نماد آخرین خبر

مسی از کجا پول درمی‌آورد؟

منبع
ايران ورزشي
بروزرسانی
مسی از کجا پول درمی‌آورد؟

ايران ورزشي/ اگرچه رونالدو قبل از مسي ميلياردي شد اما طولي نکشيد که لئو هم به ثروت يک ميليارد دلاري رسيد اما اسطوره بارسلونا چطور در دوران حرفه‌اي ۱۶ ساله خود به چنين ثروتي رسيد؟
«ليونل مسي اين هفته دومين فوتباليست ميلياردر شد و در صدر فهرست ثروتمندترين ورزشکاران فوربز بالاتر از رقيبش، کريستيانو رونالدو قرار گرفت. اگرچه رونالدو قبل از او ميلياردي شد اما طولي نکشيد که مسي هم به ثروت يک ميليارد دلاري رسيد اما اسطوره بارسلونا چطور در دوران حرفه‌اي ۱۶ ساله خود به چنين ثروتي رسيد؟ ديلي‌ميل اين موضوع را بررسي کرده است.
دستمزد
مسي در تغيير نظر ۱۸۰ درجه‌اي خود تصميم گرفت يک سال ديگر در بارسلونا بماند و اين تصميم هزينه زيادي براي باشگاه کاتالان خواهد داشت. دستمزد ثابت مسي در بارسلونا ۹۲ ميليون دلار است اما پاداش‌هاي تمديد قرارداد، ماندن و بردن جام اين مبلغ را خيلي بيشتر مي‌کند. فقط کافي است در ۶۰ درصد بازي‌ها تا سال ۲۰۲۱ و زمان انقضاي قراردادش بازي کند تا دستمزدش به ۱۲۶ ميليون دلار در فصل برسد اما اين پتانسيل وجود دارد که در صورت قهرماني در سه‌گانه و بردن جايزه بهترين بازيکن فيفا، رقم نهايي به ۱۴۱ ميليون دلار برسد. البته کاملاً براي بارسلونا توجيه‌پذير است با در نظر گرفتن اين که او بهترين بازيکن تاريخ فوتبال است و همچنان يک سر و گردن از ساير بازيکنان تيم بالاتر قرار مي‌گيرد. بيش از يک دهه است که اين طور است.
از سال ۲۰۰۴ که به تيم اصلي راه يافته، فراتر از انتظارات بوده و براي همين، چنين دستمزدي مي‌گيرد. در سال ۲۰۰۷ در ۲۰ سالگي، مسي قراردادش را تمديد کرد با دستمزد هفتگي ۱۱۶ هزار دلار تا يکي از بالاترين دستمزدها را در تيم بگيرد. بعد از آن او هر سال دستمزد ميليون دلاري داشته و همواره در فهرست ۱۰ نفر اول پردرآمدترين ورزشکاران از نگاه مجله فوربز قرار گرفته. در سال ۲۰۱۵ دستمزد مسي روي هم ۵۱/۸ ميليون دلار بود اما در اين بازه زماني پنج ساله دوبرابر شده است و امسال هم حداقل ۸۲ ميليون دلار دستمزد مي‌گيرد.
اسپانسرشيپ و تبليغات

مسي يکي از پردرآمدترين بازيکنان دنياي فوتبال در حال حاضر است و نقش تبليغات چشمگير در اين ميان کاملاً مشخص است. بر اساس آمار فوربز، اين فوق‌ ستاره آرژانتيني سالانه ۳۲ ميليون دلار از تمام فعاليت‌هاي تبليغاتي‌اش دريافت مي‌کند. يکي از بزرگترين قراردادهاي همکاري او با آديداس است.
مسي از سال‌هاي اول فعاليت حرفه‌اي، با اين غول لباس و ادوات ورزشي همکاري کرده اما در سال ۲۰۱۷ با اين کمپاني قرارداد مادام‌العمر بست که گفته مي‌شود سالانه تا ۱۲ ميليون دلار از آن درآمد دارد. او چهره آديداس شده و نخستين فوتباليستي بود که زيرشاخه کفش‌هاي آديداس با عنوان «آديداس مسي» در سال ۲۰۱۵ را راه انداخت.
اما اين تنها آديداس نيست که باعث شده او به ثروت افسانه‌اي يک ميليارد دلار برسد. مسي ۳۳ ساله قراردادهايي با پپسي، گاتوريد، هواوي، مسترکارد و ساير برندها دارد که سالانه ۳۲ ميليون دلار برايش درآمد دارد.
فعاليت‌هاي ديگر
مثل رونالدو، مسي هم پول زيادي را در تجارت صرف کرده و اين، ثروت او را دائماً افزايش مي‌دهد. او در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد با همکاري جيني هيلفيگر، خواهر طراح مشهور لباس، تامي هيلفيگر، برندي با نام خودش راه انداخته. او همچنين توانسته خانواده‌اش را در تمام امور حرفه‌اي خود مشارکت دهد از جمله ماريا سول، خواهرش که نقش مهمي در پرداختن ايده‌هاي خلاقانه در طراحي لباس داشته است. «فروشگاه مسي» خط توليد انحصاري او را دارد که براي مشتري‌ها محصولات باکيفيت و خاص توليد مي‌کند. او همچنين قرار است از اواخر امسال يک پارک تفريحي خاص را در چين افتتاح کند. در اين پارک علاوه بر امکانات معمول در بهترين پارک‌هاي دنيا، با استفاده از جديدترين تکنولوژي‌هاي هولوگرافيک و هنرهاي اجرايي موضوعات مربوط به مسي و فوتبال به نمايش گذاشته مي‌شود.
علاوه بر لباس و سرگرمي، او به بخش هتلداري هم وارد شده و يک هتل چهار ستاره در شهري ساحلي در نزديکي بارسلونا به ارزش 28/3 ميليون يورو خريده است. علاوه بر آن که هتل‌هايي در ايبيسا و مايورکا تحت مالکيت او قرار دارد. در هتل چهار ستاره او ۷۷ اتاق وجود دارد که هزينه آن براي هر شب بين ۲۵۰ تا۳۰۰ يورو است.
مسي در هتلداري هم مثل رونالدو موفق بوده و همه اين فعاليت‌ها باعث رشد برند جهاني او شده و توانسته ميلياردر شود.

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره