برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کشتی اولویت اول ورزش ایران است

منبع
مهر
بروزرسانی
کشتی اولویت اول ورزش ایران است

مهر/ معاون ورزش قهرماني وزارت ورزش با حمايت از سند راهبردي ۸ ساله کشتي گفت: با صداي بلند مي‌گويم کشتي اولويت اول ورزش قهرماني ماست.

مهدي علي نژاد در مراسم رونمايي از سند راهبردي کشتي در جمع خبرنگاران گفت: در ايران سال پاياني برنامه ششم را مي خواهيم آغاز کنيم و سال ۱۴۰۱ برنامه هفتم شروع مي شود. ۳۰ سال است نگاه برنامه اي دنبال مي شود و در فدراسيون هاي ورزشي نيز برنامه هاي ۴ ساله پياده مي شود. اينکه فدراسيون کشتي برنامه ۸ ساله نوشته اتفاق خوبي است و هدف گذاري نيز دقيق و درست است که نشان مي دهد کارشناسي صورت گرفته است. انصافا اين سند استانداردهاي يک برنامه راهبردي را رعايت کرده است.
معاون ورزش قهرماني وزارت ورزش افزود: اگر چشم انداز و برنامه نداشته باشيم به روزمرگي مي افتيم و هيچوقت نمي توان شما را سنجش کرد چرا که نقشه راهي نيست که بدانيم ايا انحرافي بوده يا خير. سازماني که بخواهد روزمرگي کار را جلو ببرد به برنامه تن نمي دهد. نبايد سند پس از زماني فراموش و روي طاقچه گذاشته شود. خيلي برنامه ها در کشور نوشته شده اما اجرايي نشده است. حتما دبير و همکارانشان با عزمي که دارند به اين موارد توجه جدي دارند. فدراسيون کشتي از انجا که متولي ورزش ملي که ريشه در آيين و تاريخ ما دارد وظيفه سنگيني در بحث  قهرماني و حتي فرهنگي دارد. ما روزي قهرمان جهان و المپيک بوديم اما امروز افت کرديم و اين توانايي را داريم که به جايگاه سابق برسيم. دبير درست مي گويد برند کشتي افت کرده است. رشته ديگري مثل فوتبال اقتصاد بهتري داشته باشد چون برند بهتري در کشور دارد. اين برنامه به ارتقاي برند کشتي کمک مي کند و آثار اقتصادي براي کشتي گيران خواهد داشت.
وي ادامه داد: دبير يک تنه ايستاد و ليگ را در اين شرايط سخت برگزار کرد. اميدوارم کشتي به جايگاه شايسته اي که دارد برسد. متناسب با اين شرايط، اين ساختار طراحي شده مي تواند کشتي ايران را به اهداف خود برساند و شايد اين برنامه ۸ ساله در پايان مديريت ۴ ساله دبير به بخش قابل توجهي از اهدافش برسد. فدراسيون کشتي انصافا يک فدراسيون پرکار است. وزارت ورزش در کنار فدراسيون کشتي است. با صداي بلند مي گويم اولويت اول ورزش قهرماني ما کشتي است. وقتي پرچم کشور بالا مي رود و سرود ملي ما نواخته مي شود و کشورهاي قدرتمند پايين تر از ما مي ايستند کار بسيار بزرگي است.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره