برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تست کرونا دو بازیکن پس از تعطیلی اردوی تیم ملی مثبت شد

منبع
مهر
بروزرسانی
تست کرونا دو بازیکن پس از تعطیلی اردوی تیم ملی مثبت شد

مهر/ رئيس فدراسيون بسکتبال گفت: تست کروناي دو بازيکن پس از تعطيلي اردو به دليل لغو رقابت‌هاي انتخابي کاپ آسيا، مثبت اعلام شد و بقيه اعضا مشکلي ندارند.
رامين طباطبايي در گفتگو با پايگاه خبري فدراسيون بسکتبال گفت: طبق دستورالعمل‌هاي بهداشتي ملي و بين المللي، تمام اعضاي تيم ملي پيش از ورود به اردو تست PCR،‏IgM و IgG دادند. IgG و IgM دو آنتي بادي هستند که عليه اين ويروس توليد مي‌شوند.
رئيس فدراسيون بسکتبال ادامه داد: اگر IgM بالا باشد نشان‌دهنده اين است که فرد بيمار است و مي‌تواند ويروس را انتقال دهد. اگر IgM پايين باشد و IgG بالا باشد، يعني فرد در گذشته اين بيماري را داشته اما الان ايمن است. اين شاخص‌ها و ملاک‌هاي پزشکي مربوط به اين بيماري است. پيش از ورود کادر فني و بازيکنان به اردوي تيم ملي، از همه اعضا تست کرونا گرفته شد و جواب تست تمامي افراد منفي بود. به همين دليل با خيال راحت وارد اردو شديم و سعي کرديم محيط اردو کاملاً ايزوله باشد، حتي کارکنان هم تست کرونا دادند تا مشکلي به وجود نيايد.
وي افزود: طبق پروتکل‌ها اعضاي تيم ملي بايد ۷ روز پيش از شروع بازي‌ها و سه روز قبل از اعزام به مسابقات تست کرونا مي‌دادند. دو روز پيش از انجام اين تست پزشک تيم اعلام کرد که يکي از اعضاي کادر فني داراي علائم سرماخوردگي است. به همين خاطر ما بلافاصله اين فرد را ايزوله کرديم تا با کسي در تماس نباشد. همان موقع طبق پروتکل‌ها از بقيه افراد تست گرفتيم، اما چون مدت زماني طول مي‌کشد تا آزمايشگاه جواب تست را به ما اعلام کند و از آنجايي که مشکوک شده بوديم، از تمام اعضا تيم تست کرونا گرفتيم. همان موقع قطر اعلام کرد که مسابقات انتخابي پنجره سوم کاپ آسيايي لغو شده است، بنابراين بلافاصله اعلام کرديم نيازي به حضور در اردو نيست و بازيکنان مي‌توانند به منازل خود برگردند.
طباطبايي اضافه کرد: وقتي جواب تست اعضاي تيم ملي از سوي آزمايشگاه به ما داده شد، فهميديم تست دو نفر از بازيکنان مثبت است. در حقيقت آن موقع بازيکنان در منزلشان بودند و ارتباطي با بقيه اعضا نداشتند. دوره بدون علامت اين بيماري ممکن است بين يک تا دو هفته طول بکشد، خيلي سخت است که بتوانيم با يک تست متوجه اين بيماري بشويم، اما خوشبختانه ما به موقع متوجه اين موضوع شديم. با توجه به لغو مسابقات انتخابي کاپ آسيايي ۲۰۲۱، فرصتي به وجود آمد تا اين دو بازيکن بتوانند دوران نقاهت خود را بگذرانند.
رئيس فدراسيون بسکتبال در پايان اظهار داشت: خوشبختانه اين دو بازيکن در قرنطينه هستند و در حال حاضر روند درماني خود را طي مي‌کنند، البته هنوز هم هيچ علائمي ندارند. در واقع يکي از مشکلات بيماري کرونا هم همين است، در ۵۰ درصد مواقع ممکن است تست افراد منفي باشد اما کرونا داشته باشند. فدراسيون بسکتبال براي برگزاري اردو تيم ملي طبق دستورالعمل‌هاي ستاد مبارزه با کرونا در ورزش و فيبا عمل کرد. زماني که اين مسئله پيش آمد، بازيکنان از محيط اردو کاملاً دور بودند. همچنين از اعضاي تيم ملي که در اين مدت به باشگاه‌هاي خود برمي‌گردند، خواستيم تا تست‌هاي خود را مرتباً انجام دهند، تا خدايي نکرده مشکلي پيش نيايد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره