نماد آخرین خبر

واکنش «نادو» به ادعای ابهام‌آمیز رییس فدراسیون وزنه‌برداری!

منبع
ايسنا
بروزرسانی
واکنش «نادو» به ادعای ابهام‌آمیز رییس فدراسیون وزنه‌برداری!

ايسنا/ قائم مقام دبيرکل ستاد مبارزه با دوپينگ (نادو) در رابطه با اظهارات رييس فدراسيون وزنه‌برداري مبني بر ابهام در ارسال نمونه‌هاي دوپينگ اين رشته ورزشي توضيح داد.

فرزاد شارکي در ارتباط با مسائل مطرح شده از سوي علي مرادي، رييس فدراسيون وزنه‌برداري مبني بر ابهام در ارسال نمونه‌هاي دوپينگ وزنه‌برداري و گلايه از ستاد ملي مبارزه با دوپينگ تصريح کرد: اين اظهارات درست نيست و از روي بي‌اطلاعي بوده است. مسئولان اين فدراسيون از ما سوالي مطرح کردند اما فرصت پاسخگويي نداده و موضوع را به رياست فدراسيون منتقل کرده اند.
وي ادامه داد: به صورت کلي در سال ۲۰۲۰ در رشته وزنه‌برداري ۷۹ نمونه دوپينگ از ورزشکاران اين رشته اخذ شده که از اين تعداد از اين تعداد ۴۲ نمونه گيري در دو ماه اول سال ميلادي انجام و همه نتايج دريافت شد.
قائم مقام دبيرکل ستاد مبارزه با دوپينگ (نادو) با اشاره به اين‌که فعاليت‌هاي رشته وزنه‌برداري تا آذرماه سال جاري به دليل شيوع ويروس کرونا متوقف بود، خاطر نشان کرد: از ۱۵ تا ۲۰ آذرماه ۲۷ نمونه از ورزشکاران اين رشته اخذ و اين کيت ها ۲۶ آذرماه به آزمايشگاه کلن آلمان ارسال شد، اما هنوز نتيجه آناليز آزمايشگاه اعلام نشده است، بنابراين اظهارات رييس فدراسيون وزنه‌برداري مبني بر اين‌که نمونه‌هاي دوپينگ ارسال نشده صحت ندارد، بلکه هنوز نتايج و آناليز جواب‌ها به دست ما نرسيده است.
شارکي با اشاره به اين‌که ۲۵ دي‌ماه سال جاري نيز از ۱۰ ورزشکار رشته وزنه‌برداري نمونه دوپينگ گرفته و هفتم بهمن‌ماه به آزمايشگاه کلن ارسال شد، گفت: نادو روند جديدي پيش گرفته که مطابق با استانداردهاي وادا است و نبايد نمونه‌هاي دوپينگ اخذ شده در ستاد ملي مبارزه با دوپينگ نگهداري شود.
شارکي با بيان اين‌که شش تا هشت هفته زمان مي‌برد تا نتايج نمونه‌هاي اخذ شده به دست ما برسد، تصريح کرد: در رابطه با نمونه‌هاي وزنه‌برداري با تاخير روبه‌رو شده‌ايم و در اين رابطه با آزمايشگاه کلن مکاتبه کرده‌ايم.
علي مرادي، رييس فدراسيون وزنه برداري  در مورد ابهام در ارسال نمونه هاي دوپينگ وزنه برداري براي آزمايش و گلايه از ستاد ملي مبارزه با دوپينگ بيان کرده بود: ستاد مبارزه با دوپينگ به ما مي گويد ۳۰ نمونه وزنه برداري ارسال شده و پاسخ همه منفي بوده است اما احساس ما اين است که ارسال نشده است، در اين شرايط اگر خدايي نکرده مشکلي به وجود بيايد، چه کسي پاسخگو است؟ آقايان بايد شفاف برخورد کنند و اگر من دارم اشتباه مي کنم، بيايند مشخص کنند که واقعا نمونه ها را ارسال کرده اند.
وي همچنين بيان کرد: به ما گفته شده که  تست‌ها ارسال نشده اند و وقتي ارسال نشده از کجا مي دانند مثبت بوده است يا منفي؟ اگر تست ها را نفرستاده اند و مشکل مالي دارند واقعيت را بگويند تا من هم تکليف را بدانم!


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره