کمک به تیم ملی در قالب تامین لباس!

ايسنا/ فدراسيون فوتبال براي تامين پوشاک تيم ملي ايران در اردوي مهر و آبان، از اسپانسر قبلي خود کمک گرفت.
چندين ماه قبل، شرکت توليدات پوشاک ورزشي آل اشپورت از قطع همکاري با فدراسيون فوتبال خبر داد. آنها علت اين اقدام خود را شيوع ويروس کرونا و ناتواني در توليد و ارسال پوشاک از چين به ايران دانستند.
به گفته مسئول فروش شرکت آل اشپورت در خاورميانه، وجود بندي مبني بر وقوع اتفاقات غيرمترقبه از جمله شيوع کرونا در قرارداد و به مشکل خوردن توليد البسه در کشور چين مانع تامين پوشاک مورد نياز تيم هاي ملي شده و آنها با فسخ قرارداد دست فدراسيون را براي انتخاب برند مورد نظرشان باز گذاشتند.
در واقع قرارداد به نحوي تنظيم شده که آل اشپورت غرامتي را به فدراسيون نميپردازد و به راحتي در اردوهاي گذشته دست فدراسيون فوتبال را از اين حيث در پوست گردو گذاشت و آنها هم نتوانستند براي حل مشکل خود به موقع عمل کنند.
با گذشت چندين ماه از اين فعل و انفعالات، تيم ملي در هر دو اردوي خود در مهر و آبان از پوشاک اين شرکت آلماني استفاده کرد که اين موضوعي حاکي از منعقد نشدن قرارداد اسپانسري با ساير شرکتهاي توليدي پوشاک است.
* اسپانسر سابق موقتا به تيم ملي لباس داد
همانطور که گفته شد، بعد از فسخ قرارداد يک طرفه از سوي آل اشپورت، فدراسيون فوتبال براي اردوهاي پيشرو از اين شرکت آلماني درخواست کمک ميکند چرا که ماههاي گذشته را به شکل عجيبي از دست داده و به سراغ شرکت ديگري نرفته بودند.
در نتيجه آل اشپورت براي ماههاي گذشته به مقدار معيني پوشاک مورد احتياج تيم ملي بزرگسالان را در اختيار فدراسيون فوتبال قرار مي دهد تا دست تيم ملي خالي نماند و تا نوروز ۱۴۰۰ و بازيهاي رسمي، اسپانسر جديدي اين مسئوليت را بر عهده بگيرد.
اين اتفاق در شرايطي است که انتظار ميرفت فدراسيون فوتبال همزمان با شروع بازي هاي ملي به فکر برگزاري مناقصه و انتخاب اسپانسر براي تيم ملي ايران باشد تا از اين طريق به درآمدزايي برسد ولي نه تنها اين اتفاق رخ نداد، بلکه فدراسيون فوتبال از اين شرکت درخواست پوشاک هم ميکند تا تيم ملي در اردوي اخير خود دست خالي نماند!
حداقل از مديران و مسئولان بازاريابي اين فدراسيون که يد طولايي در مديريت بر ورزش دارند، انتظار ميرفت فرصت درآمدزايي را از دست ندهند و حداقل شأن تيم ملي با اين قبيل اتفاقات زير سوال نرود اما در وضعيت کنوني کسي نيست که به اعتبار و جايگاه فوتبال ايران فکر کند.
حال مشخص نيست براي ماههاي آينده فدراسيون فوتبال قادر خواهد بود از طريق فروش امتياز توليد پيراهن براي تيمملي براي خود منبع درآمدي درست کند و يا باز هم ماجراي خريد پيراهن براي تيم ملي تکرار خواهد شد. البته با توجه به برگزاري انتخابات در ماههاي آينده، اين اميدواري وجود دارد که تيم مديريتي جديد، به اين وضعيت سامان دهد و فدراسيون را از اين وضعيت رکود خارج کند.