نماد آخرین خبر

پروژه استراماچونی و گزینه‌هایی که از دست رفتند

منبع
ميزان
بروزرسانی
پروژه استراماچونی و گزینه‌هایی که از دست رفتند

ميزان/ استقلالي‌‌ها براي فصل جديد با معضل انتخاب سرمربي روبرو شده‌اند.
باشگاه استقلال در بيانيه‌اي رسما اعلام کرد که استراماچوني نمي‌تواند سرمربيگري تيم فوتبال اين باشگاه را بر عهده بگيرد و دليل اين موضوع هم قوانيني است که اجازه جذب مربيان خارجي را نمي‌دهد. اين اتفاق در شرايطي رخ داد که در خصوص بازگشت استراماچوني به استقلال حواشي زيادي ايجاد شده بود؛ حواشي که از زمان  سفر سعادتمند به ايتاليا آغاز شد و همچنان هم ادامه دارد.
پس از فينال جام حذفي که استقلالي‌ها نتوانستند قهرماني اين رقابت‌ها را کسب کنند هواداران اين تيم منتظر بودند تا وعده‌هاي مديرعامل استقلال عملي شود و استراماچوني يکبار ديگر هدايت تيمشان را بر عهده بگيرد؛ اما در نهايت باشگاه استقلال آبي پاکي را روي دست هوادارانش ريخت و عنوان کرد که استراماچوني به استقلال نخواهد آمد. نکته جالب اينکه در اين مدت که باشگاه استقلال خودش را درگير آوردن استراماچوني کرده بود بسياري از گزينه‌هايي که مي‌توانستند هدايت تيم فوتبال اين باشگاه را بر عهده بگيرند يا در تيمي جديد مشغول به کار شدند يا اينکه تصميم گرفتند در تيم‌هايي که فصل قبل سرمربيگيري آنها را بر عهده داشتند بمانند.
امير قلعه‌نويي در بين مربيان ايراني جدي‌ترين گزينه براي سرمربيگري استقلال بود. از همان فصل گذشته که او هدايت تيم سپاهان را بر عهده داشت صحبت‌ها و شايعات زيادي در اين خصوص شد؛ اما در نهايت اين مربي به گل‌گهر پيوست تا حضورش در تيم استقلال منتفي شود.
جواد نکونام براي فصل جديد ليگ برتر، قرارداد خود را با تيم فولاد تمديد کرد. او در فصل گذشته بازيکنان تراز اول زيادي نداشت با اين وجود توانست نتايج خوبي با فولاد بگيرد. از نکونام هم به عنوان يکي از گزينه‌هاي سرمربيگري استقلال ياد مي‌شد و به نظر مي‌رسيد او هم تمايل زيادي به اين اتفاق دارد، اما زماني که متوجه شد مديران باشگاه استقلال تمام انرژي خود را روي آوردن استراماچوني گذاشته‌اند، ترجيح داد قراردادش را با فولادي‌ها تمديد کند تا حداقل سرمربيگري اين تيم را از دست نداده باشد.
زماني که فرهاد مجيدي از هدايت تيم استقلال کنار رفت گفته مي‌شد محمود فکري سرمربي موقت استقلال در ليگ قهرمانان آسيا خواهد بود. اين مسئله با موافقت ضمني فکري هم همراه شد. شايد دليل موافقت فکري با سرمربيگري موقت در استقلال اين بود که وي تصور مي‌کرد اگر با استقلال در آسيا نتايج خوبي بگيرد آن وقت است که مي‌تواند قرارداد خود را دائمي کند؛ اما مديران استقلال حداقل اين قول را هم به اين مربي ندادند تا او هم تصميم بگيرد در تيم نساجي ماندگار شود.

از عليرضا منصوريان به عنوان يکي از گزينه‌هاي سرمربيگري استقلال ياد مي‌شد که البته با واکنش او همراه شد و منصوريان عنوان کرد که مذاکره‌اي با او در خصوص هدايت تيم استقلال صورت نگرفته است. منصوريان امروز به صورت رسمي به تيم تراکتور پيوست تا حضورش در تيم استقلال منتفي شود.
پرويز مظلومي و صمد مرفاوي دو استقلالي سابق هستند که مي‌توانستند جزو گزينه‌هاي سرمربيگري اين تيم باشند اما مظلومي سرمربيگري تيم جوانان را بر عهده دارد و مرفاوي هم به تيم استقلال خوزستان رفته است. با اين شرايط اين دو مربي هم از ليست گزينه‌هايي که مي توانستند هدايت تيم استقلال را بر عهده بگيرند خارج شدند.
در بين مربياني که سابقه بازي يا مربيگري در استقلال را دارند نفراتي همچون پاشازاده، بختياري‌زاده، لطيفي و روانخواه باقي مانده‌اند که برخي از اين نفرات در حد و اندازه‌هاي سرمربيگري استقلال نيستند. مجيدي هم که با تجربياتي که در فصل گذشته کسب کرده بود مي‌توانست در فصل جديد نتايج خوبي با استقلال بگيرد، اما اقدام عجولانه و غيرمنطقي مديران استقلال سبب شد هم مجيدي استعفا کند و هم ساير گزينه‌هايي که توانايي سرمربيگري استقلال داشتند در تيم‌هاي ديگر مربيگري کنند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره