نماد آخرین خبر

فکری جلوتر از مجیدی و استراماچونی

منبع
ايلنا
بروزرسانی
فکری جلوتر از مجیدی و استراماچونی

ايلنا/ سرمربي تيم استقلال در ليگ بيستم با گذشت يازده هفته از مسابقات ليگ برتر فوتبال ايران آمار موفقي نسبت به سه سرمربي پيشين است باشگاه برجاي گذاشته است.
برتري تيم استقلال در بازي خارج از خانه مقابل تراکتور تبريز به تيم تحت هدايت محمود فکري اجازه داد با کسب ۲۲ امتياز جلوتر از صنعت نفت ۲۱ امتيازي در صدر جدول رده بندي جاي بگيرند و با گذشت ۱۱ هفته از رقابت‌هاي ليگ بيستم به اين رتبه دست پيدا کنند.
تيم فکري در رسيدن به اين رتبه روزهاي غيرمعمولي را طي کرده است. او از ابتداي فصل با مشکلات مالي، پنجره نقل و انتقالات بسته و احتمال محروميت از سوي AFC تيمش را روانه مسابقات کرد و طي ۱۱ بازي گذشته به ۶ برد، ۴ تساوي و يک باخت دست يافته است تا او جلوتر از سه سرمربي پيش از حضورش روي نيمکت آبي‌ها قرار بگيرد.
به غير از شکست برابر فولاد، تيم محمود فکري که در هر هفته از مسابقات به دليل آسيب ديدگي تيم کاملش را در اختيار نداشت، به دليل نمايش نامنظم و عدم ارائه بازي چشم نواز مورد انتقاد قرار مي‌گرفت که دليل اصلي آن عدم حضور تمامي مهره‌هاي مدنظر کادرفني براي ارائه يک برنامه مناسب در مسابقات بود.
استقلال اگرچه برابر تراکتور باز هم ۵ بازيکن را به دليل مسائل انضباطي و آسيب ديدگي در اختيار نداشت اما با برتري ۳ بر يک به همراه محمود فکري به آماري رسيد که اين سرمربي را جلوتر از وينفرد شفر، فرهاد مجيدي و آندره آ استراماچوني قرار داده است.
در فصل گذشته تيم استقلال با هدايت آندره آ استراماچوني ايتاليايي که ابتداي فصل جاري هم بازگشتش محتمل به نظر مي‌رسيد، طي يازده مسابقه به ۶ برد، سه تساوي و ۲ شکست دست پيدا کرده بود که اکنون فکري با ايستادن در صدر جدول از مربي محبوب هواداران هم عبور کرده است و در مسير اثبات شايستگي‌اش روي نيمکت آبي‌هاست.

او همينطور جلوتر از مجيدي و وينفر شفر است. اگرچه مجيدي با گذشت يازده هفته در رتبه دوم جاي داشت اما با ۵ برد، ۴ تساوي و دو شکست او ۱۹ امتياز جمع آوري کرده بود. شفر در رقابت با فکري نسبت به استراماچوني و مجيدي آمار ضعيف‌تري داشته؛ او تنها ۳ برد داشت و همانند اين دو مربي هم دو شکست تجربه کرد ولي با ۶ تساوي، ۱۴ امتياز داشت و جايگاه ششم را در اختيار گرفته بود.
فکري که تا پايان نيم فصل چهار بازي برابر سايپا، نفت مسجد سليمان، نساجي مازندران و سپاهان اصفهان را پيش رو دارد براي قهرماني در نيم فصل تلاش مي‌کند. او براي هواداراني که در انتظار جام قهرماني ليگ پس از ۷ سال هستند اتحاد و دوري از حواشي را تجويز کرده است.
فکري در اظهار نظر اخيرش در واکنش به انتقادات و برخي اظهارنظرها گفته بود "بهترين راه براي ساکت کردن حاشيه‌سازان بردن، بردن و بردن است. از بازيکنان استقلال مي‌خواهم به هر چيزي که ممکن است تمرکز آنها را برهم بزند، فکر نکنند. وارد بازي حاشيه‌سازان نشده و فقط روي تمرين و بازي‌هاي استقلال تمرکز کنند." اين صحبت‌ها نشان مي‌دهد اين سرمربي تصميم دارد اين فصل اتفاق بزرگي را روي نيمکت تيمي که سال‌ها بازوبند کاپيتاني‌اش را در اختيار داشت رقم بزند.

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره