نماد آخرین خبر

شهرخودرویی‌های بدون صلابت!

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
شهرخودرویی‌های بدون صلابت!

آخرين خبر/ تيم فوتبال شهرخودرو با شکست در هفته چهارم ليگ قهرمانان آسيا به طور رسمي از گردونه مسابقات حذف شد. شهرخودرويي‌ها در 4 بازي مرحله گروهي ليگ آسيا که به ميدان رفتند، نتوانستند از اعتبار خود دفاع کنند و تمام بازي‌ها را واگذار کردند که در اين چند روز اخير با انتقادهاي زيادي نيز از سوي هواداران و علاقه‌مندان مشهدي هم روبه‌رو بودند. عنابي‌پوشان مشهدي 2 بازي اول خود در ليگ آسيا مقابل تيم‌هاي سخت و قلدر آسيايي يعني الهلال عربستان و پاختاکور ازبکستان با شکست مواجه شدند. همچنين 2 بازي ديگر آن‌ها که طي چند روز اخير برابر شباب الاهلي هم برگزار شد با شکست همراه بود. اين شکست‌ها در حالي رقم خورده که حتي گل زده هم نداشتند و اين نشان مي‌دهد که در امر گلزني ضعف دارند. هرچند 2 بازي سخت مقابل تيم‌هاي سرشناس آسيا همچون الهلال و پاختاکور دارند که بعيد به نظر مي‌رسد بتوانند امتيازي کسب کنند اما فوتبال قابل پيش‌بيني نيست و شاگردان رحمتي در 2 ديدار پيش ‌رو هنوز فرصت دارند تا شايستگي‌هاي خود را به همگان اثبات کنند تا با دست پر به ايران برگردند. شهرخودرو قبل از اعزام به بازي‌هاي ليگ آسيا دچار تغييرات زيادي شد و با وجود اين‌که بازيکنان جديدي هم در نقل‌وانتقالات تابستاني جذب کرده اما با توجه به محروميت، نتوانست از اين بازيکنان در رقابت‌هاي آسيايي بهره‌مند شود و به نوعي با بازيکنان قديمي خود به ميدان رفت که بدترين نتايج را هم تاکنون در بين 4 نماينده ايراني در ليگ آسيا کسب کرده است. حتي 2 بازيکن خوب خود ميلاد سرلک و محمدحسين مرادمند را هم از دست داد و نتوانست از وجود اين 2 بازيکن بهره‌مند شود. اما به هر حال اين تيم مشهدي با صفر امتياز در قعر جدول گروه B قرار دارد. آن‌ها 7 بار دروازه‌شان باز شده و هيچ گلي هم به ثمر نرسانده‌اند تا از اين حيث بدترين تيم منطقه غرب باشند.

 زور بردن ندارد
شهرخودرو در فصل هجدهم با هدايت يحيي گل‌محمدي به تيمي تبديل شده بود که توانست براي اولين بار در فوتبال خراسان تاريخ‌سازي کند و سهميه ليگ آسيا را به دست آورد. بازي‌هاي تماشاگرپسند و مالکانه شهرخودرويي‌ها باعث شد تا پديده ليگ لقب بگيرند و با وجود اين‌که بازيکنان چهره و مشهوري هم کنار تيم نبودند اما جزو بهترين تيم‌ها بودند و جايگاه خوبي بين هواداران مشهدي پيدا کرده بودند. شرايط به گونه‌اي بود که تيم مشهدي در هر بازي خانگي بيشترين تماشاگر را داشت و حتي در کل کشور هم زبانزد بود. اما متاسفانه تيمي که زماني فوتبال زيبايي را به نمايش مي‌گذاشت، حالا به تيمي تبديل شده که در بازي‌هاي اخير زور بردن را هم نداشت. خيلي از پيشکسوتان و علاقه‌مندان از آينده اين تيم احساس خطر مي‌کنند و نگران نماينده فوتبال استان هستند. شهرخودرويي‌ها در 2 بازي اخير مقابل شباب الاهلي با وجود اين‌که سعي داشتند فوتبال مالکانه‌اي داشته باشند و تعداد پاس‌هاي صحيح زيادي هم داشتند اما متاسفانه در امر گلزني ضعيف بودند و بيشتر به دنبال اتفاقات خاصي براي رسيدن به گل بودند. همچنين تاکتيک و برنامه خاصي براي پيروزي نداشتند و به دنبال خطا و زدن ضربات ايستگاهي بودند. البته به گفته مربيان شهرخودرو درست است تمام داشته‌هايشان همين بوده و قدرت مانور زيادي نداشتند ولي انتظار از شهرخودرو خيلي بيشتر از وضعيت فعلي است و کادر فني بايد اين را بداند که روي نيمکت تيمي نشسته‌اند که با بازيکنان جوان و گمنام توانسته سهميه آسيا کسب کند. حتي فصل گذشته هم اين استعداد را داشتند که براي دومين بار سهميه بگيرند ولي تغيير و تحولات زياد باعث شد تا تيم خوب شهرخودرو بيشتر درگير مسائل حاشيه‌اي باشد تا فني. به هر حال اين عملکرد ضعيف در تاريخ فوتبال خراسان رضوي با نام شهرخودرو ثبت شده و آيندگان نيز در تحليل‌هاي خود شهرخودرو را با نتايج ضعيف ياد مي‌کنند و کاري به اين ندارند که بازيکن داشتند يا نه.  
 گذرگاه سخت
تيم شهرخودرو ديگر آن صلابت هميشگي را ندارد. اتفاقاتي که در يک سال اخير در داخل باشگاه رخ داد حاصل تصميم‌هاي عجولانه و بدون ‌کارشناسي بوده که خيلي از پيشکسوتان و کارشناسان از آينده اين تيم در فصل جديد ليگ برتر احساس خطر مي‌کنند. در يک سال اخير تعويض‌هاي پياپي کادر فني و فروختن بازيکنان کليدي تيم باعث شده که شهرخودرو از شرايط آرماني خود فاصله بگيرد. هرچند تاکنون هواداران صبوري کردند و از حمايت‌هاي خود دريغ نکردند اما ترس از اين است که روزي فرا برسد و هواداران و علاقه‌مندان مشهدي ديگر شهرخودرو را به عنوان تيم محبوب خود ندانند. درست است مالک باشگاه با هزينه شخصي تيمداري مي‌کند که جاي تقدير دارد اما فراموش نکند که شهرخودرو پسوند خراسان را هم در کنار خود دارد؛ خراساني که سهم بسزايي در فوتبال کشور داشته و دارد و نبايد به اين راحتي با آبرو و اعتبار فوتبال خراسان بازي شود. اين روزها شاهد اين هستيم که شهرخودرو صرفا به محلي براي درآمدزايي تبديل شده و با فروختن بازيکنان ميلياردي، بازيکن‌هايي جوان را به خدمت گرفته و قطعا سيدمهدي رحمتي در فصل جديد ليگ برتر چالش بزرگي با شهرخودرو خواهد داشت که اميدواريم از اين گذرگاه سخت به خوشي عبور کند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره