تا اينجاي کار توانسته داريوش شجاعيان، روزبه چشمي، محمد دانشگر، فرشيد اسماعيلي و حتي فرشيد باقري را در استقلال نگه دارد و فقط مانده علي کريمي که قراردادش به صورت رسمي تمديد نشده. محسن کريمي و مرتضي تبريزي هم بازيکنان بدون قرارداد بعدي هستند که اولي، رفتني است و براي دومي بايد در نيم فصل تصميم گرفت.

* خريد
استقلال در فصل نقل و انتقالات، 5 تا از 7 سهميه ليگ برتري اش را خريد کرده است. خريدهايي که هرکدام قصه مختلفي دارند: مظاهري و مرادمند جزو خريدهاي لازم بودند و مي توان آنها را «خوب» توصيف کرد. درباره مرادي و موسوي مي توان گفت خريدهايي هستند براي تقويت نيمکت و داشتن بازيکنان ذخيره اي که در روز مبادا به کار تيم بيايند. خريدي مثل متين کريم زاده هم هست که اگر جذب نمي شد، اتفاق خاصي نمي افتاد.
* بازگشت
سعادتمند در اين قسمت به موفقيت نرسيد ولي هنوز تلاش مي کند تا شکست نخورد چون همچنان باخت را قبول نکرده است. پروسه بازگشت استراماچوني، يکي از آن معاملاتي است که برنده شدن در آن مي توانست (و هنوز هم مي تواند) مديرعامل استقلال را نزد هواداران به محبوبيتي فوق العاده و البته واقعي (نه مثل برخي ديگر، کاذب) برساند. سعادتمند و تيم مديريتي استقلال براي برگرداندن مرد ايتاليايي به قدري سمج بودند که تمامي مخالفان شان روزانه مصاحبه کنند. 


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره