نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

۱۴ میلیارد دلار ضرر کرونا به فوتبال

منبع
ايسنا
بروزرسانی
۱۴ میلیارد دلار ضرر کرونا به فوتبال

ايسنا/ فدراسيون فوتبال فيفا اعلام کرد کرونا باعث ضرر ۱۴ ميليارد دلاري فوتبال در سال جاري ملادي شده است.

به نقل از استاندارد، ، يک مقام برجسته در  فيفا اعلام کرد بيماري همه گير COVID-۱۹ تقريبا ۱۴ ميليارد دلار براي فوتبال باشگاهي در سراسر جهان ضرر داشته است.
اولي رن ، رئيس کميته اي از طرف فيفا که براي مقابله با اثرات همه گيري تشکيل شده است ، گفت : رقم ۱۴ ميليارد دلار براساس سناريوي فعلي است ، جايي که فوتبال پس از سه ماه وقفه در اوايل سال جاري به آرامي شروع به کار مي کند اما اگر همه گيري ادامه يابد اين ضرر هم بيشتر مي شود.
رن، کميسر سابق اتحاديه اروپا و اکنون رئيس بانک فنلاند ، به رويترز گفت: فوتبال توسط ويروس کرونا خيلي ضرر کرده است. بسياري از باشگاه هاي حرفه اي با مشکلات بسيار جدي روبرو بوده است. من همچنين بسيار نگران آکادمي هاي جوانان و باشگاه هاي دسته پايين هستم.  همچنين فوتبال در آمريکاي جنوبي به ويژه آسيب ديده است ، در حالي که وضعيت آفريقا و آسيا نيز نگران کننده هستند.
او در ادامه گفت: اين يک خطر واقعي است که کار خوبي که براي توسعه فوتبال در آسيا و آفريقا انجام شده است  را از بين مي برد، بنابراين ما مي خواهيم شدت ضربه را کمتر کنيم و توسعه انجام شده را حفظ کنيم.
فيفا ۱.۵ ميليارد دلار براي کمک به مقابله با اثرات بيماري همه گير اختصاص داده است و رن گفت که ۱۵۰ اتحاديه از ۲۱۱ انجمن عضو تاکنون درخواست کمک مالي کرده اند.
وي گفت: مسئله مهم اين است که آيا واکسني توليد مي شود و مي توان از آن استفاده کرد يا خير و اينکه ما از روش هاي پزشکي و ساير روش ها براي مهار کلي  همه گيري برخوردار هستيم  يا خير. ما نمي توانيم تحولات را رد کنيم و اگر يک بيماري همه گير سال آينده به صورت شديد ادامه يابد شرايط فوتبال هم عوض مي شود. حالا ما بر اساس سناريوي فعلي کار مي کنيم.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره