نماد آخرین خبر

لالیگا و استادیومی شگفت انگیز برای فصل جدید!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی

ورزش 3/ باشگاه هوئسکا حالا و هنگام بازگشت دوباره به لاليگا برنامه هاي بزرگي در سر دارد.
  باشگاه هوئسکا پس از فقط يک فصل حضور در ليگ دسته دوم اسپانيا، به عنوان قهرمان اين رقابت ها به لاليگا بازگشته و در حال حاضر برنامه هاي بلند پروازانه اي در اين باشگاه حال اجرا است؛ پروژه استاديومي که باعث مي شود هواداران وفادار هوئسکا به آن افتخار کنند.  بازگشت اين باشگاه به لاليگا باعث افتخار بيشتر اين شهر و استاني به همين نام، واقع در نزديکي مرز با فرانسه در دامنه رشته کوه زيباي پيرنه شده است.
اين باشگاه در منطقه شمال شرقي اسپانيا در آراگون و در سال 1960 تاسيس شده و در بيشتر دوران فعاليت خود در تلاش براي صعود در بخش هاي پايين فوتبال اسپانيا بود، تا اينکه فقط دو فصل پيش هوئسکا براي اولين بار در تاريخ خود به لاليگا راه يافت.
استاديوم خانگي لوس اوسنسس که در سال 1972 افتتاح شد، نام خود را مديون نبرد آلکوراز است، جنگي که در خارج از شهر در سال 1096 اتفاق افتاد و يکي از نبردهاي اصلي در مسير گشترش پادشاهي سراسر شبه جزيره ايبري بين قرن هشتم و پانزدهم بود.
به طرز شگفت انگيزي متوسط ​​حضور هوادارن در ورزشگاه طي حدود ده سال اخير از حدود 450 نفر به بيش از هفت هزار هوادار رسيده است و اين روند را بايد مرهون تلاش قابل توجهي در تبديل يک استاديوم ابتدايي و ساده به يک محل مناسب براي ميزباني مسابقات اصلي دانست. در حال حاضر توسعه پيشرفته تري در حال انجام است و به نظر مي رسد ظرفيت در پايان سال به 9200 نفر هم برسد. ال الکوراز استاديوم شهري با فقط 50 هزار نفر جمعيت است و در واقع هر يک هفته در ميان مي تواند تقريبا 20٪ از ساکنان شهر را ميزباني کند.
قرار است 375 صندلي جديد در بخش اختصاصي و VIP استاديوم تعبيه شوند و اين تغييرات به باشگاه اجازه مي دهد تا درآمدهاي حاصل روز مسابقه خود را به ميزان قابل توجهي افزايش دهد، زيرا تيم در حال حاضر در بالاترين سطح فوتبال در اسپانيا قرار دارد. امکانات زيرساختي با احداث يک بخش جديد براي طرفداران معلول افزايش مي يابد و قرار است برنامه ساخت موزه باشگاه و دفاتر جديد نيز به عنوان بخشي از بازسازي در مقياس کامل نهايي شود.

اگرچه ممکن است اين استاديوم يکي از کوچکترين ورزشگاه هاي لاليگا باشد، اما تنها در نظر گرفتن ملاک اندازه براي کيفيت کار اشتباهي است. ال آلکوراز در سراسر جهان به دليل چمن اين استاديوم مشهور است و نشريه معتبر فرانس فوتبال، مجله اي که هر ساله جايزه توپ طلا را را به بهترين بازيکن جهان اهدا مي کند، اين سازه به عنوان استاديومي با چهارمين چمن برتر در اروپا برگزيده است.
آينده استاديوم ال الکوراز بر محور ادامه مدرن سازي و انطباق دادن خصوصيات اين سازه با نياز فوتبال در بالاترين سطح در جهان است. با بازگشت هوئسکا به بالاترين سطح در فوتبال اسپانيا و ادامه روند صعودي شگفت انگيز اين تيم، ممکن است آنها بتوانند سالها در لاليگا باقي بمانند و ما نيز شايد اين فرصت را داشته باشيم که در اين استاديوم کوچک، اما کاملا منحصر به فرد از فوتبال در بالاترين سطح لذت ببريم.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره