نماد آخرین خبر

«استیلی» استقلال کیست؟

منبع
همشهري
بروزرسانی
«استیلی» استقلال کیست؟

همشهري/ مديران استقلال همه تخم‌مرغ‌هايشان را در سبد بازگشت آندره‌آ استراماچوني گذاشته‌اند، اما اگر به هر دليلي اين اتفاق رخ ندهد و براي ليگ بيستم خبري از مربي ايتاليايي نشود، بدترين سناريوي دنيا در انتظار کسي است که مسووليت سرمربيگري در استقلال را بر عهده مي‌گيرد. نوع رفتار مديران فعلي استقلال با فرهاد مجيدي، شبيه رفتار ده سال قبل حبيب کاشاني با علي دايي بود. با اين حال اگر مردم الان ساکت هستند و حرفي نمي‌زنند، دليلش اين است که وعده بازگشت مربي ايتاليايي به آنها داده شده است؛ بنابراين اگر خبري از استراماچوني نشود، شرايط سرمربي جديد استقلال مثل وضعيت حميد استيلي در ليگ يازدهم روي نيمکت پرسپوليس خواهد شد. آن زمان هم هواداران پرسپوليس چون عقيده داشتند استيلي به شکل ناعادلانه جاي دايي را گرفته، از هفته اول عليه او موضع گرفتند و روزگار تيم و مربي تيره شد.
فرهاد مجيدي ريسک بسيار بزرگي کرد که بعد از رفتن استراماچوني سرمربيگري استقلال را پذيرفت. هواداران آن زمان آنقدر عصبي و احساسي بودند که در بازي با پيکان با سردادن شعار، خطاب به بازيکنان از آنها مي‌خواستند در زمين حاضر نشوند. مجيدي هم يک‌بار جلو آمد و چون با واکنش بسيار منفي مردم مواجه شد، اعلام انصراف کرد. او در آن زمان مدعي شد فقط با امضاي معنوي هواداران حاضر است روي نيمکت آبي‌ها بنشيند؛ هرچند مدتي بعد و با فروکش کردن هيجانات اوليه، سرمربيگري استقلال را پذيرفت. با اين حال در تمام طول مدتي که مجيدي سرمربي استقلال بود و حتي وقتي نتايج خوبي کسب کرد، سايه استراماچوني هرگز از سر او کنار نرفت. حالا وارث ايراني فرهاد روي نيمکت استقلال علاوه بر اين فشار، بايد سنگيني سايه خود مجيدي را هم تحمل کند. فرض کنيد عليرضا منصوريان، پرويز مظلومي يا هر مربي ديگري در اين شرايط هدايت استقلال را بر عهده بگيرند؛ آنها در درجه اول بايد از شايعه ابدي بازگشت استراماچوني بترسند و بعد مقايسه مستمر با فرهاد مجيدي را تحمل کنند. آيا وضعيتي از اين بدتر ممکن است؟
درصورت عدم‌بازگشت استراماچوني به استقلال، يک احتمال جدي ديگر هم وجود دارد؛ اينکه کادر مديريتي استقلال تغيير کند. فعلا مهم‌ترين شعار احمد سعادتمند بازگرداندن استرا بوده و اگر اين اتفاق رخ ندهد، براي او گران تمام خواهد شد. در اين صورت هيچ بعيد نيست مديرعامل استقلال رفتني شود و فرهاد مجيدي روي نيمکت تيم محبوبش برگردد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره