نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

تدریس امید توسط «علیرضا جهانبخش»

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تدریس امید توسط «علیرضا جهانبخش»

ايرنا/ «عليرضا جهانبخش» در ترکيب برايتون حضور ثابت داشت و با يک گل و يک پاس گل بار ديگر خودش و توانايي‌هايش را به همگان از جمله سرمربي تيمش نشان داد.
طوري بازي کرد که انگار براي آخرين بار است که اين امکان برايش فراهم شده تا پا به توپ شود. گويي اوضاعش در برايتون خوب بوده و بارها به دلايل فني و غير فني به نيمکت و يا سکو تبعيد نشده است و شما وقتي با چنين روحيه‌اي تمرين کنيد، شب و روز بگذرانيد و ذهنتان را روي هدفتان متمرکز کنيد به موفقيت مي‌رسيد. اتفاقي که شب گذشته (پنجشنبه) براي «عليرضا جهانبخش» رخ داد.
وقتي در دقيقه ۶۸ از زمين مسابقه خارج شد همچنان تشنه بازي کردن بود. عليرضا در تمام ۶۸ دقيقه‌اي که در زمين بود همينطور مملو از انگيزه بود. او در ۶۸ دقيقه نشان داد که چگونه نبايد نااميد شد.
به دوندگي‌هاي بي‌امانش، به تعويض موقعيت‌هايش در زمين، به چشمان پر از برقش و ... بايد نگاه مي‌کرديد تا به راحتي به اين نکته پي مي‌برديد. بازي برابر پورت‌موث در جام اتحاديه بيشتر از هر کسي براي او مهم بود چرا که آينده‌اش به نحوه بازي او در اين ديدار گره خورده بود.
ديدار زودهنگام در برابر يک تيم دسته‌پايين‌تر در کارابائوکاپ يعني ميدان دادنِ سرمربي برايتون به بازيکناني که در ترکيب اصلي نيستند و عليرضا يکي از اين نفرات بود. او مي‌دانست اگر بتواند همين حالا خوش بدرخشد قطعا شانس خوبي براي بازگشت به ترکيب دارد. به خاطر همين هم اين فرصت را به خودش داد تا يک بار ديگر شانسش را در برايتون امتحان کند و براي چندمين بار قيد پيشنهادهاي اروپايي از ليگ‌هاي معتبر را بزند. اگر زود قضاوت نکرده باشيم انگار او تصميم درستي گرفته بود.
۵۵ لمس توپ، چهار شوت که يکي تبديل به گل شد. پنج پاس کليدي که ۲ موقعيت گل جدي ايجاد کرد و يکي به پاس گل تبديل شد. گرفتن ۲ خطا و زدن چهار تکل موفق.

«عليرضا جهانبخش» براي نخستين مرتبه در لباس برايتون موفق شد هم گل بزند و هم پاس گل بدهد. او حالا تعداد گل‌هاي رسمي‌اش براي آبي سفيدها را به عدد سه رساند. ۳۱ پاس از ۳۸ پاس اين بازيکن گيلاني به مقصد رسيد. از ابتداي فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷، عليرضا جهانبخش به سومين بازيکن برايتون تبديل شد که در يک مسابقه هم گل مي‌زند و هم پاس گل مي‌دهد؛ پيش از اين «پاسکال گروس» و «لياندرو تروسارد» موفق به انجام دادن چنين کاري شده بودند.
در صفحات مجازي و خاصه در توييتر، طرفداران برايتون و همچنين فوتبالدوستان انگليسي همگي بر اين باور بودند که بايد به جهانبخش بيشتر ميدان داده شود. اينکه او چقدر حرفه‌اي است و چه توان ذهني بالايي دارد. اينکه او فقط گل‌هاي کلاس جهاني مي‌زند؛ همين چند ماه پيش بود که با يک قيچي برگردان رويايي دروازه چلسي را گشود و اين بار نوبت به يک سوپرگل ديگر رسيد. توپ را از زمين خودي گرفت؛  کنترل کرد و با يک برگشت به بازيکن هم تيمي سپرد. استارتي چند ۱۰ متري زد و خودش را به نزديکي محوطه جريمه پورت‌موث رساند و پس از تحويل گرفتن مجدد توپ با يک شوت سرکش و ناگهاني از سمت چپ و نرسيده به محوطه جريمه توپ را به طاق دروازه حريف چسباند و خوشحالي جذابي را به نمايش گذاشت تا دليلي براي انتخاب نشدنش به عنوان برترين بازيکن زمين وجود نداشته باشد.
برايتون روز يکشنبه بايد در چارچوب هفته دوم در ورزشگاه سنت‌جيمز پارک به مصاف ميزبان خود نيوکاسل يونايتد برود. شاگردان «گراهام پاتر» در هفته نخست با نتيجه سه بر يک در خانه خودشان به چلسي باختند. جهانبخش در آن ديدار حدود ۱۱ دقيقه بازي کرد. بدون شک اگر اتفاق خاصي رخ ندهد شاهد حضور عليرضا در برابر نيوکاسل خواهيم بود. اين تيم در گام بعدي بايد به ديدار پرستون در جام اتحاديه برود و سپس نوبت به جدال با منچستريونايتد مي‌رسد. ديداري که به نوعي مي‌تواند تقابل عليرضا در برابر تيم محبوبش باشد.

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره