نماد آخرین خبر

ایبرا، لوا، مسی و کریس؛ بازی تا ۱۰۰ سالگی

منبع
ورزش 3
بروزرسانی

ورزش 3/ چهار فوق ستاره دنياي فوتبال طي در سال‌هاي اخير نشان داده اند که بالا رفتن سن تاثير چنداني در عملکرد آنها نداشته است.
منحني منتشر شده در رابطه با سير گلزني چهار فوق ستاره دنياي فوتبال يعني ليونل مسي، کريستيانو رونالدو، زلاتان ابراهيموويچ و رابرت لواندوفسکي بيانگر نکات جالب توجهي است.
شايد منحني مربوط به زلاتان ابراهيموويچ از بقيه کمي جالب تر باشد چراکه او در بازه بين 22 تا 28 سالگي تنها به طور متوسط 18.4 گل در هر فصل به ثمر رسانده است. اين آمار خيلي بد نيست اما در مقايسه با بازيکناني مثل کريستيانو رونالدو و ليونل مسي نمي تواند خيلي چشمگير باشد.
نکته خيره کننده درباره زلاتان اين است که او از سن 30 سالگي به بعد در ليگي مانند سري آ که به مدافعان سرسختش شهرت دارد، آماري غيرمعقول و خيره کننده را از خود ارائه داده است.
از طرف ديگر اگر ليونل مسي و کريستيانو رونالدو را فاکتور بگيريم قطعاً رابرت لواندوفسکي شايسته احترام بيشتري خواهد بود. درست است ليگي که در آن بازي مي کنيد از اهميت بالايي برخوردار است اما تعداد گل هاي او تا سن 26 يا 27 سالگي نزديک به کريس رونالدو بوده است. همچنين مي‌توانيم اين مهاجم لهستاني را يکي از بهترين ها در پست شماره 9 در پنج سال اخير تلقي کرد؛ احتمالا بهترين شماره 9.
لواندوفسکي به طور قطع در دو سال آينده از زلاتان ابراهيموويچ عبور مي کند و به چهارمين بازيکن فعال و 29 امين در تاريخ تبديل مي شود که از مرز 500 گل عبور کرده است. اغراق نيست اگر بگوييم لواندوفسکي مي تواند در پايان دوران فوتبال خود به به عنوان يکي از 10 گلزن برتر تاريخ اين رشته ورزشي پرطرفدار لقب بگيرد.

نکته ديگري در اين منحني جلب توجه مي کند به دوران اوج هر کدام از اين فوق ستاره ها بر مي گردد.
کريستيانو رونالدو- 27 سالگي- 65 گل
ليونل مسي- 25 سالگي- 66 گل
زلاتان ابراهيموويچ- 33 سالگي- 50 گل
رابرت لواندوفسکي- 30 سالگي- 55 گل
همچنين مسي رونالدو و زلاتان هر سه در 17 سالگي کمترين ميزان گل زده از خود را به ثبت رسانده اند؛ در حالي که مهاجم لهستاني در سن 21 سالگي کم ترين ميزان گل خود يعني 12 گل را به ثبت رسانده است.
اين جدول و آمارهايي که پيش از اين نيز منتشر شده بود تأييد مي کند که دو ابر ستاره دنياي فوتبال يعني کريستيانو رونالدو و ليونل مسي با وجود بالا رفتن سن همچنان به عملکرد کم نوسان شان ادامه داده‌اند؛ تا جايي که هنوز هم از اين دو نفر به عنوان يکي از شانس هاي توپ طلا در سال هاي آينده ياد مي شود.
در مورد زلاتان ابراهيموويچ نيز اينگونه بوده و با وجود رسيدن به سن 39 سالگي، اميد اول ميلان براي موفقيت در فصل جديد محسوب مي‌شود. لواندوفسکي اما تازه پا به سن 32 سالگي گذاشته و قطعاً مي توان از او به عنوان اصلي‌ترين مهره بايرن مونيخ در راه کسب سه گانه 20-2019 ياد کرد. با اين حال بايد منتظر ماند و ديد که آيا او طي فصول آينده نيز همين فرم فوق العاده خود را حفظ خواهد کرد يا خير.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره