نماد آخرین خبر

نگاهی به برد شیرین پرسپولیس مقابل التعاون

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
نگاهی به برد شیرین پرسپولیس مقابل التعاون

آخرين خبر/ در ادامه هفته سوم رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا پرسپوليس در دوحه قطر به مصاف التعاون‌عربستان رفت و درنهايت توانست با تک گل شجاع خليل‌زاده حريف عربستاني خود را از پيش‌رو بردارد. در ادامه نگاهي خواهيم داشت به اولين برد سرخ‌هاي پايتخت در ليگ قهرمان آسيا.

 6 تازه‌وارد در ترکيب
يحيي گل‌محمدي در بازي برابر التعاون از 6 بازيکن تازه به خدمت گرفته اين تيم در ترکيب خود استفاده کرد تا بعد از سال‌ها شاهد تغييرات زيادي در ترکيب اين تيم باشيم. از ميان بازيکنان جذب شده پرسپوليسي‌ها، به انتخاب يحيي گل‌محمدي 5 بازيکن در ترکيب اصلي اين تيم و يک بازيکن نيز به ‌عنوان جانشين به ميدان رفتند. در اين بازي حامد لک، احسان پهلوان، ميلاد سرلک، سعيد آقايي و عيسي آل‌کثير، 5 بازيکني بودند که با تشخيص کادر فني پرسپوليس از ابتدا در ترکيب اصلي قرار گرفتند و در ديدار برابر حريف عربستاني به ميدان رفتند، آرمان رمضاني هم در نيمه دوم به جاي عيسي آل‌کثير وارد زمين شد تا ششمين خريد يحيي هم اولين بازي خود را با پيراهن پرسپوليس تجربه کند.‌ علي شجاعي که در آخرين روزها قبل از سفر به دوحه به اين تيم پيوست، به علت اين‌که از لحاظ بدني به آمادگي لازم نرسيده بود از روي سکوها بازي را دنبال مي‌کرد.
 پرسپوليس تنها برنده ايراني
پرسپوليس که موفق شد حريف عربستاني خود را شکست دهد، تنها تيم پيروز هفته سوم بود تا حاصل کار تيم‌هاي ايراني در هفته سوم آسيا، مجموعا ۳ امتياز باشد که آن‌هم توسط شاگردان گل‌محمدي و به لطف گل نسبتا ديرهنگام يک مدافع پيش کشيده به نام شجاع خليل‌زاده به دست آمد. اين گل، تنها گل ايراني در هفته سوم آسيا بود که زننده آن‌هم يک مدافع بود تا همه مهاجمان ايراني دست‌شان از زدن گل خالي باشد.
 لک و اولين کلين‌شيت
حامد لک در بازي مقابل التعاون با 2 مهار فوق‌العاده خوب يکي از بهترين‌هاي ميدان بود و ضمن کسب اولين کلين‌شيت در پرسپوليس توانست نقش بسزايي در کسب اولين برد سرخ‌ها ايفا کند. همچنين تنها کلين‌شيت ايراني در هفته سوم نيز به حامد لک دروازه‌بان پرسپوليس تعلق دارد.
 شروع خوب تازه‌واردها
حامد ‌لک تنها تازه‌واردي نبود که در اولين بازي خود براي پرسپوليس نمره قبولي گرفت. در بازي سه‌شنبه شب عيسي آل‌کثير هم يکي از خوب‌هاي پرسپوليس بود. در شبي که در ترکيب پرسپوليس ديگر خبري از زوج ترابي-عليپور نبود، يحيي گل‌محمدي به خريد جديد خود اعتماد کرد و عيسي آل‌کثير را از همان ابتداي بازي در ترکيب 11‌نفره خود مقابل التعاون قرار داد؛ مهاجم‌ جديد سرخ‌پوشان تمام تلاش خود را به کار گرفت تا بتواند در همان بازي نخست قدرت‌نمايي کند. آل‌کثير با دوندگي فراوان به خوبي حريف را تحت فشار و پرس قرار داد و چند موقعيت خوب را هم ايجاد کرد. او يک موقعيت عالي را هم براي وحيد اميري ساخت که ضربه او به بغل دروازه التعاون برخورد کرد. چندين فرار تند‌ و تيز به‌سوي قلب دفاع التعاون نشان از آمادگي آل‌کثير داشت و به کادرفني پرسپوليس اميدواري داد که مي‌تواند با مرور زمان و هماهنگي بيشتر در ترکيب پرسپوليس روزهاي خوبي را در اين تيم سپري کند. احسان پهلوان و سعيد آقايي نيز در بازي مقابل التعاون جزو خوب‌هاي پرسپوليس بودند.
 راه پرسپوليس براي صعود
پيش از اين‌که ديدار پرسپوليس برابر التعاون که با 6 امتياز صدرنشين گروه سوم مسابقات ليگ قهرمانان آسيا بود، با سوت احمد الکاف آغاز شود، الدحيل با درخشش رامين رضاييان موفق به شکست الشارجه شده بود و اين يعني تيم قدرتمند قطري 6 امتيازي شد و در‌کنار التعاون قرار گرفت. حالا التعاون و الدحيل هر دو با 6 امتياز به ترتيب رتبه‌هاي اول و دوم را در اختيار دارند ولي اين نماينده عربستان است که با تفاضل گل بهتر رتبه اول را در اختيار خود دارد و پرسپوليس با 4 امتياز رتبه سوم گروه را به نام خود زده است. در هفته چهارم رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا، بار ديگر مسابقات هفته سوم تکرار خواهدشد؛ پيروزي شاگردان يحيي گل‌محمدي در هفته چهارم مي‌تواند اين تيم را در بهترين حالت با 7 امتياز به رتبه اول (درصورت شکست الدحيل مقابل شارجه) و در بدترين حالت به رتبه دوم (در صورت پيروزي الدحيل برابر شارجه) برساند و معادلات صعود از گروه سوم را در شرايطي به 2 هفته پاياني بکشاند که سرنوشت صعود در دستان خود پرسپوليسي‌ها قرار خواهد گرفت.‌ البته سناريوهاي ديگري نيز مطرح است که مي‌تواند منجر به افزايش اختلاف پرسپوليس با الدحيل و التعاون شود؛ نظير شکست برابر نماينده عربستان و پيروزي دوباره الدحيل برابر الشارجه، که در اين صورت کار پرسپوليس براي صعود سخت خواهد شد. چرا‌که شکست برابر نماينده عربستان و حتي تساوي، مي‌تواند سرنوشت گروه را از دست پرسپوليس خارج کند و کار در 2 هفته پاياني با توجه به شکست در بازي رفت برابر الدحيل، به اما و اگر بکشد. پس بهترين راه همان دبل التعاون است و بس.‌


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره