نماد آخرین خبر

عاقبت دستمزد‌هایی که با دلار اوج گرفت

منبع
ايران ورزشي
بروزرسانی
عاقبت دستمزد‌هایی که با دلار اوج گرفت

ايران ورزشي/ اعتراض‌هاي برخي بازيکنان به پرداختي‌هاي باشگاه استقلال تمامي ندارد و پيوسته از اين موضوع ايراد مي‌گيرند. جديدترين بازيکني که نسبت به پرداختي‌هاي باشگاه استقلال انتقاد کرده محمد دانشگر است. بازيکني که پيش از شروع فصل به واسطه آنکه مدعي بود از تيم‌هاي قطري پيشنهاد دارد توانست در زمان مديريت احمد سعادتمند، مديرعامل سابق باشگاه استقلال مبلغ قابل توجهي دريافت کند. صحبت از قرارداد 13 ميلياردي او در ازاي دو فصل بازي براي استقلال است؛ راست و دروغش گردن راوي اما چندان هم بيراه نيست چون دانه‌درشت‌هاي استقلال در توافق‌هاي جديد با سعادتمند همين حوالي دستمزد براي خود تعيين کرده‌اند تا به قول خودشان از تورم و رشد کاذب قيمت‌ها عقب نمانند. باشگاه هم به خواسته برخي بازيکنان تن داده که دانشگر يکي از آنها است.
البته برخي بازيکنان هم بودند که زورشان نرسيد و نتوانستند قراردادهاي جديد با باشگاه منعقد کنند که گفته مي‌شود مسعود ريگي يکي از همين دسته بازيکنان است که با قرارداد سابق براي استقلال بازي مي‌کند و دريافتي‌اش با اين حد از تأثيرگذاري زير 2 ميلياردتومان تعريف شده.
حال شايد اگر سعادتمند بر مسند کار باقي مي‌ماند خودش مي‌توانست راهي براي پرداخت‌هاي نجومي بيابد و اين بازيکنان را راضي نگه دارد اما برکناري او و حضور مديران جديد تا حد زيادي سياست‌ها را تغيير داده و حتي در روزهاي پاياني نقل و انتقالات نيم فصل صحبت از کاهش قرارداد بازيکنان بود که برخي بازيکنان از جمله همين دانشگر که از روند پرداختي‌ها گله کرده با کاهش قرارداد خود موافقت نکردند. ديگر بازيکنان هم بودند که زيربار اين پيشنهاد نرفتند. تنها زور مددي به پورحميدي، دروازه‌بان جدا شده رسيد تا قراردادش کاهش يابد که آن بازيکن هم اکنون در قرارداد با باشگاه نيست.
شايد اگر بازيکنان تا حدي با باشگاه راه مي‌آمدند امروز پرداختي‌ها از سوي مديران جديد باشگاه استقلال بيشتر بود اما اعداد و ارقامي که در برخي قراردادها منعقد شده به حدي عجيب و حتي نامتعارف است که دست مديران باشگاه استقلال را براي پرداخت به موقع بسته است و آنها را با مشکلات عديده‌اي مواجه ساخته است. در واقع اينکه دانشگر در مصاحبه اخير خود اعلام کرده سر از نحوه پرداختي‌هاي باشگاه درنمي‌آورد، ريشه در همين مسأله دارد و شايد اگر قراردادها به تعادل کشيده مي‌شد، باشگاه استقلال نيز تا اين موقع از فصل مي‌توانست پرداختي‌هاي بيشتري به بازيکنان داشته باشد. بازيکنان بايد دريابند که باشگاه عزمي براي پرداخت‌هاي نامتعارف نداشته و دليل اينکه اکنون از زمان پرداختي‌ها که پيش از شروع فصل تعيين شده، همين مسأله مهم است و هيچ بعيد نيست همين وضعيت تا آخر فصل ادامه داشته باشد تا شايد بازيکنان ناچار به کاهش و يا دادن تخفيف به باشگاه شوند.
هر چند که ممکن است قهرماني استقلال در ليگ بيستم تا حدي سياست‌هاي باشگاه استقلال را تغيير دهد و بازيکنان اگر مي‌‌خواهند موفق به دريافت مطالبات خود شوند بايد دل مديران اين باشگاه را به دست آورند که راهي جز قهرماني هم پيش روي آنها نيست.
به هر حال باشگاهي که فصل را با پرداخت بدهي سنگين به وينفريد شفر آغاز کرد و چند هفته بعد نيز مجبور شد مبلغ درخواستي باشگاه نساجي بابت جدايي محمود فکري را به حساب آنها واريز کند نمي‌تواند مطابق با انتظارات بزرگ بازيکنان پيش برود. بخصوص باشگاهي که در درآمدزايي با مشکلات عديده مواجه است و نمي‌تواند پول‌هاي آنچناني وارد خزانه خود کند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره