نماد آخرین خبر

چالش‌های رحمتی با شهرخودرو از نگاه خداداد عزیزی

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
چالش‌های رحمتی با شهرخودرو از نگاه خداداد عزیزی

آخرين خبر/ تيم فوتبال شهرخودرو در هفته چهارم ليگ آسيا به مصاف تيم شباب الاهلي امارات مي‌رود. تيم فوتبال شهرخودرو در اولين تجربه مربيگري مهدي رحمتي در مصاف با تيم شباب الاهلي امارات در چارچوب ليگ قهرمانان آسيا با نتيجه يک-صفر بازي را واگذار کرد تا ديگر اميدي براي صعود از گروه خود نداشته باشد. شهرخودرويي‌ها حالا در چهارمين بازي خود در ليگ آسيا که انگيزه‌اي هم براي صعود ندارند  از ساعت 19:30 امشب در بازي برگشت به مصاف شباب الاهلي مي‌روند که اين بازي مي‌تواند تجربه‌اي براي بازيکنان در فصل جديد رقابت‌هاي ليگ برتر ايران باشد. اما خداداد عزيزي، پيشکسوت فوتبال خراسان رضوي درباره شرايط شهرخودرو در ليگ آسيا و آينده اين تيم در فصل جديد رقابت‌هاي ليگ برتر ايران نکاتي را عنوان کرده و معتقد است مهدي رحمتي در شهرخودرو با چالش جديدي رو‌به‌روست.

 انتظار صعود نداشتيم
 خداداد عزيزي ابتدا درباره وضعيت شهرخودرو در ليگ آسيا و اين‌که چقدر شانس براي صعود دارند، مي‌گويد: «شهرخودرو با توجه به حضور 2 تيم الهلال و پاختاکور در گروه خودش و اين‌که 2 بازي اولش را هم برابر اين 2 تيم واگذار کرده بود، عملا شانس چنداني براي صعود از اين گروه نداشت. حتي همين تيم شباب الاهلي هم که شهرخودرو را شکست داده بالاخره قهرمان ليگ امارات است. در مجموع شهرخودرو در گروه بسيار سختي قرار گرفته است. قبل از اعزام تيم به رقابت‌هاي ليگ آسيا، جلسه‌اي با مهدي رحمتي داشتم و در خصوص اين‌که در اين بازي‌ها به ‌نوعي عيار تيمش را محک بزند و بازيکنان جديدش را مورد آزمايش قرار دهد و در واقع انتظار چنداني براي صعود نداشته باشد، صحبت کرديم.» وي در خصوص صحنه گلي که شهرخودرو مقابل تيم اماراتي دريافت کرد، مي‌گويد: «به نظرم 2 مدافع چپ شهرخودرو در صحنه گل مقصران اصلي بودند. زماني که مهاجم الاهلي مدافع چپ ما را يک دور کامل زد و به سمت محوطه جريمه متمايل شد، مدافعان وسط اصلا به سمت مهاجم حريف نرفتند و مهاجم الاهلي هم بدون مزاحمت پا به توپ به داخل 18 قدم آمد که در ادامه ضربه‌اش را از زاويه بسته زد و با اشتباه دروازه‌بان تبديل به گل شد. براي همين اگر از اين بازيکنان توقع صعود از اين گروه بسيار سخت داشته باشيم، اشتباه بزرگي را مرتکب شده‌ايم. اين در حالي است که تيم فوتبال پرسپوليس با وجود تمام سابقه‌اش و بازيکنان بسيار خوبي که در اختيار دارد همچنان باوجود پيروزي مقابل التعاون صعودش مشخص نيست، در مورد سپاهان و استقلال هم شرايط از اين بدتر است. پس بياييم نسبت به اولين حضور شهرخودرو در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا کمي واقع‌گراتر صحبت کنيم که از نظر من در گروه مرگ اين رقابت‌ها قرار گرفته است.»
  ضعف خط دفاعي
اين پيشکسوت فوتبال خراسان همچنين درباره ترکيب شهرخودرو مي‌افزايد: «شهرخودرو خيلي از بازيکنان با ارزش خودش را از دست داده و اين موضوع در روند تيم خواه، ناخواه بسيار تاثيرگذار است؛ به عنوان مثال محمدحسين مرادمند در اين چند سال جزو بازيکنان کليدي اين تيم محسوب مي‌شد و قطعا غيبت او در اين فرصت بسيار کم قابل جبران نيست. در خصوص خط دفاعي هم با رحمتي صحبت کردم. بايد حتما در آينده اين خط دفاع با جذب نفرات جديد تقويت شود چراکه در پست مدافع وسط با وجود اين‌که علي نعمتي تا حد زيادي مدافع مطمئني است اما با اين‌ حال وقتي يک مدافع مياني مثل مرادمند را از دست مي‌دهند، بايد يک بازيکن در حد و اندازه او جذب کنند وگرنه دچار مشکل مي‌شوند.» عزيزي در پاسخ به اين سوال که آيا با تصميم رحمتي مبني بر اين‌که صفاييان جوان را به جاي خودش در ترکيب گذاشت، موافقيد، مي‌گويد: «با توجه به اين‌که شهرخودرو شانس زيادي براي صعود نداشت، ميدان دادن به گلر جوان فرصت خوبي براي محک زدن بود. البته اگر شهرخودرو براي صعود از گروه تنها به يک برد احتياج داشت، قطعا خود رحمتي درون دروازه قرار مي‌گرفت. فکر مي‌کنم کاري که رحمتي کرد، غيرحرفه‌اي نبود. فرض کنيم او خودش درون چارچوب قرار مي‌گرفت، گل هم نمي‌‌‌خورد و بازي صفر-صفر تمام مي‌شد، چه فرقي به حال شهرخودرو مي‌کرد؟ بالاخره آنچه مسلم است مهدي رحمتي اگر بخواهد در ليگ ايران مربيگري کند از درون دروازه اين امر ممکن نيست، تعارف هم نداريم. پس چه اشکالي دارد از رقابت‌هاي آسيايي که بازي‌هاي سنگيني هم است گلرش را محک بزند.»
 روند نزولي شهرخودرو
خداداد عزيزي درباره اين‌که تيم شهرخودرو روند نزولي در پيش گرفته و نسبت به فصل گذشته بازي‌هاي خوبي به نمايش نمي‌گذارد، مي‌افزايد: «داستان تيم‌هاي خصوصي در فوتبال ما به همين نحو است و اين مسئله تنها شامل شهرخودرو نمي‌‌‌شود. يک زماني استقلال اهواز هم در سال‌هاي گذشته قهرمان و نايب‌قهرمان ليگ شد اما در فصل بعدي به دسته پايين‌تر سقوط کرد. ابومسلم مشهد در مقطعي و يا استيل‌آذين که يک زماني داعيه قهرماني در ليگ برتر داشت، سال بعدش اصلا منحل شد. در کل مي‌خواهم بگويم تيم‌هاي خصوصي در فوتبال ايران نمي‌‌‌توانند ثبات کافي داشته باشند و مديران اين تيم‌ها کمترين تقصيري در اين رابطه ندارند. به اين دليل که فوتبال ما تنها فوتبال هزينه است و از درآمد هيچ خبري نيست.» وي ادامه مي‌دهد: «حتي به خود مهدي رحمتي هم گفتم که بازيکناني که در حال جذبشان هستيد، ممکن است از نظر خودت بازيکناني باشند که بتوانند به تو کمک کنند اما انتظار از شهرخودرو در شهر مشهد بالاست چراکه اين تيم 3 سال است که در رده‌هاي اول تا چهارم ليگ قرار گرفته و در مردم مشهد توقع ايجاد کرده است. به عنوان مثال شما وقتي مرادمند را از دست مي‌دهيد نمي‌‌‌توانيد با يک بازيکن جوان نمايش خوبي داشته باشيد. به همين دليل کار مهدي رحمتي با توجه به بازيکنان جوان خيلي سخت است و آرزو مي‌کنم او از پس چالش جديدش بربيايد.» عزيزي همچنين درباره اين‌که شايعه شده قرار است با تيم شهرخودرو همکاري کند، مي‌گويد: «جلسه‌ام با مهدي رحمتي بيشتر درباره مباحث فني بود و در اين خصوص هرگز صحبتي به ميان نيامد.»


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره