نماد آخرین خبر

توفان حمایت و انتقاد از منصوریان در تبریز

منبع
خبر ورزشي
بروزرسانی
توفان حمایت و انتقاد از منصوریان در تبریز

خبر ورزشي/ طرفداران تراکتور پس از انتخاب منصوريان، کاملاً به دو دسته تقسيم شدند؛ افرادي که از همان لحظه نخست، به حمايت از اين انتخاب پرداخته و کساني که وارد فضاي انتقادي شدند و اين بار به جاي سرمربي، شخص مالک را هدف انتقادات خود قرار دادند.
مديران باشگاه تراکتور بعد از آنکه با حدود ۱۰ سرمربي مذاکره کرده و حتي با برخي از آن‌ها به توافق نهايي رسيدند، در نهايت عليرضا منصوريان را به عنوان سرمربي جديد در فصل بيستم به طرفداران خود معرفي کردند.
نماد استقلال روي نيمکت سرخ‌ها
منصوريان يکي از نماد‌هاي طرفداري باشگاه استقلال به شمار مي‌رود. او فوتبال خود را مديون آبي هاست و به خاطر درخشش در اين تيم توانست نامش را در فوتبال ايران به گوش همه برساند. منصوريان خيلي زود رشد کرد و به تيم ملي رسيد، در جام جهاني و جام ملت‌هاي آسيا به ميدان رفت و در نهايت لژيونر شد. او در بازگشت به ايران هم، کاپيتان استقلال بود و تا همين چند سال قبل، هدايت آبي‌پوشان را برعهده داشت. منصوريان با تجربه سرمربيگري در پاس همدان، نفت تهران، تيم اميد ايران، استقلال و ذوب‌آهن، حالا به تراکتور رسيده و مي‌خواهد انگيزه‌ها و استعدادهايش را به رخ اهالي فوتبال بکشد.
از برانکو و استراماچوني تا منصوريان
انتخاب منصوريان از سوي مديران باشگاه تراکتور، يک ريسک بزرگ بود. آن‌ها علاقه زيادي داشتند تا يک مربي خارجي انتخاب کنند و حتي شايعاتي به گوش مي‌رسيد مبني بر اينکه مذاکراتي با آندره‌آ استراماچوني و برانکو ايوانکوويچ انجام داده‌اند. حتي برخي رسانه‌هاي پرتغالي از توافق اين باشگاه با استون کين خبر دادند ولي قانون منع جذب مربي خارجي، دست مديران تراکتور را بست و آن‌ها را مجبور کرد به گزينه‌هاي داخلي فکر کنند. البته در اين ميان، آلکس نوري هم شانس زيادي داشت تا هدايت تيم را برعهده بگيرد و مذاکراتي با مديران باشگاه انجام داد ولي در نهايت، يک مربي داخلي بايد سرمربي مي‌شد.

حکم انضباطي همه چيز را خراب کرد
مديران تراکتور در گام نخست، تلاش کردند ساکت الهامي را حفظ کنند. آن‌ها حتي در فروردين امسال، قرارداد ساکت را براي يک فصل ديگر تمديد کردند ولي حاشيه‌هاي اطراف تيم، عدم نتيجه گيري در رقابت‌هاي ليگ و همچنين شايعاتي که درباره اختلاف نظر شديد بين ساکت و مالک باشگاه به گوش مي‌رسيد، مانع ادامه همکاري شد تا جايي که پس از قهرماني در جام حذفي، هواداران تراکتور به حمايت از الهامي پرداختند ولي حکم کميته انضباطي، همه آن‌ها را منصرف کرد زيرا ساکت حداقل ۳ ماه ابتدايي فصل محروم است و در بازگشت، امکان دارد محروميتش به ۳ ماه اضافي هم بکشد زيرا با اولين اشتباه يا درگيري کنار زمين، جريمه تعليقي هم به محروميت اضافه خواهد شد.
دوجين کانديدا براي هدايت تراکتور
دومين گزينه، علي دايي بود. با دايي توافقات قطعي انجام شد، اما در جزئيات، طرفين به نتيجه نرسيدند. در اين ميان، مربيان ديگري هم کانديدا شدند که مذاکره با همه آن‌ها تأييد شد: مهدي تارتار، فرهاد مجيدي، علي کريمي، خداداد عزيزي، مهدي پاشازاده، جواد نکونام، وحيد هاشميان و... در نهايت، منصوريان به باشگاه لينک شد و توانست سکان هدايت سرخ‌ترين تيم غرب کشور را از آن خود کند. اتفاقي که البته جنجال‌هاي خاص خودش را داشت.
تصميم با هواداران است
طرفداران تراکتور پس از انتخاب منصوريان، کاملاً به دو دسته تقسيم شدند؛ افرادي که از همان لحظه نخست، به حمايت از اين انتخاب پرداخته و به منصوريان وعده دادند پشت اين مربي را تا رسيدن به افتخارات بيشتر خالي نکنند و کساني که وارد فضاي انتقادي شدند و اين بار به جاي سرمربي، شخص مالک را هدف انتقادات خود قرار دادند. به هر حال، قرارداد امضا شده و «علي‌منصور» هدايت تراکتور را برعهده گرفته است. اين اختلاف نظر‌ها در گذشته، لطمه‌ها و آسيب‌هاي شديدي به تيم وارد آورده و از اين‌رو، اگر تراکتوري‌ها اين فضاي انتقادي را ادامه دهند، نه تنها از تمرينات بازمي‌مانند و تمرکز تيم به هم مي‌ريزد بلکه فکر کردن به موفقيت‌هاي بعدي هم سخت و دشوار خواهد شد و يک فصل پرتنش ديگر براي پرشور‌ها رقم مي‌خورد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره