نماد آخرین خبر

کسب بیش از ٨٠ کرسی بین‌المللی ورزشی توسط زنان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
کسب بیش از ٨٠ کرسی بین‌المللی ورزشی توسط زنان

ايسنا/ معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان از کسب ٨٠ کرسي بين‌المللي در بخش زنان خبر داد.
مهين فرهادي‌زاد در آيين تجليل از پيشکسوتان، قهرمانان برتر اخلاق و نايب رييسان زن فدراسيون‌هاي ورزشي که با حضور معصومه ابتکار، معاون رييس جمهوري در امور زنان و خانواده در سالن فارسي آکادمي ملي برگزار شد، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌اي امسال تدوين شد که با توجه به شاخص‌هاي فعاليت‌هاي ورزشي در فدراسيون‌ها ظرفيت زنان در اين تفاهم‌نامه بيش‌تر شناسايي شود.
او افزود: امسال ٢٢۴ طرح ورزشي افتتاح شده و برخي در ايام دهه فجر افتتاح مي‌شود که شامل ورزش زنان هم خواهد بود.
معاون وزير ورزش و جوانان هم‌چنين به کسب کرسي‌ها اشاره کرد و تصريح کرد: بيش از ٨٠ کرسي بين‌المللي داريم که طي روزهاي اخير سه کرسي مهم ديگر نيز کسب شد.
فرهادي‌زاد گفت: طرح تندرستي و نشاط ٩ برنامه دارد که در استان‌ها براي جذب زنان در اين طرح از سوي معاونت زنان و امور خانواده تصويب شد.
وي به طرح جانشين پروري براي مديريت ورزشي اشاره کرد و افزود: در اين طرح ١۵٣ نفر در آزمون شرکت کردند که نفرات منتخب در فدراسيون‌ها برگزيده مي‌شوند.

در ادامه اين نشست، معصومه ابتکار در آيين تجليل از فعالان حوزه ورزش زنان گفت: وزارت ورزش يکي از اندک وزارت‌خانه‌هايي است که دو معاون زن و تعداد قابل توجهي مديران زن دارد.
معاون رييس جمهور گفت: اتفاقاتي که در حوزه ورزش زنان در دولت تدبير و اميد رخ داده نشان دهنده تحولات رو به رشد بوده است، در ورزش همگاني نيز تلاش شده تا زنان در محيط سالم ورزش کنند که جاي قدرداني دارد.
ابتکار ادامه داد: با زمينه‌هايي که فراهم شده روند در بخش زنان رو به رشد بوده است. در عرصه آموزش نيز نرخ رشد زنان اکنون به زير دو درصد رسيده که دولت هم برنامه دارد تا اين هم برطرف شود. در بخش آموزش عالي نيز بيش از ۶٠ درصد پذيرفته شدگان دانشگاه به زنان اختصاص دارد که توسعه خوبي در اين زمينه داشتيم.
معاون رييس جمهوري خاطرنشان کرد: امروز کم‌تر خانواده‌اي است که اجازه ندهد دختران به مدرسه بروند. اين رشد آموزشي در زنان با شرايط سخت هم همراه بود و مرحوم هاشمي رفسنجاني اين مسير را براي توسعه آموزش در بخش زنان باز کرد.
او اضافه کرد: همه دستگاه‌ها و استان‌ها براي تحقق شاخص‌هاي مرتبط با ورزش زنان، جوانان و خانواده موظف شدند و ما براي دست‌يابي به شاخص‌ها بر اساس برنامه مطلوب حرکت مي‌کنيم.
وي اظهار کرد: همکاري‌هاي خوبي با وزارت ورزش داريم و در تلاشيم حتي آن را گسترش دهيم. طرح سنجش قامتي يا ورزش براي زنان روستايي براي ما مهم است که خوشبختانه در اين دولت اجرا شده است.
ابتکار در پايان افزود: عدالت جنسيتي يکي از محورهاي مهم است که در اين دولت به آن توجه شده و جزو يکي از دستاوردهاي دولت محسوب مي‌شود.
در پايان اين مراسم از فعالان ورزشي حوزه بانوان در رشته‌هاي مختلف ورزشي و برخي از خبرنگاران بانوان ورزش نويس تقدير به عمل آمد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره