نماد آخرین خبر

شجاعی به بازی قلعه رسید/ سایپا فکری را زمین گیر می‌کند؟

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
شجاعی به بازی قلعه رسید/ سایپا فکری را زمین گیر می‌کند؟

باشگاه خبرنگاران/ در چارچوب هفته دوازدهم رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال، روز شنبه ۲ ديدار برگزار خواهند شد.
در چارچوب هفته دوازدهم رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال ايران روز شنبه ۲ مسابقه برگزار خواهند شد. ابتدا گل گهر سيرجان از ساعت ۱۵ ميزبان تراکتور خواهد بود؛ سپس استقلال از ساعت ۱۶:۴۵ مقابل سايپا قرار خواهد گرفت.
گل گهر سيرجان - تراکتور/ شنبه ساعت ۱۵
تيم‌هاي فوتبال گل گهر سيرجان و تراکتور تبريز در حالي بايد روز شنبه در چارچوب هفته دوازدهم رقابت‌هاي ليگ برتر به مصاف هم بروند که اين بازي براي هر ۲ تيم از حساسيت بالايي برخوردار است.
سيرجاني‌ها با يک بازي کمتر نسب به تراکتور و با ۱۵ امتياز در رده هشتم جدول رده بندي قرار گرفته اند و تبريزي‌ها با ۱۶ امتياز در جايگاه چهارم ايستاده اند.
رويارويي مسعود شجاعي و امير قلعه نويي در قامت مربيان ۲ تيم، مي‌تواند به جذابيت اين ديدار بيش از پيش بيفزايد.

تراکتور در ديدار هفته گذشته خود شکست سنگيني را مقابل استقلال متحمل شد و پرشور‌ها (لقب تراکتور) بايد مقابل گل گهر به پيروزي دست يابند تا از کورس رقابت براي عنوان قهرماني نيم فصل نخست ليگ برتر عقب نمانند. از طرفي گل گهري‌ها در ۳ ديدار قبلي خود در ليگ برتر بر خلاف شروع خيلي خوبي که در ابتداي مسابقات داشتند، نتوانسته اند بردي را کسب کنند و از ۹ امتياز ممکن فقط ۲ امتياز کسب کرده اند.
اين ۲ تيم در تاريخ رقابت‌هاي ليگ برتر تاکنون ۲ بار به مصاف هم رفته اند که سيرجاني‌ها هنوز نتوانسته اند طعم برد را مقابل سرخپوشان تبريزي بچشند.
جدا از رويارويي شجاعي و قلعه نويي، رقابت مهاجمان ۲ تيم هم براي کسب عنوان آقاي گلي مي‌تواند به زيبايي اين بازي بيفزايد. گادوين منشا مهاجم نيجريه‌اي گل گهر تاکنون توانسته است براي سيرجاني‌ها ۹ گل به ثمر برساند و در حال حاضر در کنار سجاد شهباززاده به عنوان بهترين گلزنان ليگ برتر شناخته مي‌شوند. محمد عباس زاده مهاجم مازندراني تراکتور هم با ۶ گل زده، بهترين عملکرد را نسبت به ساير بازيکنان اين تيم داشته است و يکي از مدعيان کسب عنوان آقاي گلي ليگ برتر مي‌باشد.
استقلال تهران - سايپا/ شنبه ساعت ۱۶:۴۵
استقلال که هفته گذشته در يک بازي خارج از خانه برابر تراکتور به يک برد شيرين دست يافت و با نتيجه ۳ بر يک شاگردان مسعود شجاعي را مغلوب کرد؛ اين هفته تيم سخت‌کوش سايپا را پيش رو خواهد داشت. آخرين برد سايپا مقابل استقلال در ليگ برتر به سال ۹۶ برمي‌گردد. سايپا در آن ديدار با تک گل محمد عباس زاده، آبي پوشان تهراني را مغلوب کرد.
فصل گذشته استقلال در بازي رفت با نتيجه ۴ بر صفر سايپا را شکست داد. در آن ديدار عارف غلامي، محمد دانشگر، وريا غفوري و سجاد آقايي براي استقلال گلزني کردند. بازي برگشت هم با تساوي يک - يک به پايان رسيد. مسعود ريگي گل استقلال را زد و فرشيد باقري به اشتباه دروازه آبي پوشان را باز کرد.
در جدول رقابت‌هاي اين فصل، استقلال با ۲۲ امتياز صدرنشين است و سايپا با ۱۳ امتياز در رده دوازدهم قرار دارد. سايپا در ليگ بيستم متخصص کسب تساوي بوده؛ به شکلي که ۷ بازي شاگردان ابراهيم صادقي با تساوي به پايان رسيده اند. استقلال هم در کسب پيروزي بهترين عملکرد را داشته است و با ۶ برد در کنار صنعت نفت، موفق شده از اين حيث به رکورد برسد.
يکي از نگراني‌هاي محمود فکري وضعيت مصدومان استقلا‌ل بود که طي آخرين شنيده‌ها مرادمند، رضاوند و خاقاني شرايط بازي را پيدا کرده‌اند و مي‌توانند استقلال را در بازي با سايپا همراهي کنند. شيخ دياباته و شجاعيان هم که با مصدوميت روبه‌رو بودند در بازي با تراکتور از ابتدا به ميدان رفتند و اتفاقا بازي خوبي هم به نمايش گذاشتند.
استقلال پس از باخت هفته دوم مقابل فولاد، هيچ باختي نداشته است. شاگردان محمود فکري در ۴ بازي اخير خود، حداقل يک گل را زده اند و سايپا در ۴ بازي اخير خود، حداقل يک گل را دريافت کرده است. استقلال با ۱۶ گل زده، دومين خط حمله رقابت‌ها را در اختيار دارد؛ در حالي که سايپا با ۷ گل زده صاحب ضعيف‌ترين خط حمله رقابت‌ها است.
احمد موسوي به دليل مصدميت از ناحيه زانو يکي از غايبان تمرينات اين روز‌هاي آبي پوشان است و نمي‌تواند استقلال را مقابل سايپا همراهي کند. هروويه ميليچ هم که ايران را ترک کرده، هنوز با مسئولان استقلال به توافق نرسيده و در اين ديدار غايب است.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره