نماد آخرین خبر

گزینه دولت باید در انتخابات فوتبال باشد

منبع
مهر
بروزرسانی
گزینه دولت باید در انتخابات فوتبال باشد

مهر/ رئيس پيشين فدراسيون فوتبال گفت: گزينه مورد حمايت دولت در انتخابات پيش روي فدراسيون بايد فوتبال باشد نه يک فرد خاص.

علي کفاشيان درباره در پيش بودن انتخابات فدراسيون فوتبال گفت: ان‌شاءالله اعضاي مجمع در روز انتخابات منافع فوتبال را ببينند نه اينکه دنبال اين باشند که چون فلان گزينه دوستش است، راس بدهند. همه بايد تلاش کنند فوتبال پيشرفت کند. راي دادن در انتخابات فوتبال معامله نيست و بايد بر اساس برنامه گزينه‌ها، آنها را انتخاب کرد.
وي تاکيد کرد: من چندان با گزينه‌هاي فعلي انتخابات در ارتباط نيستم. گهگاهي اگر نظر بخواهند کمک مي‌کنم ولي در مجموع اطلاعات زيادي از چند و چون کار ندارم.
رئيس پيشين فدراسيون فوتبال در خصوص گمانه زني‌ها از رد صلاحيت چند گزينه رياست فدراسيون، يادآور شد: فعلاً چيزي به صورت رسمي اعلام نشده است. بنده هم اطلاعي ندارم. ابتدا کميته بدوي و سپس کميته استيناف درباره صلاحيت گزينه‌ها تصميم‌گيري مي‌کنند. بعد از آن هم حراست وزارت ورزش و ساير نهادها نظر مي‌دهند. تا روز انتخابات فرصت هست ولي بايد زودتر اين پروسه طي شود.
کفاشيان با اشاره به حضور علي کريمي در انتخابات رياست فدراسيون، گفت: کريمي حتماً اين توانايي را در خودش ديده است. هنوز برنامه‌اي از کريمي و ديگر گزينه‌ها نديده‌ام. خود اعضاي مجمع مي‌توانند قضاوت کنند. خوب است کساني که زماني در فوتبال بوده‌اند، به انتخابات بيايند و در آن شرکت کنند.
وي در پاسخ به اين سئوال که پيش‌بيني‌اش از انتخابات پيش رو چيست؟ اظهار کرد: من تمام گزينه‌ها را مي‌شناسم و درست نيست بگويم" بهتر است فلاني باشد يا فلاني نباشد". هرکسي انتخاب شد، اگر خواست مي‌توانم تجربياتم را در اختيارش قرار بدهم.
«آيا صحبت شما به اين معنا است که براي بازگشت به فدراسيون اعلام آمادگي مي‌کنيد؟» کفاشيان در واکنش به اين پرسش تصريح کرد: خير؛ فقط اگر مشورت بخواهند در خدمتشان هستم. دنبال پُست نيستم. هر تيم مديريتي که انتخاب شود، حمايت مي‌کنم و تجربه‌ام را در اختيارشان مي‌گذارم.
به گزارش خبرنگار مهر، رئيس پيشين فدراسيون فوتبال همچنين درباره دشواري کار فدراسيون بعدي بابت بدهي‌هاي ناشي از قرارداد «مارک ويلموتس» سرمربي سابق تيم ملي گفت: حل اين مشکلات هم به زمان نياز دارد و هم به حمايت دولت. اگر حق فوتبال داده شود، اين بدهي و پول‌ها چيزي نيست. فوتبال در کشور ما دارد به صدا و سيما خدمت مي‌کند. صدا و سيما برنامه‌هايش را با فوتبال پر مي‌کند و بايد حق فوتبال را بدهد. اگر حق پخش فوتبال داده شود، اينها پولي براي فوتبال نخواهد بود.
کفاشيان درباره شائبه حمايت دولت و وزارت ورزش از گزينه‌هاي خاص براي انتخابات، يادآور شد: گزينه دولت بايد «فوتبال» باشد. اگر يک گزينه الان مورد تاييد وزير باشد ممکن است دو سال ديگر مورد تاييد وزير بعدي نباشد. در اين صورت، فوتبال لطمه مي‌خورد. هر گزينه‌اي که انتخاب شد، دولت بايد حمايت کند. يادم مي‌آيد در زمان حضور ما در فدراسيون، وزيري که با ما خوب نبود، جلوي برگزاري يک مسابقه را در مشهد گرفت و به مدير کل خود در مشهد دستور داده بود تيم‌ها را به ورزشگاه راه ندهند. اينها ظلم به فوتبال است.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر