نماد آخرین خبر

۴ - ۵ روز حیاتی و مهم در انتظار بازیکن سابق سرخابی‌ها

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
۴ - ۵ روز حیاتی و مهم در انتظار بازیکن سابق سرخابی‌ها

خبرآنلاين/ علي انصاريان بازيکن اسبق پرسپوليس و استقلال که اين روزها به دليل ابتلا به کرونا روي تخت بيمارستان حضور دارد، از مردم خواست تا برايش دعا کنند؛اين را داماد آنها نقل مي‌کند.

پس از درگذشت مهرداد ميناوند و شوکي که به جامعه فوتبال دوست وارد شد، اين روزها مردم پيگر وضعيت علي انصاريان هستند. انصاريان به همراه ميناوند دچار ابتلا به ويروس کرونا شد و ۱۰ روزي مي شود که روي تخت بيمارستان است. او اين روزها هوشيار است اما شرايط ريوي او به گونه ايست که همچنان درگيري زيادي دارد و پزشکان در تلاش هستند تا بتوانند او را به وضعيت مطلوب برسانند. به سراغ حامد اژدري، شوهرخواهر علي انصاريان رفتيم و با او درباره آخرين وضعيت بازيکن سابق پرسپوليس و استقلال صحبت کرديم:
از آخرين وضعيت علي انصاريان براي ما بگوييد
تغييرات آن چناني نداشته و متاسفانه الان دراوج بيماري است و درگيري شديد ريه را همچنان دارد. جدا از اين موضوع، عفونت ها و عوامل ديگر بالا و پايين مي شوند. پزشکان به شدت پيگير شرايط هستند و شبانه روز وضعيت را  رصد مي کنند.۴-۵ روز پيش رو خيلي حياتي ومهم است و با اين سطح از درگيري ريه، خوشبختانه علي هوشياري دارد. تا الان او مقاومت کرده  و اميدوارم اين چند روز هم ادامه پيدا کند و بيماري روي سير نزولي قرار بگيرد. 
شما توانستيد با علي آقا صحبت کنيد؟
شايد باورتان نشود و نمي خواهم ماجرا را سنارويي کنم اما علي امروز به خاطر مصرف دارويش ماسکش را برداشت و از بيني نفس مي کشيد و درهمين حال تقاضايي کرد. در حالي که صدايش خيلي گرفته و به زور متوجه حرف هايش مي شديم به من گفت که به مردم بگويم براي او دعا کنند. من اين مسائل را به خاطر کليشه نمي گويم بلکه موضوعي است که خود علي روي تخت بيمارستان به آن اشاره کرد. هيچ اقدام پزشکي نمانده که انجام نداده باشند و هيچ کسي هم کم نگذاشته؛ همه چيز فراهم شده و اميدوارم روحيه لازم را داشته باشد تا چند روز باقي مانده را هم با بيماري مقابله کند و مردم هم براي او دعا کنند.
علائم، شدت و طول درمان قابل پيش بيني نيست و همين همه چيز را سخت کرده است. ما هميشه از پزشکان مي پرسيم ولي هيچ چيز مشخص نيست.
روحيه انصاريان چگونه است؟ شرايط ايشان نسبت به روزهاي اول چقدر بهبود پيدا کرده است؟
متاسفانه روحيه خودش روز به روز کمتر مي شود. او آدم پرجنب و جوشي بود و اينکه به يک باره ۱۰-۱۲ روز بستري شود و ساده ترين حرکات را هم نتواند انجام دهد خيلي سخت است. واقعا اين موضوع خيلي نگران کننده است و دکتر هاشميان هم روي آن تاکيد دارد. تمام سعي خودمان را مي کنيم که روحيه او بالا بماند. با توجه به اينکه روند درمان فرسايشي شده روحيه او هم پايين آماده اما اميدواريم چند روز آينده هم ختم به خير شود.
علي انصاريان وابستگي زيادي به مادرش داشت و در اين چند روز مشخص است فشار زيادي به خانواده و مادر ايشان وارد شده است.
ديروز با فاصله خيلي زياد و با رعايت پروتکل ها مادر را به ملاقات علي برديم. او هم دائم براي پسرش دعا مي کند و در زماني که مادرش به اتاق رفت و شروع به دعا خواندن کرد، علي هم چشمانش را باز کرد. من اين مسائل را نمي گويم که فقط صحبت هاي زيبايي انجام داده باشم اما يک سري مسائل فراتر از مسائل پزشکي است. علي و مادرش خيلي به هم وابسته هستند و مادر هم بيماري زمينه اي دارند و کنترل شرايط او هم بسيار مهم و سخت است.
ما مي خواهيم از اين بگوييم که....
اجازه مي دهيد من يک چيز بگويم؟من نمي دانم بعضي ها چگونه وجدانشان قبول مي کند که بعضي اخبار را منتشر مي کنند. ما مي دانستيم که هميشه حواشي وجود دارد اما هيچ گاه به اين اندازه محسوس آن را نديده بوديم. نيمه شب بود که يکدفعه ديديم يک سري هوادار با گريه وارد بيمارستان شدند و من تصور کردم که عزيزي را از دست داده اند اما اسم علي را گفتند.من پرسيدم چه شده است؟ وقتي جديت را ديدم واقعا خبر را باور کردم و براي اينکه کاملا متوجه شوم به اتاق علي رفتم تا او را ببينم. وضعيت مادر علي به کنار، اين افراد چگونه دلشان مي آيد با احساسات دوستان و هواداران انصاريان بازي کنند؟ قبل از فوت مهرداد من هر خبري حتي آرزوي سلامتي که با عکس او را مي ديدم تن و بدنم مي لرزيد؛ حالا اما آن اتفاق بد افتاد و همه ما را نگران کرد.
چه مدتي زمان مي برد تا علي انصاريان از اين شرايط خارج شود؟
علائم، شدت و طول درمان قابل پيش بيني نيست و همين همه چيز را سخت کرده است. ما هميشه از پزشکان مي پرسيم ولي هيچ چيز مشخص نيست. دکتر هاشميان بارها به من گفته که مي بيني که ويروس با ما شطرنج بازي مي کند. با اين حال چيزي که به دل من است و با شرايطي که مي بينم اگر او ۳-۴ روز ديگر هم مقاومت کند با دعاي خير مردم، زحمت کادر درمان اگر خدا بخواهد به سير نزولي بيماري مي رسيم.
شما در مصاحبه اي گفته بوديد که ايشان از خبر فوت مهرداد ميناوند اطلاعي ندارد.
او به شدت و هرروز پيگير مهرداد است و طرز سوال و سرتکان دادني که به معناي چه خبر مي دهد کاملا درباره وضعيت مهرداد است. ما تا جايي که مي توانيم براي او فيلم بازي مي کنيم و چند روز قبل هم به او گفتم مهرداد از بيمارستان مرخص شده و تو عقب مانده اي. خداراشکر که پوشش داريم و مي توانيم نگاهمان را از علي بدزديم؛  خدا هم ما را ببخشد. دکتر هاشميان تذکر داده که اگر علي خبر درگذشت مهرداد را بشنود روحيه اش به شدت افت مي کند. به پرستاران بارها درباره اين موضوع تاکيد شده و همه مراقب هستند که مبادا از همراهان بيماران يا شخص ديگري به شکلي او را متوجه فوت مهرداد کنند. قبل از خوب شدن علي به هيچ وجه نبايد اين خبر به او برسد و اگر اين اتفاق رخ دهد کار ما سخت خواهد شد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره