نماد آخرین خبر

قرار نبود استراماچونی برگردد/ کریمی ناز می‌کند؟

منبع
فارس
بروزرسانی
قرار نبود استراماچونی برگردد/ کریمی ناز می‌کند؟

فارس/ مهاجم اسبق تيم فوتبال استقلال گفت: از اول هم قرار نبود استراماچوني بيايد چون اگر قرار بود بيايد، اصلا نمي رفت.
ادموند اختر در خصوص منتفي شدن حضور استراماچوني در استقلال اظهار داشت: از اول هم قرار نبود به استقلال بيايد چون اگر قرار بود بيايد، اصلا از ايران نمي رفت. او يک قرارداد نان و آبدار بست و گفت وقتي قرار است بدون کار کردن پول بگيرم، چرا بايد به ايران بروم؟ خود شما اگر قرار باشد کار نکنيد و پول بگيريد، به يک کشور ديگر مي رويد؟ او در دادگاه برنده شده و بدون کار پولش را مي گيرد. چرا بايد به ايران مي آمد؟
وي افزود: استقلال زماني در اين پرونده شکست خورد که  با اين مربي قرارداد ترکمنچاي بست. اين نوع قرارداد بستن را فقط در ايران مي بينيم. هر کس قرارداد او را بست، کار بلد نبود چون او هم مثل کالدرون، ويلموتس و ... برنده شد.
پيشکسوت استقلال با انتقاد از رفتار سعادتمند و مجيدي قبل از فينال جام حذفي عنوان کرد: جام حذفي را روي ندانم کاري از دست داديم. مجيدي مقصر بود اما فقط 50 درصد آن هم به اين دليل که قبل از فينال مدعي بود سعادتمند رفته تا با استراماچوني مذاکره کند. سعادتمند مدعي بود رفته از منافع استقلال دفاع کند ولي اگر رفته بود اين مربي را برگرداند، کار واقعا زشتي کرده است. مجيدي بايد اجازه مي داد فينال جام حذفي تمام شود و بعد با قهرماني از استقلال مي رفت. ديديد که با رفتن او الان ديگر کسي از مجيدي حرف نمي زند.
وي در خصوص اينکه در اختلافات شکلات پخش نمي کنند، عنوان کرد: در فوتبال ايران کم نداشتيم که طرفين به بدترين شکل دعوا کردند و به بهترين شکل رفيق شدند و ادامه دادند. شايد مجيدي دوباره با سعادتمند همين رويه را ادامه دهد. استقلال فينال را باخت اما بازي را از 6 روز قبل باخته بودند. بايد اين سوءتفاهمات را حل مي کردند. اگر بزرگترها و پيشکسوتان که بايد حامي اين تيم باشند آن موقع ورود مي کردند، اين مشکلات به وجود نمي آمد.
اختر ضمن انتقاد از روند نقل و انتقالات بازيکنان گفت: استقلال در نقل و انتقالات بازنده بود و فقط بازيکنان خود را به جز کريمي حفظ کرد. اين را هم بگويم  علي کريمي در اندازه اي نيست که استقلال بخواهد نازش را بکشد و براي تمديد کردن شرط بگذارد. از شما سوال مي کنم آيا تا به حال ديده ايد بازيکني از استقلال جدا شود و بهتر از او به اين تيم نيايد؟ برويد ببينيد چه بازيکناني در استقلال بازي کرده اند. استقلال آنقدر بزرگ است که ما بازيکنان برابر اسم اين باشگاه هيچ چيزي نيستيم. شما به عقبه استقلال نگاه کنيد، بازيکناني در استقلال حضور داشتند که علي کريمي با عکس آنها بازي مي کرد.

پيشکسوت آبي پوشان تصريح کرد: توصيه من به بازيکني که بر سر استقلال منت مي گذارد همين است؛ آقاي کريمي همين امروز از استقلال برو! اينکه يک عده در فضاي مجازي ناز بازيکن را مي کشند، حرف مردم نيست. متاسفانه هواداران فوتبال شده اند طرفدار 15 ساله فضاي مجازي اما اينگونه نيست. چرا نمي گوييم آقاي کريمي تو را به خدا در استقلال بمان! از استخوان خرد کرده ها و آنهايي که تجربه دارند بپرسيد، آيا استقلال بايد ناز بازيکن را بکشد؟
وي ادامه داد: آقاي کريمي همين امروز برو؛ آن هم با دلار 27 هزار توماني. عمر يک فوتباليست خيلي کم است. برو پولت را از خارج از ايران بگير ولي منت سر استقلال نگذار. اگر براي استقلال بازي کردي، پولش را گرفتي؛ حتي بيشتر از حقت. اگر مديريت ترس نداشت و بازوان قوي براي خودش انتخاب مي کرد، بازيکن هرگز براي اين تيم ناز نمي کرد.
اختر تاکيد کرد: مديريت استقلال اگر امثال حسن روشن، علي جباري و 4 بزرگتر را روبروي کريمي مي نشاند، جرات نمي کرد با احساس هوادار بازي کند. فکر مي کنيد اگر کريمي به روشن بگويد من فلان رقم را بخواهم، حسن روشن به آن بزرگي چه حرفي به بازيکن مي زند؟ روشن به بازيکن امروزي مي گويد اين چيزهايي که براي تو آرزو است براي ما خاطره است.
وي ادامه داد: اگر کريمي از قطر پيشنهاد دارد، يک دقيقه هم معطل نکند. همين مهدي ترابي پيشنهاد داشت و قبل از اينکه حرفي به کسي بزند، بلافاصله رفت. نه مثل کريمي که امروز مي گويد مي  آيم، فردا مي گويد اول بدهي هاي قبلي را تسويه کنيد تا من بنشينم با شما صحبت کنم يا مثلا شنيده ام گفته بايد بيشتر فکر کنم. تيمي که 30 ميليون هوادار دارد بازيکن نبايد براي آن فکر کند.
مهاجم اسبق استقلال عنوان کرد: من يک بازيکن خارجي در اين تيم داشتم ولي هيچ زماني طرف بازيکن را نگرفتم؛ حتي آن بازيکن از من دلخور مي شد اما چون استقلال بزرگ است جرات نمي کردم طرف بازيکن را بگيرم. خوب بازار اين روزها را بلدم و مي دانم کريمي چه پيشنهادتي دارد و مطمئن باشيد از ارقام آن هم خبر دارم. کريمي و امثال کريمي چون مي دانند مديران ما فوتبالي نيستند، همه جوره جولان مي دهند. اين حرف من در مورد قائدي، دياباته، چشمي و بقيه هم صدق مي کند. 10 بار ديگر هم تکرار مي کنم، نام استقلال از همه اين بازيکنان بزرگتر است. کريمي را تا به حال از نزديک نديدم، ولي به او توصيه مي کنم اگر دنبال پول است، از استقلال برود.
وي ضمن انتقاد از رويه مديران استقلال اظهار داشت: بازيکن اصلا نبايد سالي يک بار هم سعادتمند را از نزديک ببيند اما جالب است مديرعامل با بازيکن درجه چندم عکس مي گيرد! باز هم مي گويم استقلال خيلي بزرگتر از افراد است. استقلال از رئال مادريد هم بيشتر طرفدار دارد چون به هر شهري مي رود 80 درصد آن شهر طرفدار اين تيم هستند. رئال اگر با والنسيا بازي داشته باشد در زمين حريف 10 درصد هم تماشاگر ندارد. پس در تيمي که اين همه هواخواه دارد نبايد مشکل تمديد قرارداد بازيکن وجود داشته باشد.
پيشکسوت استقلال در خصوص اينکه مجيد نامجومطلق مسئوليت قبول کرده و در اين شرايط هدايت تيم را در آسيا قبول کرده است، گفت: او اسطوره بوده و نظير او ديگر پيدا نمي شود. 10 پله از امثال علي کريمي که اين روزها مدعي هستند، بزرگتر است اما تعصب داشت و در اين شرايط ريسک و تيم را قبول کرد. نامجومطلق کاري را قبول کرده که تا هفته ها پيش مجيدي انجام مي داد. بهترين فردي که مي توانست کمک کند، نامجومطلق بود و مطمئنم به راحتي تيم او مي تواند الشرطه را ببرد. نامجو، غلامپور و مصطفوي و بقيه کار خوبي کردند که مسئوليت قبول کردند و من براي آنها آرزوي موفقيت مي کنم.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد