نماد آخرین خبر

شجاع: گل زدن به تیم‌های عربستانی مزه دیگری دارد

منبع
خبر ورزشي
بروزرسانی

خبر ورزشي/ شجاع خليل‌زاده مدافع پرسپوليس که گلي اميدوارکننده مقابل التعاون زد، مي‌گويد گل زدن به عربستاني‌ها مزه ديگري دارد.
شجاع خليل‌زاده را بايد استاد مسلم گل زدن به تيم‌هاي عربستاني خواند. سال گذشته اين مدافع متعصب پرسپوليس دو گل تماشايي به الاهلي عربستان زد و سه‌شنبه‌شب بار ديگر به يک تيم سعودي گل زد. او تاکنون ۴ گل به تبم‌هاي عربستاني و ۵ گل در ليگ قهرمانان زده و در کنار محسن بنگر رکورددار گلزني مدافعان است. سه‌شنبه‌شب ديدار دو تيم پرسپوليس و التعاون عربستان تا دقيقه ۸۳ با تساوي بدون گل در جريان بود که ناگهان شجاع خليل زاده مدافع پيش‌تاخته سرخپوشان با ضربه‌اي تمام‌کننده، سرنوشت اين بازي را به سود نماينده کشورمان رقم زد. با شجاع خليل زاده که به عنوان بهترين بازيکن اين ديدارحساس نيز انتخاب شد دقايقي گپ زديم.
تبريک مي‌گوييم. باز هم يک تيم عربستاني و باز هم گلزني شجاع خليل‌زاده! به نظر مي‌رسد در گلزني به نمايندگان سعودي استاد شده باشي.
شما لطف داريد، اما واقعاً گلزني به تيم‌هاي عربستاني مزه ديگري دارد. خوشحالم توانستيم هديه ناقابلي با کمک همبازيانم به هواداران پرسپوليس بدهيم و دل آن‌ها را شاد کنيم.
شادي جالبي هم پس از گلزني انجام داده و لوگوي پرسپوليس را بوسيدي. اين شادي با نقشه قبلي بود؟
يک مرتبه به ذهنم رسيد و با عشق به لوگوي پرسپوليس بوسه زدم. خدا را شکر مي‌کنم در اين بازي سنگين شرمنده پرسپوليسي‌ها نشديم.

گفتي سنگين و واقعاً ديدار سختي بود!
اولين بازي در هر تورنمنتي مهم و سخت است. ما مي‌خواستيم با يک بازي خوب پيروزي را به هواداران پرسپوليس تقديم کنيم و حريف هم مي‌خواست برنده شود. تيم التعاون ۶ امتيازي بود و ما براي باقي ماندن در ليگ قهرمانان آسيا محکوم به برد بوديم.
حامد لک هم يکي دو واکنش فوق العاده داشت تا دروازه پرسپوليس بسته بماند.
همه نفرات جديد زحمت خود را کشيدند. از حامد و سعيد بگيريد تا ميلاد، احسان، عيسي و آرمان رمضاني که تلاش کردند نمايش خوبي داشته باشند.
رمز موفقيت پرسپوليس برابر التعاون چه بود؟
ما بايد با همين تيم رو به جلو حرکت کرده و متحد باشيم. به نظرم مهم‌ترين اصل انگيزه بچه‌ها براي برد بود که حاصل شد. اين تازه مي‌تواند شروع يک ماجراجويي جديد در آسيا باشد و همه بايد بدانيم ۳ بازي مهم ديگر در پيش داريم.
جالب آنکه بازي بعدي شما هم روز جمعه برابر همين التعاون خواهد بود!
بله، آن بازي هم يک فينال ديگر است. اصلاً هر بازي در ليگ قهرمانان آسيا چه مرحله گروهي يا حذفي يک فينال است. ما بايد اين برد را فراموش کرده و به فکر بازي بعدي با التعاون باشيم.
فکر مي‌کنيد بتوانيد بازي بعدي را هم با پيروزي پشت سر بگذاريد؟
خواستن توانستن است. ما نبايد تصورکنيم با يک برد همه چيز تمام شده يا اينکه تيم عربستاني بازي بعدي را هم به راحتي به پرسپوليس واگذار مي‌کند. بايد با تمرکز کامل و شش‌دانگ به بازي بعدي برويم و با روحيه‌اي بالا و جنگنده آن ديدار را هم به پايان برسانيم. اگر خودمان باشيم و تا ثانيه آخر مبارزه کنيم شانس پيروزي مجدد را نيز خواهيم داشت.
در پايان اين مسابقه به عنوان بهترين بازيکن زمين انتخاب شدي. صحبتي نداري؟
بهترين بازيکن زمين تيم پرسپوليس بود. من به لطف زحمات بچه‌ها و دعاي پدر و مادرم فقط کار بچه‌ها را تکميل کردم. همه بازيکنان پرسپوليس تلاش کردند تا اين نتيجه رقم بخورد.

يحيي گل‌محمدي بعد از بازي در رختکن چيزي به تو نگفت؟
خيلي خوشحال بود و همه خوشحال بوديم. اين يک برد شيرين بود و آقايحيي به همه تبريک گفت. اين برد خيلي به همه ما چسبيد.
ميزباني ضعيف قطري‌ها و استقرار شش تيم در هتل شما در حالي که عربستاني‌ها در دو هتل مجزا و شيک اسکان پيدا کرده‌اند صداي دست‌اندرکاران تيم شما را درآورده است. صحبتي در اين خصوص نداري؟
پرسپوليس به سختي عادت دارد و همه بازيکنان و مربيانش مرد روز‌هاي سخت هستند. اين مسائل کوچک‌ترين تأثير منفي روي عملکرد ما ندارد، چون مي‌دانيم چه هواداراني داريم و بايد همه سختي‌ها را براي شاد کردن دل آن‌ها تحمل کنيم. واقعاً از ته دل مي‌گويم اين پيروزي مبارک همه طرفداران عاشق پرسپوليس باشد.
فکر مي‌کني امسال هم بتوانيد مثل تيم زمان برانکو تا فينال ليگ قهرمانان آسيا صعود کنيد؟
آن تيم کمبود بازيکن داشت و مشکلات فراواني را پشت سر گذاشتيم، اما يک مزيت داشت و آن هم حمايت تماشاگران پرشور پرسپوليسي در استاديوم آزادي بود. شما ديديد الدحيل و السد قطر را چطور برديم و حذف کرديم. تماشاگران آن فصل يار دوازدهم ما بودند که حالا اين نعمت را به دليل کرونا در اختيار نداريم، اما در جواب سؤال شما بايد بگويم بازي به بازي جلو رفته و در حال حاضر تمام هم و غم ما فقط مسابقه روز جمعه با التعاون عربستان است.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره