نماد آخرین خبر

راه صعود پرسپولیس؛ دبل کردن التعاون

منبع
جام نيوز
بروزرسانی

جام نيوز/ پرسپوليسي ها اجازه ندادند سومين مسابقه هم براي آنها با پيروزي همراه نباشد و اولين سه امتياز را با گل شجاع خليل زاده جشن گرفتند.
 پيش از اينکه ديدار پرسپوليس برابر التعاون که با 6 امتياز صدرنشين گروه سوم مسابقات ليگ قهرمانان آسيا بود، با سوت احمد الکاف آغاز شود، الدحيل با درخشش رامين رضاييان موفق به شکست الشارجه شده بود و اين يعني تيم قدرتمند قطري 6 امتيازي شد و در کنار التعاون قرار گرفت.
شکست يا توقف پرسپوليس در مقابل التعاون مي توانست تبعات بدي براي شاگردان يحيي گل محمدي داشته باشد و دو تيم التعاون و الدحيل را به عنوان مدعيان اصلي صعود از گروه معرفي کند، ولي کادر فني و بازيکنان پرسپوليس به خوبي از اين موضوع آگاهي داشتند و اجازه ندادند سومين مسابقه هم براي آنها با پيروزي همراه نباشد و اولين سه امتياز را با گل شجاع خليل زاده جشن گرفتند.
حالا التعاون و الدحيل هر دو با 6 امتياز به ترتيب رتبه هاي اول و دوم را در اختيار دارند ولي اين نماينده عربستان است که با تفاضل گل بهتر رتبه اول را در اختيار خود دارد و پرسپوليس با 4 امتياز رتبه سوم گروه را به نام خود زده است.
در هفته چهارم رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا، بار ديگر مسابقات هفته سوم تکرار خواهد؛ پيروزي شاگردان يحيي گل‌محمدي در هفته چهارم مي‌تواند اين تيم را در بهترين حالت با 7 امتياز به رتبه اول (درصورت شکست الدحيل مقابل شارجه) و در بدترين حالت به رتبه دوم ( در صورت پيروزي الدحيل برابر شارجه) برساند و معادلات صعود از گروه سوم را در شرايطي به دو هفته پاياني بکشاند که سرنوشت صعود در دستان خود پرسپوليسي ها قرار خواهد گرفت.
 البته سناريوهاي ديگري نيز مطرح است که مي تواند منجر به افزايش اختلاف پرسپوليس با الدحيل و التعاون شود؛ نظير شکست برابر نماينده عربستان و پيروزي دوباره الدحيل برابر الشارجه، که در اين صورت کار پرسپوليس براي صعود سخت خواهد شد. چرا که شکست برابر نماينده عربستان و حتي تساوي، مي تواند سرنوشت گروه را از دست پرسپوليس خارج کند و کار در دو هفته پاياني با توجه به شکست در بازي رفت برابر الدحيل، به اما و اگر بکشد.

البته همچنان الشارجه روي کاغذ با وجود اينکه بيشتر از يک امتياز کسب نکرده، به صعود اميدوار است ولي در صورتي که بازي برگشت برابر الدحيل براي آنها با نتيجه درخور توجهي همراه نشود و نتيجه ديدار رفت تکرار شود، نماينده قطر با 9 امتياز شرايط خوبي در جدول رده بندي پيدا خواهد کرد.
 در واقع بدترين سناريو براي نماينده ايران در گروه سوم، شکست شارجه مقابل الدحيل و باخت در هفته چهارم به التعاون خواهد بود؛ اتفاقي که رقيبان پرسپوليس را 9 امتيازي خواهد کرد و شاگردان يحيي براي صعود بايد حتما در دو بازي باقي مانده‌اشان به دو پيروزي دست پيدا کنند. که البته حتي دو برد پياپي در صورت باخت به التعاون در بازي برگشت هم با اما و اگر پرسپوليس را به عنوان صعود کننده مطرح خواهد کرد. پس بهترين راه همان دبل التعاون است و بس.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره